• شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 98052612687
  • خبرنگار : 71442

گفته‌های امین حیایی، آریا عظیمی نژاد و بشیر حسینی

ملاک «عصر جدید» برای معرفی یک استعداد چه بود؟/علیخانی به ایسنا پاسخ داد

عصر جدید

عوامل برنامه «عصر جدید» با حضور در نشستی، پاسخگوی سوالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف شدند. در این نشست احسان علیخانی به پرسش‌های ایسنا درباره‌ی معیارهای این برنامه برای انتخاب یک استعداد و معرفی برای حضور روی سن، پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، نشست خبری عوامل «عصر جدید» با حضور احسان علیخانی (تهیه‌کننده و مجری)، آریا عظیمی‌نژاد، سید بشیر حسینی و امین حیایی (به عنوان داوران) و امیر قیاسی (مجری پشت صحنه) در سالن مذاکرات مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در این نشست احسان علیخانی درباره تولید و پخش فصل جدید برنامه «عصر جدید» گفت: اگر شرایط فراهم باشد فصل دوم «عصر جدید» را زمستان ۹۸ روی آنتن می‌بریم.

او درباره معیار انتخاب شرکت‌کنندگان برای حضور در «عصر جدید» گفت: «عصر جدید» یک برنامه عمومی تلویزیونی است و برنامه استعدادیابی تخصصی نیست. اما در این برنامه فراتر از ضبط یک برنامه تلویزیونی برای شرکت‌کنندگان و بچه‌ها وقت گذاشته شد.

علیخانی سپس گفت: «عصر جدید» در آستانه یک ساله شدن است. گروه عصر جدید انرژی‌اش را از دست داده است. این برنامه سخت‌ترین کار عمرم بود و تصور نمی‌کردم با پروژه‌ای مواجه شوم که تمامی ندارد.

مجری «عصر جدید» در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه برای معرفی یک فرد به عنوان یک استعداد چه میزان حساسیت و نظارت وجود داشته است؟ تصریح کرد: کم‌کاری از سمت من بوده که زحماتی که فراتر از ارسال ویدئو و ارزیابی آنها، انجام شده را منتقل نکرده‌ام. انطباق ویدئو با واقعیتی که وجود داشت، بخش دیگری از کار ما بود. هر فرد هم مجزا شناخته می‌شد. ما مفصلا دو باشگاه مهارت گذاشتیم تا اساتیدی افتخاری بیایند و به بچه‌ها آموزش بدهند. اینگونه نبوده که صرفا با ارسال یک ویدئو فرد را به روی صحنه فرستاده باشیم. برخی مهمانان ما سخت‌شان بود که روی صحنه حتی حرف بزنند و تلاش بسیاری کردیم که افراد آماده‌ی روی صحنه رفتن بشوند.

وی با بیان اینکه «عصرجدید» یک برنامه تلویزیونی استعدادیابی عمومی است تا همه افراد بتوانند در آن حضور پیدا کنند، در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت برندگان نیز توضیح داد: ما خیلی درباره این موضوع فکر کردیم و قرار بر این شد که به نفر اول تا پنجم اعتبارات تخصصی اختصاص یابد. کار سختی بود و ما چند شعار در برنامه داشتیم که یکی از آنها همین موضوع بود که فقط در حوزه استعداد و مهارتشان باشد و خود من به صورت برنامه‌ساز علاقه‌مندم که این برگزیدگان در فصل بعدی با ما همراه باشند.

عصر جدید با اختلاف، سخت‌ترین برنامه‌ای است که تا به حال تولید کرده‌ام

علیخانی درباره فصل بعدی برنامه نیز تاکید کرد: این کار با اختلاف، سخت‌ترین برنامه‌ای است که تا به حال تولید کرده‌ام و فکر می‌کنم که برای فصل بعدی در زمستان ۹۸ آماده تولید فصل جدید باشیم. ما زمان مفصل و طولانی با شرکت کنندگان همراه بودیم و برای اینکه داوران اجرای جذابی را ببینند سعی می‌کردم خیلی بین شرکت کنندگان و داوران ارتباط شکل نگیرد.

او درباره تاثیرگذاری به عنوان مجری در مقاطعی بر تصمیم داوران، اذعان کرد که کاملا این حرف درست است و جاهایی این اتفاق افتاده است و منکر آن نیست.

علیخانی مطرح کرد: گاهی دوستان ما را با آموزش و پرورش و وزارت علوم اشتباه می‌گیرند اما این عزیزان می‌توانند در محیط خود محصولشان را داشته باشند و نتایج آن را به ما اعلام کنند. همه فقط به ما گفتند اجرای این برنامه ممکن نیست، نمی‌شود. برنامه چهارده ـ پانزده ساله داری، این کار را نکن. ولی ته دلم، حسی به من می‌گفت که این برنامه شدنی است. اوج چالش هم‌نسلان ما در زمان گذشته این بود که اگر حفظیاتمان خوب بود می‌گفتند برو رشته علوم انسانی و اگر حل کردنی‌مان خوب بود برو ریاضی. بعد در مدرسه اوج تحسین ما کارت‌های صد آفرین بود. البته الان معضلات جدی درباره نگاه پدر و مادرها به استعدادها داریم و امیدوارم عصر جدید تاثیر بگذارد در این روند استعدادیابی. اگر ما توانسته باشیم حسی را در خانواده ایجاد کرده باشیم که بچه‌هایشان را بیشتر ببینند، که فکر می کنم این کار را کردیم اتفاق مبارکی است.

این مجری اضافه کرد: تلنت‌شوها از دهه هفتاد آغاز به کار کرده‌اند و یک نوع ساختار برنامه‌سازی در دنیاست. اما اینکه چقدر تلاش می‌کنیم آن را بومی‌سازی کنیم اهمیت دارد. محتوا چیزی است که در مخاطب ته‌نشین می‌شود؛ اینکه آن را متناسب با فرهنگ خود کنیم از اهمیت بالایی برخوردار است. ابعاد فنی و شکل و تمپوی برنامه ما به لحاظ کیفیت کار بسیار دشواری بود. ما را نمی‌توان با تلنت‌های الان مقایسه کرد ولی ما به عنوان اولین برنامه، از اولین برنامه‌های آنها جلوتر هستیم.

«عصر جدید» یک برنامه استعدادیابی عمومی است

علیخانی با اشاره به برخی انتقادها که در فضای عمومی جامعه مطرح شد نسبت به اینکه چه برنامه‌ای برای استعدادها دارد؟ تاکید کرد: «عصر جدید» یک برنامه استعدادیابی عمومی است و یک مدرسه تخصصی نیست اما به اذعان دیگران ما فراتر از ضبط یک برنامه تلویزیونی برای بچه‌ها وقت گذاشتیم. برخی این نکته را مطرح کردند که آیا صرفا برای پر کردن برنامه از بچه‌ها استفاده می‌کنیم و یا سوء استفاده می‌کنیم؟؛ باید بگویم که هیچ‌کس اینها را نمی‌شناخت و هیچ‌کس آنها را ندیده بود جز نفرات محدودی که در برخی از جشنواره‌ها لوح گرفته بودند. ما در چند قسمت نهایی به این موضوع پرداختیم و قرار شد چند اعتبار تخصصی به این فینالیست‌ها داده شود؛ این خیلی کار سخت و پیچیده‌ای بود، اما ما چند شعار کشف شدن و دیده شدن داشتیم که شعار آخر یعنی «رسیدن» خیلی مهم‌تر است و همین اعتبار تخصصی که به برنده‌ها اختصاص می‌یابد خیلی مهم است و به توسعه مهارت آنها کمک می‌کند.

او ادامه داد: من تمایل دارم پنج فینالیست ما در فصل بعد عضو گروه ما باشند؛ ممکن است یکی بخواهد آلبوم کار کند یکی بخواهد تمرین داشته باشد. بحث کار برایشان فراهم است و هم اینکه بعد از دیده شدن مسیرشان را ادامه دهند. اگر حواسمان به این مسیر نباشد ممکن است پایین بیفتند.

این مجری تلویزیون درباره تغییر ساختار برنامه عصر جدید در فصل جدید نیز عنوان کرد: برای من با اختلاف سخت‌ترین کار تمام عمرم بود و فکر نمی کردم با چنین پروژه‌ای مواجه شوم. این کار از لحظه پیش تولید در آستانه یک ساله شدن است. ما ضبط‌های طولانی داشتیم میانگین ضبط‌ها امکان ندارد کمتر از ۱۵ ساعت باشد. مونتاژ برنامه ۳۰۰ تا ۴۰۰ دقیقه است که باید به ۱۰ دقیقه تبدیل شود. اسکان بچه‌هایی که از شهرستان می‌آیند و همه اینها کار را سخت می‌کرد؛ البته اینها را از جهت مظلوم‌نمایی نمی‌گویم.

او درباره بازه زمانی پخش فصل جدید نیز عنوان کرد: اگر شرایط فراهم باشد برای زمستان ۹۸ کار را آماده پخش می‌کنیم.

همزمانی عصر جدید با نود؟/علیخانی خودم طرفدار پر و پا قرص آن برنامه‌ام

تهیه کننده عصر جدید در پاسخ به سوالی درباره‌ی پخش برنامه در دوشنبه‌ها که زمان پخش نود بود نیز گفت: من خودم طرفدار سرسخت آن برنامه هستم اما ما در تایمی روی آنتن رفتیم که آن برنامه پخش نداشت.

علیخانی در ادامه درباره حضورش در برنامه در مقام مجری که آن را از باقی تلتت‌شوها متفاوت می‌کند، اظهار کرد: ما خواستیم زورمان را بگذاریم که کار به پایان برسد و بعد بتوانیم بحث کنیم. چند نکته درباره‌ی برنامه ما وجود دارد که آن را از باقی تلنت‌شوها جدا می‌کند. حضور میزبان در برنامه ما فرق دارد و من حسم این بود که کارم به عنوان وکیل و مدعی‌العموم بچه‌هاست. زمانی که با شرکت‌کننده‌ها در ارتباط بودیم بسیار مفصل بود. در تلنت‌شو ریتم خیلی بالاست، اجرا داری و تمام؛ من حس کردم برای بچه‌ای که دسترسی به جایی ندارد حضور من و گفت‌وگوهای من کمک‌کننده است.

به هرحال ما چهار داور داشتیم با سلایق مختلف که هر کسی روی رأی خود پافشاری می‌کرد و تماشاگران هم جایی می‌خواستند نظرشان را تحمیل کنند من باز هم می‌گویم این دخالت من در رای‌ها بود و قبول دارم؛ ولی خوب یا بدش بحث دیگری است.

پاسخ‌ به پرسش‌هایی درباره کپی بودن عصر جدید

مجری و تهیه‌کننده «عصرجدید» در ادامه درباره کپی بودن برنامه نیز عنوان کرد: خارج از تعقل است که هر یک از ما دوباره چرخ را اختراع کنیم. ماجرای تلنت‌شو قدمت چنددهه‌ای دارد و بیش از ۷۰ کشور این تلنت‌شوها را برگزار می کنند. این مقایسه‌ها برای من خیلی عجیب بود و اگر بخواهیم اینجوری نگاه کنیم اخبار خبرگزاری ها هم کپی است؛ اینکه چقدر متناسب با فرهنگ خود کار می‌کنیم بحث دیگری است و من اکنون درباره فرم و ساختار حرف می‌زنم. بنابراین این ماجرا که چقدر می توان با فرهنگ خودمان منطبق کنیم خیلی برایم مهم بود. ما را نمی‌شود اکنون با برنامه‌های استعدادیابی سال ۲۰۱۹ مقایسه کرد اما به نسبت اولین دوره‌هایی که هر یک از این کشورها برگزار کردند خیلی بهتر بودیم.

علیخانی سپس گفت: ما این برنامه‌ها را دیده‌ایم. فکر نمی‌کنم تلنت شویی در دنیا باشد که نقال و خراط آورده باشد؛ اینها مختص ماست. این یکی از مهمترین نقدهایی بود که به ما شد که به نظرم فراتر از اثر اینها می‌خواستند با تلویزیون طرف دعوا باشند؛ مثلا می‌گفتند میز شما شبیه ایرانی‌ها نیست، من می‌گفتم میز را چه کنم که ایرانی شود؟!

او تاکید کرد: اجراهایی در تلویزیون دیده شد که تا الان دیده نشده بود و این خیلی اتفاق ویژه‌ای بود مثل بچه‌های خلاق پارکوکار که پیش از این گم بودند. گفت‌وگوهایی با مهمانان ویژه داشتیم و اتفاقاتی با این ترتیب شکل گرفت که بسیار غنیمت بود.

 ۴۰ درصد از جذابیت مرسوم تلنت‌شوهای دنیا را نداشتیم

سید بشیر حسینی، یکی از داوران برنامه عصر جدید در نشست خبری امروز گفت: ما حتی ۱۰ جذابیت اول تلنت‌شوها را درآورده بودیم. دیدیم چهار جذابیت اول مثل مسایل جنسی و رقص را نمی‌توانیم اجرا کنیم. مورد دیگر حیوانات است و دیگری ابزار ساز است. همان ساز ابداعی هم با نگرانی ما در برنامه حضور یافت پس ما تا ۴۰ درصد نمی‌توانستیم از این جذابیت‌ها استفاده کنیم، اما مهمتر از همه ایمانِ علیخانی بود که این اتفاق درآمد.

او گفت: به نظرم سوال تقلیدی بودن یکی دو ماه اول ایجاد شده بود و بعد از آن بسیاری به این نتیجه رسیدند که در کار تقلیدی اگر همسان‌سازی نشود فرهنگ ایرانی زود آن را پس می‌زند.

دعا کنید به ما بودجه دهند

علیخانی در ادامه درباره بودجه برنامه عنوان کرد: من از شما خواهش می‌کنم دعا کنید به ما بودجه دهند؛ خیلی اوضاع ما خراب است. ما فینال را هم گرفته‌ایم و سفرهایی هم داشتیم و الان یکی از بزرگترین معضلات ما مباحث مالی است. به نظرم کار ما از تولید سریال بسیار سخت‌تر است. ما جلسه ارزیابی داریم که ۱۱ نفر می‌نشینند و آن جلسه نشان می‌دهد بیچاره می شویم یا نه. بچه‌ها از یک جایی به بعد بریده بودند؛ هم به لحاظ دستمزد و هم انرژی اما اینکه اعلام شد برنامه ۷۰ درصد مخاطب دارد انرژی زیادی به ما پمپاژ کرد.

در ادامه بشیر حسینی درباره طنز ناخونک که آیتمی درباره عصر جدید داشت و با وی شوخی شده بود یادآور شد: در حوزه جامعه شناسی می‌گویند مردم وقتی مساله‌ای برایشان مهم شود با آن شوخی می‌کنند. هرچقدر این شوخی‌ها با نقدهای مهمتری همراه بود، ما هم با ان همراه می‌شدیم. من به پشت صحنه برنامه ناخونک هم رفتم و اتفاقا از طنز آن استقبال می‌کنم. فیلمی را ابراهیم شفیعی و عمو پورنگ گذاشته بودند که مردم انتقاد کرده بودند که این فیلم تمسخر است و آقای فرضیایی با من تماس گرفت. اگر خود ما نقد درست اجتماعی نکنیم از بیرون می‌آیند و طومار ما را می پیچند همین حالا هم چند مجموعه دیگر می خواهند این کار را انجام دهند و من گفته ام امیدوارم از مرز تقلید و ادا فراتر رود. خوشحالم که با ما شوخی شد. با این حال خیلی از برنامه سازان مخصوصا طنزپردازان خوششان نمی‌آید با آنها شوخی شود.

علیخانی در ادامه درباره رده‌بندی سنی مخاطبان، برای تماشای برخی قسمت‌های عصر جدید، گفت: ما یک جاهایی خیلی سخت می‌گرفتیم درباره رده سنی و هشدار زیر ۱۶ سال می‌دادیم که برخی صحنه‌ها را نبینند؛ درحالی که نوجوان امروز خیلی چیزها را می‌بیند و می‌داند. با این حال در این هشدارها بیشتر روی سخنمان خانواده‌ها بود و اینکه اگر فرزندشان را می‌شناسند که اهل ماجراجویی است، حواسشان باشد. می‌دانید اگر در این مورد بخواهیم خیلی محدودیت داشته باشیم و سخت‌گیری کنیم به عقب برمی‌گردیم. اما باید شکل و قاعده پیدا کند و همه تکلیفشان را بدانند.

امین حیایی: می‌پرسیدند چرا خرس مهربان شده‌ای؟!

در بخشی از این نشست، امین حیایی به عنوان داور مسابقه عصر جدید با بیان این که این مسابقه یک فرصت ناب را برایش به وجود آورد و اینکه این اتفاق خواسته خداوند بوده است، گفت: این خواست خدا بود که من در مقطعی که نمی‌خواستم کار سینمایی و تلویزیونی کنم، جذب این برنامه شوم. حتی بارها برای ساخت چندین برنامه استعدادیابی در شبکه‌های دیگر هم دعوت شده بودم که نقش مجری را بر عهده داشته باشم اما با توجه به این که در خودم توانایی اجرا نمی‌دیدم، از همکاری با شبکه‌های دیگر و اجرا صرف نظر کردم. پیشنهادات خوبی هم داشتم اما قبول نکردم تا اینکه پیشنهاد برنامه «عصرجدید» به من شد؛ برنامه‌ای که طراحی جذابی داشت و در همه حوزه‌ها استعدادیابی وجود داشت اما برنامه‌های دیگر در مقایسه با عصر جدید به گونه‌ای بودند که فقط یک هنر و یک استعداد یابی در آن مطرح بود؛ به عنوان مثال استعدادیابی بازیگری.

این بازیگر ادامه داد:‌ برنامه «عصر جدید» تجربه خوبی برای من بود؛ من که همیشه داوری می‌شدم نه کسی را داوری کرده بودم و نه قضاوت، اما این اتفاق افتاد و همه چیز برایم در این برنامه تازگی داشت؛ اتفاقاتی که در صحنه عصر جدید افتاد را تاکنون ندیده بودم.

وی درباره حواشی داوری‌ها نیز اظهار کرد: جاهایی پیش می‌آمد که بدون سختگیری رای مثبت بدهم و مطرح می شد که چرا خرس مهربان شده‌ای اما این اتفاق دلیل داشت و آن این که عصر جدید در مرحله مقدماتی بود و ما در این مرحله به شرکت‌کنندگان فرصت می‌دادیم تا رشد آنها را ببینیم و این اتفاق منجر به این شد که ما رشد آنها را در مراحل دیگر ببینیم و این یعنی کشف استعداد، اما در مرحله دوم به سختگیری بیشتری رسیدیم و سعی کردیم این سختگیری را لحاظ کنیم.

تشابه «عصر جدید» با «ماه عسل»

علیخانی در ادامه درباره اینکه برخی می‌گویند از رویکردهای «ماه عسل» در این برنامه استفاده می‌کند، توضیح داد: برخی تصور می کنند گریه از ماه عسل اختراع شده است الان در استودیوی ما خاک بلند شود و اشک در چشم مخاطب جمع شود می‌گویند من اشک درآورده‌ام. تلنت شو زیر مجموعه ساختار رئالیتی‌شو است. این ساختار با احساس سر و کار دارد. گاهی می‌گفتیم ما کپی کردیم؟ بعد جواب می دادیم ابدا؛ چون فرق ما این بود که پر از احساس بودیم گاهی اشکمان می‌گرفت و یا شاد می شدیم.

او ادامه داد: حتی چند اتفاق در برنامه افتاد مثل ماجرای کمک به سیل‌زده‌ها در عصر جدید که بی‌نظیر بود بیش از ۷۰ میلیارد تومان مردم به عصر جدید پول دادند و ۱۰ هزار محموله به این مناطق فرستاده شد.

عظیمی‌نژاد: فقط زدن یا نزدن دکمه ضربدر لوس و بی‌مزه بود

با شرکت‌کننده‌ها درگیر شدیم

آریا عظیمی‌نژاد نیز درباره تجربه خود از داوری این برنامه گفت: از مرحله دوم همه ما درگیر احوالات شرکت‌کننده‌ها شدیم مرحله اول ابتدا به ساکن با آنها روبه‌رو می شدیم و کارشان را می‌دیدیم ولی مرحله دوم با ویژگی‌های آنها هم آشنا می‌شدیم و این روی ما تاثیر می‌گذاشت؛ البته در مرحله اول مهارت بچه‌ها برایمان مهم بود اما جایگاه آنها هم اثر داشت. اگر عصر جدید برای من این بعد را نداشت که با بچه‌ها زندگی کنیم، لوس و بی مزه می شد که در کار فقط بخواهیم دکمه ضربدری را بزنیم یا نزنیم. اما تلاش بچه‌ها که سخت می‌کوشند و زندگی هایی که داشتند که برای من درس بود. من بالای ۱۵۰ کار گروهی مثل فیلم و سریال انجام دادم اما این کار به همت علیخانی رخ داد.

تغییر علیخانی از سلطان غم به غول چراغ

بشیر حسینی نیز در ادامه درباره تغییر رویکرد علیخانی از اجرا در ماه عسل و این برنامه گفت: احسان با عصر جدید از سلطان غم به غول چراغ تغییر جایگاه داد؛ البته باید بگویم عصر جدید ۲ خیلی جدی تر برگزار می شود.

خط قرمزها را در نوردیدیم

علیخانی در ادامه با جلب توجه رسانه ها به حمایت از عصر جدید گفت: اتفاقاتی در عصرجدید رخ داد و ایتم هایی پخش شد که تصورم به عنوان برنامه ساز این است که کارهای مهمی بود. من حدود ۲۰ سال است در تلویزیونم به نظرم ما خط قرمزهایی را درنوردیدیم که تصورش را در گذشته نداشتم. ممکن است من مثل بسیاری دیگر نقدهایی به ساختار و مدیریت تلویزیون داشته باشم اما بدون تردید شبکه سه و تلویزیون جز بحث های مالی که ما درباره اش گرفتاری داشتیم حمایتشان فوق العاده بود و از مدیران، پخش و حتی تامین برنامه شبکه سه تشکر می کنم من ایتمی داشتم که فکر نمی کردم پخش شود ایا خاطرتان می اید که اجرایی شبیه دختران نینجا یا شرکت کنندگان پارکوکار در تلویزیون دیده باشید. با این حال در مواردی که چنین آیتم هایی داشتیم جمله جذابی گفته می شد که اگر ما پای این بچه های مملکت نایستیم کجا می خواهند بروند. این را هم بگویم که در این مدت یک بار یک نفر به من به عنوان سازنده زنگ نزد که بگوید بین این دو نفر مثلا فلانی رای بیاورد.

تلویزیون خجالتی است

این مجری تلویزیون با اعتقاد بر اینکه تلویزیون رسانه ای خجالتی است، در عین حال گفت: کماکان اعتقاد دارم تلویزیون رسانه خجالتی است. یک جاهایی در آن اتفاقات بزرگی رقم زده می شود. اما یک جاهایی هیچی، سوت و کور است. من هم خسته تر شدم یک جاهایی، مثل قبل زور ندارم و یک جایی به هر حال آدم می برد. ولی باید امید را زنده نگه داشت و باید کار کرد.


ایده عصر جدید چگونه شکل گرفت؟

علیخانی همچنین درباره شکل گیری عصرجدید یادآور شد: طرح این برنامه برای سال ۹۶ است و همان موقع با کریمان انداز و برانداز کردیم و گفتیم بعید است بتوانیم این برنامه را بتوانیم بسازیم. حالا هم حرفم این است که اگر موضوع استعدادیابی را حمایت نکنیم و مسیرها و میانبرهای این مدلی هم از بین برود دوباره به زمان قبل برمی گردیم.
دوستی از من پرسید چطور فضا باز شد و من گفتم هم بحث گذر زمان است و هم جوان شدن مدیران.


وی اضافه کرد: ۱۰۳۸ نفر در قالب اجراهای گروهی و فردی نزدیک به ۲۰۰ اجرا به صحنه بردند.

علیخانی در بخشی دیگر از نشست گفت: من ماه عسلی ساختم که سه دوره اش با شخص دیگری اجرا شد و ما پشت در بودیم و هیچ گاه هم برای کار با مدیری در این باره حرف نزدم. من فکر می کنم این برنامه ها برای مردم است.

وی با بیان اینکه هنوز پی قهرمان است، اظهار کرد: در ماه عسل این قهرمانان قصه خود را بیان می کردند و حالا در عصر جدید مسیر قهرمانی است چون فکر می کنم جامعه الان به نشاط و امید نیاز دارد خیلی خوشحالم برخی از بچه ها می گویند که قرار بوده مهاجرت کنند و منصرف شده اند الان تنها دارایی ما امید است.

علیخانی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره انتقاد حسین علیزاده از بکارگیری نوجوانان در برنامه یادآور شد: ایشان احتمالا درباره خانواده ها جمله ای گفته اند چون من عاشق آقای علیزاده هستم و هرچه بگویند روی چشم ما جا دارد.

کسی در عصر جدید رکورد گینس را ثبت نکرده!

وی همچنین درباره انتقاد به اینکه برخی مطرح کردند در گینس ثبت زده اند توضیح داد: کسی در برنامه ما رکورد گینس را ثبت نکرده است  بلکه رکورد گینس را زده است. ما یک تعهد اخلاقی و حرفه ای گرفتیم که در طول مدتی که برنامه ساخته و پخش می شود شرکت کننده گان حاشیه ای نداشته باشند اما من نمی توانم گارانتی بدهم که یک نفر تا5 سال دیگر همین را می رود به هر حال ممکن است یک سال دیگر طرف یک دعوایی در خیابان کند و بعد بگویند شرکت کننده عصر جدید بود من پدر آن شرکت کننده نیستم که پاسخگو باشم.

تهیه کننده عصر جدید در بخش دیگر به حضور زنان در برنامه اشاره و بیان کرد: از پنج فینالیست ما، دو نفر خانم هستند گروه نینجا و خانم عبادی و برای من جالب بود که بازیگر خانمی استوری گذاشته بود که عصر جدید برای آقایان است چون در این برنامه زنان نمی توانند آواز بخوانند. احتمالا او از دانمارک آمده است. از طرف دیگر ما ماموریت های مشخص و محدودی در تلویزیون داریم و باز برخی می‌گویند چرا ساز را نشان نمی دهید و نمی‌دانند که این اندازه از تصمیم‌گیری درباره نمایش ساز ربطی به تلویزیون ندارد.

داوران در فصل جدید تغییر می کنند؟

علیخانی در بخش دیگر درباره تغییر داوران نیز گفت: داوران ما همه شان حرفه ای بودند. نحوه قرارداد بستن با این افراد به نظرم بسیار دلی بود. ما الان باری را با خود می بریم که هنوز تمام نشده است و باید دید اصلا خودم هستم یا خیر. الان به نظرم موعد تصمیم‌گیری در این زمینه نیست.


وی در پایان گفت: برنامه ما شب عید غدیر از ۹ و ربع تا یک شب روی آنتن می رود که پنج فینالیست حضور دارند و در آن فقط مردم رأی می دهند و سه روز بعد یعنی پنج‌شنبه پنج ساعت برنامه زنده داریم که البته نگرانی هایی هم برای آن داریم ما ۲۵ دوربین داریم و خیلی نگرانم که ریتم افت کند. قرار ما این است که در برنامه زنده هم رأی‌ها را اعلام کنیم.

به گزارش ایسنا روابط عمومی شبکه سه سیما هم اعلام کرده است، فینال برنامه «عصر جدید» با رقابت پنج شرکت‌کننده نهایی دوشنبه ۲۸ مردادماه مصادف با ۱۸ ذی‌الحجه همزمان با شب عید غدیر از ساعت ۲۱:۳۰ روانه آنتن شبکه سه سیما می‌شود.

از میان بیش از ۳۰۰ گروه شرکت‌کننده در مسابقه «عصر جدید»، محمد زارع (اکربات باز)، پارسا خائف (خواننده)، سعید فتحی روشن (شعبده باز)، فاطمه عبادی(نقاش) و گروه دختران نینجا (رزمی کار) به فینال «عصر جدید» راه یافتند.

این گزارش از ابتدای برگزاری نشست به‌روزرسانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۸-۰۶-۰۴ ۲۰:۳۲

خوش بحال کسایی که با محمد زارع دوست هستند محمد زارع از هربیمه ای بیشتر میشه بهش اعتماد کرد چون موقع سختی ها حاضرمیشه به دادآدم میرسه خوش بحال دوست هاش لاقل یه دوست خوب قابل اعتماد دارن دلشون خوش باشه این دوره که دوست خوب سخت پیدا میشه اصلا توقید مادیات نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۰۴ ۲۰:۳۳

محمد استاد جنگیدن با سختی هاست

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۰۴ ۲۰:۴۰

محمد زارع استاد جنگیدن خیلی با عرضه و وجود به اون اداره یه کشور هم بسپاریم بخوبی میتونه اداره کنه خیلی هم با معرفت هست اونقدر عرضه داشت که بایه اجرا ونقاشی خاصش پول عمل دوستش رو جمع کنه واقعا با معرفت هست تو وجودش جوانمردی هست اون الگو برای همه جوانان ازسختی نمیترسه انگاراز هیچ چیز نمیترسه که این طوری ریسک میکنه ولی به نظرم باید مواظب سلامتی اش باشه توبرنامه اصلا اصول ایمنی رعایت نشده بود.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۰۴ ۲۰:۴۷

محمد زارع نماد مقاومت وصبوری است

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۰۴ ۲۰:۴۸

از محمد زارع باید یه مجسمه به عنوان نماد مقاومت استقامت وصبوری ساخت وآن را وسط همه میدان های شهر گذاشت.