• شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 98052612740
  • خبرنگار : 90047

مدیر سامانه هوشمند گیت های ورزشگاه های کشور:

با نصب سامانه هوشمند دیگر تماشاگر پشت در نمی‌ماند/ طبقه دوم ورزشگاه آزادی هنوز آماده نیست

ورزشگاه آزادی

مدیر سامانه هوشمند گیت های ورزشگاه های کشور گفت: طبقه دوم ورزشگاه آزادی شاید تا ۲ هفته دیگر برای حضور تماشاگران آماده بهره برداری شود.

به گزارش ایسنا، علی اصغر انتظار خیر مدیر سامانه هوشمند گیت های ورزشگاه های کشور در جمع خبرنگاران گفت:  همان طور که همه می دانید سامانه گیت های ورزشگاه آزادی چند سالی است که مجموعه های مدیریتی را درگیر کرده بود و این ایده تبدیل به عمل شد. نزدیک به ۲ سال پیش این پروژه آغاز به کار کرد و ساماندهی فوتبال از نظر بلیت فروشی در شورای تامین مطرح شد. مکمل این موضوع فیفا و AFC بودند که بلیت الکترونیکی، شماره گذاری صندلی ها و بلیت فروشی از مهمترین موضوعات بود.

وی گفت: سامانه ای طراحی شده تا وقتی تماشاگر وارد ورزشگاه می شود می تواند از طریق کد ملی بلیت را تهیه و جایگاه خود را انتخاب کند. گیت های مکانیزه هم برای کنترل ورود تماشاگران به مجموعه استادیوم طراحی شده اند. در این سامانه تماشاگر می‌تواند جایگاه خود را مشخص کند.

انتظار خیر درباره نحوه خرید بلیت و اینکه سایت ها برای تهیه بلیت مشکلی نداشته باشد، گفت: طبق مصوبه شورای امنیت کشور این سامانه برای کل کشور طراحی شده و می توان از تهران بلیت مسابقه شهر دیگر را طراحی کرد. سامانه ما کشوری دیده شده و سرورها یک جا متمرکز نیست. خیلی از مشکلاتی که در گذشته بود مثل ترافیک و عدم تهیه بلیت دیگر وجود نخواهد داشت. استعلام کد ملی جزو اولویت هاست.

مدیر سامانه هوشمند گیت های ورزشگاه های کشور با اشاره به اینکه معضلات مدیریتی با طراحی سامانه برطرف شده است، یادآور شد: یک ساعت مانده به بازی مثلا می دانیم برای بازی استقلال و سپاهان چه تعداد بلیت فروخته شده و معضلات پشت در ماندن را نخواهیم داشت به همین دلیل می توانیم برنامه ریزی خوبی داشته باشیم. به یکسری نیروها نیز آموزش داده شده تا بتوانند در روز بازی برای زون هایی که تعریف شده تماشاگران را به جایگاه‌های خود هدایت کنند تا صندلی خود را پیدا کنند.

انتظارخیر درباره مشکلات پارک خودرو برای تماشاگران نیز اظهار کرد: بحث پیش فروش بلیت هم مطرح شده که بر این اساس باشگاه می تواند متوجه شود چه تعداد هوادار می آید و براساس همین می توان برنامه ریزی کرد. ما قبلا نمی دانستیم چه تعداد تماشاگر برای بازیها در ورزشگاه ها حضور پیدا می کنند.

وی درباره بلیت فروشی کاغذی و اینکه درآمدها به چه صورت توزیع می شود، تصریح کرد: امروز دوستان از فولاد خوزستان اینجا بودند، ذوب آهن هم برای همکاری اعلام آمادگی کرد. زمانی که بلیت خریداری می شود آنلاین پول به حساب باشگاه و ذی نفعان واریز می شود یعنی پول به حساب هیچ شرکتی نمی‌رود. چون بلیت آنلاین فروخته می شود و به لحظه می دانیم چه تعداد بلیت فروخته شده است. مثلا می دانیم از ۱۰ هزار بلیت چه تعداد وارد ورزشگاه شده اند. بنابراین شائبه وجود نخواهد داشت چه تعداد در ورزشگاه هستند و دیگر دو نفر نمی تواند با یک بلیت وارد ورزشگاه شوند.

مدیر سامانه هوشمند گیت های ورزشگاه های کشور درباره هواداران گفت: باشگاه ها بحث هواداری را پیگیر هستند و هویت هواداری از طریق سامانه مشخص است.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره اینکه با این سامانه بازار سیاه بلیت فروشی نخواهیم داشت، گفت: چیزی به اسم بلیت کاغذی نداریم. بدترین حالت این است کارت ملی خود را بدهید شخص دیگری وارد ورزشگاه شود. بنابراین چیزی برای فروش در بازار آزاد نداریم و به این ترتیب کاسبی از طریق خلاف کاهش پیدا می کند.

انتظارخیر درباره حضور میهمانان و خبرنگاران و اینکه طبقه دوم هنوز  آماده نیست، اظهار داشت: برای عوامل ویژه و خبرنگاران گیت ویژه در نظر گرفته شده که این موضوع را برای جانبازان و معلولان هم دیده ایم. برای میهمانان خاص مثلا حضور وزیر فرآیندی تعریف کردیم حق انتخاب با باشگاه است. محل بلیت فروشی جزو درآمد باشگاه است که اگر ساماندهی نشود محلی برای رفیق بازی خواهد بود. برای این موضوع هم راه حل داریم یعنی مهمان با وارد کردن سریال کارت کد را وارد می کند و دیگر هزینه ای پرداخت نمی کند. در حقیقت باشگاه با آن مجموعه به توافق می رسد و شخص دیگر پولی نمی دهد.

وی درباره اینکه طبقه دوم ورزشگاه آزادی هنوز آماده نیست، گفت: این موضوع جزو اولویت های دوم است. احراز هویت انجام می شود اما شاید برای ۲ هفته دیگر آماده بهره برداری خواهد شد. همچنین ۵۰ دوربین برای فصل جدید رقابتهای لیگ برتر فوتبال در داخل ورزشگاه نصب شده است. دوربین ها فقط برای تشخیص چهره نیستند و تنها یک دوربین برای تشخیص چهره نصب شده است. هم چنین برای بانوان با استفاده از شماره گذاری صندلی ها امکان فروش بلیت در آینده وجود دارد و این مساله در بلیت فروشی الکترونیکی لحاظ شده است.

انتظار خیر درباره اینکه این طرح از چه زمانی اجرایی می شود، گفت: در جلسه ای که امروز داشتیم باید وزارت و باشگاه ها صحبت کنند ببینند از چه زمانی اجرایی می شود. از سوی باشگاه ها ادمین طراحی می شود که بحث مبلغ و وی آی پی در اختیار باشگاه قرار بگیرد.

وی درباره نصب گیت ها در ورزشگاه های مختلف، خاطرنشان کرد: صحبت های ضد و نقیضی می شود. البته به ما که مراجعه می کنند به دنبال عملیاتی کردن سامانه هستند.  همه دنبال نصب گیت ها هستند. مثلا قائم شهر به شدت دنبال کار است و نهایت ۱۵ روز دیگر عملیاتی می شود.

وی در پایان درباره حضور زنان در ورزشگاه آزادی و اینکه آیا فضایی برای حضور آنها دیده شده، یادآور شد: صحبت هایی شده و کار کارشناسی نیز در این زمینه صورت گرفته است و حتی ورودی مجزا هم طراحی شده است، اما حضور آنها از اختیارات ما خارج است.
به گزارش ایسنا، در حالی که قبل از این اعلام شده بود قدرت الله سیف مدیر مجموعه ورزشگاه آزادی در جمع خبرنگاران حضور پیدا می کند مدیر سامانه جایگزین وی جوابگوی پرسش های خبرنگاران بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.