• یکشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98052713100
  • خبرنگار : 71415

پیونگ‌یانگ: هدف رزمایش‌های واشنگتن و سئول در چند دهه گذشته تمرین حمله به ما بوده است

پیونگ‌یانگ:  هدف رزمایش‌های واشنگتن و سئول در چند دهه گذشته تمرین حمله به ما بوده است

کره شمالی مجددا آمریکا و کره جنوبی را از بابت رزمایش نظامی مشترکی که به اجرا درآورده‌اند مورد انتقاد و سرزنش قرار داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) در مقاله‌ای مدعی شد، هدف از مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی تمرین حمله به کره شمالی است.

در این مقاله نوشته شد: این یک حقیقت شناخته شده است که  مقام‌های آمریکا و کره جنوبی در چند دهه گذشته مشغول افزایش مهارتها و قابلیتشان برای جنگ (با کره شمالی) بوده و دائما به بهبود و تکمیل برنامه‌های عملیاتی خود در تمامی ویژگی‌ها با پیش‌فرض دست زدن به یک حمله ناگهانی پیشگیرانه علیه کره شمالی پرداخته‌اند.

این خبرگزاری نوشت: همانطور که مردم جهان تصدیق کرده‌اند هدف از مانور های نظامی برگزار شده علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره تغییر نیافته است.

این مقاله یک روز بعد از آن انتشار یافت که کره شمالی طی انتقاد شدید دیگری از کره جنوبی بابت مانورهای نظامی مشترکش با آمریکا هشدار داد که هرگز دوباره با کره جنوبی پای میز مذاکره نخواهد نشست.

اخیرا گمانه‌زنی‌هایی درباره‌ی این که پیونگ یانگ در صدد قطع کردن روابط و مذاکراتش با سئول به هدف بهبود شانسش در مذاکرات مستقیم با آمریکا و گرفتن امتیاز از این کشور است، مطرح شده است.

با این حال خبرگزاری رسمی کره شمالی در مطلب خود آمریکا را متهم به نقض مفاد توافق دو کشور بر سر خلع سلاح هسته‌ای  که در اولین نشست رهبران دو کشور در ژوئن 2018 حاصل شد، کرد. این رسانه نوشت: ما شاهد انکار بارز و به چالش کشیدن آشکار بیانیه مشترک رهبران آمریکا و جمهوری دموکراتیک خلق کره هستیم؛ بیانیه‌ای که در آن دو طرف متعهد به تلاش برای برقراری سطح جدیدی از روابط و ایجاد مکانیزم حافظ صلح پایدار و با دوام در شبه جزیره کره شدند.

در این مطلب عنوان شد : هیچ قانونی تصریح نمی‌دارد که یک طرف می‌تواند زمانی از تعهداتش عدول کند و اینکه تنها ما مجبور به رعایت تعهداتمان هستیم . آمریکا باید به خاطر داشته باشد که هشدارهای مکرر ما صرفاً سروصدای تو خالی نیستند.

بر اساس این مقاله، پیونگ یانگ در عین حال متعهد به ادامه توسعه تسلیحات خود شد.

این خبرگزاری نوشت: جواب درست برای رفع همه تهدیدهای مستقیم و بالقوه علیه امنیت کشور ما توسعه مداوم تدابیر قدرتمند فیزیکی و استقرار آنها برای یک جنگ عملی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha