• یکشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 98052713184
  • خبرنگار : 71591

نبض بازار موبایل جنوب‌شرق آسیا دست چینی‌هاست

e

شرکت‌های چینی تولیدکننده موبایل در سه دوم سال جاری میلادی بالغ بر ۶۰ درصد از بازار جنوب شرق آسیا را تصاحب کرده و به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانالیز به تازگی با بررسی آمار و داده‌های منتشر شده از گوشی‌های هوشمند فروخته شده در بازار کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا دریافته و اعلام کرده‌اند که شرکت‌های چینی تولیدکننده موبایل توانسته‌اند در دومین فصل از سال جاری میلادی 60 درصد از بازار بیشتر کشورهای واقع در منطقه جنوب شرق آسیا را تصاحب کنند و سهم قابل توجهی از فروش گوشی‌های هوشمند را از آن خود کنند.

بجز شرکت کره‌ای سامسونگ که رتبه نخست جهان و همچنین بازار این کشورها را به خود اختصاص داده است، سایر شرکت‌های چینی همچون اوپو (Oppo)، ویوو (Vivo) و شیائومی (Xiaomi) از جمله پرطرفدارترین برندهای گوشیهای هوشمند در میان کاربران کشورهای ویتنام، مالزی، اندونزی ، تایلند و فیلیپین به شمار می‌روند.

درسه ماهه دوم ۲۰۱۹ میلادی، سامسونگ ۳۰ درصد، اوپو ۱۸ درصد و ویوو ۱۶ درصد از سهم بازار موبایل در تایلند را از آن خود کرده‌اند.

در همین بازه زمانی، در مالزی نیز ترتیب رتبه‌بندی برندهای سامسونگ، اوپو و ویوو به همین شکل است تنها با این تفاوت که سهم آنها متفاوت است و به ترتیب ۲۷ درصد، ۲۰ درصد و ۱۶ درصد گزارش شده است.

بر اساس گزارش وب سایت gsmarena، در فیلیپین و اندونزی نیز گوشی‌های هوشمند با برند اوپو در صدر پرفروش‌ترین موبایل‌های فروخته و عرضه شده قرار گرفته اند که سهم آنها در این دو کشور به ترتیب ۲۸ و ۲۶ درصد بوده است. بعد از آن، سامسونگ با ۱۹ و ۲۴ درصد در رتبه دوم کشورهای مذکور جای گرفته است. در فیلیپین، سومین برند محبوب و پرفروش ویوو با ۱۷ درصد و در اندونزی، شیائومی با ۱۹ درصد بوده اند.

با نگاه مختصری بر این آمار و ارقام می‌توان دریافت که سامسونگ به خصوص بعد از عرضه گوشی‌های جدید سری A موفق شده است که سهم خود را از بازار این کشورها پنج درصد افزایش دهد و در بیشتر این بازارها همچنان در رتبه نخست بایستد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.