• یکشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98052713267
  • خبرنگار : 71415

چین حمایت قانونگذاران آمریکایی از معترضان هنگ‌ کنگی را محکوم کرد

چین حمایت قانونگذاران آمریکایی از معترضان هنگ‌ کنگی را محکوم کرد

یک سخنگوی پارلمان چین اظهارات قانونگذاران آمریکایی درحمایت از معترضان هنگ‌کنگی را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس ، یو ونزه، سخنگوی کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق چین، اظهارنظرهای قانونگذاران آمریکایی در حمایت از معترضان هنگ‌کنگی را یک "نقض فاحش روح حاکمیت قانون، یک استاندارد دوگانه آشکار و یک مداخله فاحش در امور داخلی چین" توصیف کرد.

او خاطر نشان کرد: 7.5 میلیون مردم هنگ‌کنگ و به طور کلی چینی‌ها اقدامات یک گروه بسیار کوچک از معترضان خشونت‌طلب و همزمان هرگونه مداخله نیروهای خارجی علیه خود را رد می‌کنند.

این مقام چینی نامی از هیچ یک از قانونگذاران آمریکایی نبرد اما در روزهای گذشته چندین نفر از سناتورهای آمریکایی و نمایندگان کنگره این کشور شامل نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از دولت هنگ‌کنگ خواسته‌اند تا به مطالبات معترضان گوش داده و بن بست به وجود آمده در این کشور را پایان دهد.

کنگره آمریکا در عین حال این اختیار را دارد که با تصویب قوانینی بر روابط هنگ‌کنگ با آمریکا تاثیر گذاشته به نحوی که باعث آسیب وارد کردن به وجهه هنگ‌کنگ به عنوان یک منطقه برخوردار از حاکمیت قانون و ثبات در جهان شود.

اخیرا این کنگره اقدام به معرفی مجدد قانونی تحت عنوان قانون دموکراسی و حقوق بشر هنگ‌کنگ پرداخت؛ قانونی که در کنار یک سری بندهای دیگر وزیر خارجه آمریکا را ملزم به انتشار یک گواهی سالانه درباره برخورداری هنگ‌کنگ از خودمختاری به منظور موجه کردن رفتار ویژه آمریکا به این منطقه می‌کند.

در عین حال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم می‌تواند به سادگی با یک دستور اجرایی وضعیت ویژه هنگ‌کنگ در تجارت با آمریکا را معلق سازد؛ اقدامی که می‌تواند بر اقتصاد داخلی این منطقه همزمان با جنگ تجاری واشنگتن و پکن تاثیر بگذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha