• دوشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98052813709
  • خبرنگار : 99999

انفجارهای جلال‌آباد افغانستان دست‌کم ۶۶ زخمی بر جای گذاشت

انفجارهای جلال‌آباد افغانستان دست‌کم ۶۶ زخمی بر جای گذاشت

خبرگزاری پژواک افغانستان امروز (دوشنبه) اعلام کرد، دست‌کم ۶۶ تن در انفجارهای متعدد شهر جلال‌آباد در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری پژواک گزارش داد، این انفجارها در صدمین سالروز استقلال افغانستان در شهر جلال‌آباد ولایت ننگرهار در رستوران‌ها و میادین عمومی رخ داد. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت دست‌کم ۱۰ بمب‌گذاری امروز را برعهده نگرفته است اما داعش و شبه‌نظامیان طالبان در این منطقه فعالیت دارند.

پیشتر داعش مسوولیت انفجار در یک جشن عروسی در کابل را که جان ۶۳ تن را گرفت و حدود ۲۰۰ زخمی بر جای گذاشت، بر عهده گرفت.  

انفجارهای جلال‌آباد در نزدیکی بازاری رخ داد که صدها تن از مردم پس از شرکت در مراسم‌های روز استقلال در آن جمع شده بودند. فهیم بشاری، از مقام‌های ارشد وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد، دست‌کم ۶۶ تن زخمی شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهوری افغانستان امروز در سخنانی در کابل از جامعه بین‌المللی درخواست کرد تا برای حذف "لانه‌های" شبه‌نظامیان در کنار کشورش بایستند. او تاکید کرد: مبارزه ما علیه داعش ادامه خواهد یافت. طالبان چین بستری را برای چنین کشتارهای وحشیانه آماده کرده است.

اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان در سخنانش به مذاکرات ایالات متحده و طالبان روی توافقی برای خروج نیروهای آمریکایی در ازای تضمین‌های امنیتی طالبان اشاره‌ای نکرد. ایالات متحده همچنین خواستار تعهد طالبان به مذاکرات تقسیم قدرت با دولت اشرف غنی و یک آتش‌بس است. طالبان از مذاکره با دولت کابل امتناع می‌کند.

اما نگرانی‌هایی در میان مقام‌های افغان و مشاوران امنیت ملی آمریکا درباره خروج نیروهای آمریکایی وجود دارد. این‌ها نگرانند که افغانستان وارد جنگ داخلی جدیدی شود که حکومت طالبان را باز گرداند و شبه‌نظامیان بین‌المللی چون داعش پناهگاهی در آنجا بیابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha