• چهارشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 98053014624
  • منبع : فضای مجازی

پزشکان را به کلاس دست‌فروشان بفرستید!

پزشکان را به کلاس دست‌فروشان بفرستید!

بعد از اینکه سازمان امور مالیاتی کشور پزشکان را مکلف به استفاده از کارت‌خوان کرد، سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به این سازمان اعلام کرده که پزشکان محترم برای استفاده از دستگاه کارتخوان نیاز به آموزش دارند و تا وقتی که آنها این آموزش را فرا نگرفته‌اند، بهتر است استفاده پزشکان از دستگاه‌های کارتخوان را عقب بیندازند.

به گزارش ایسنا، مصطفی داننده در ادامه یادداشت خود در «عصرایران» نوشت: بله، در هر زمینه‌ای آموزش خوب است و باید از آموزش استقبال کرد. اگر جای رئیس سازمان امور مالیاتی بودم این درخواست را قبول و برای پزشکان کلاس برگزار می‌کردم. برای اساتید این کلاس هم به سراغ برخی دستفروش‌های مترو، میوه فروش‌های خیابانی، شاگردان سوپرمارکت‌ها و پیک‌های موتوری می‌رفتم. آنها به خوبی روش استفاده از دستگاه کارت‌خوان در همه‌ی مکان‌ها و شرایط را بلدند و با بهترین شرایط می‌توانند به پزشکان محترم آموزش بدهند. احتیاجی نیست پزشکان محل کار خود را ترک کنند. اساتید به مطب‌ آنها می‌روند و به خود آنها و منشی‌هایشان روش استفاده از مدل‌های مختلف کارت‌خوان را می‌دهند. واقعا چه کسانی از این افراد که از صبح تا شب با دستگاه‌های کارت‌خوان سر و کار دارند برای آموزش به پزشکانی که هیچ‌گونه آشنایی با تکنولوژی‌های روز را ندارند، بهتر هستند؟

واقعا از درخواست سازمان نظام پزشکی «خنده آمد خلق را». آیا تمام کسانی که امروز از دستگاه کارت‌خوان استفاده می‌کنند، آموزش دیده‌اند؟ چگونه است پسر بیسوادی که در گوشه خیابان برای امرار معاش خود دست‌فروشی می‌کند، به راحتی با کارت‌خوان کار می‌کند اما یک پزشک با سال‌ها درس خواندن برای استفاده از یک تکنولوژی ساده که به شفافیت مالی کمک می‌کند این همه ان‌قلت می‌آورند؟

استفاده از کارت خوان برای پزشکان یک دلیل ساده دارد و آن هم این است که باید حساب آنها شفاف باشد و به واسطه این شفافیت، به دولت مالیات پرداخت کنند. پزشکان محترم می‌دانند که اگر همه‌ی اقشار جامعه مالیات خود را پرداخت کنند، کشور به سمت استقلال از نفت و توسعه می‌رود. سال‌هاست دولت‌های کشورهای توسعه‌یافته بخشی از درآمد خود را از طریق مالیات به دست می‌آورند که اتفاقا بخشی از آن توسط پزشکان پرداخت می‌شود.

در پایان باز هم باید به این نکته اشاره کنیم که امیدواریم سازمان امور مالیاتی از درخواست نظام پزشکی استقبال کند و زمینه آموزش را برای پزشکان فراهم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۵-۳۰ ۱۵:۰۹

ان کس که نداند وندامد که نداند بهتره ولش کنی.

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۳۰ ۱۸:۳۷

کارت کشیدن اموزش نمیخواد جناب .مراحل ثبت نام در سایت دارایی و دریافت کد و مشخصه و... اموزش وزمان میخواد.کی به شما گفته خبرنگار

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۳۰ ۱۸:۴۵

برن مناطق محروم خدمت کنند فقط دنبال پول دسته کردن و دامن زدن به تورم

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۳۰ ۲۰:۲۹

راست ميگن روش گرفتن اقامت كانادا و امريكا رو خوب بلدند ولي دستگاه كاتخوان خير واقعا عجب ادمهي عجيبي هستند وا اسفا

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۳۰ ۲۱:۳۲

آدم خواب رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده هرگز

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۰۲ ۱۴:۵۴

دوست عزیز، با این نحوه ویزیت پزشکان که بیماران را چهار تا چهارتا توی اتاق می فرستند، دیگه بیماران اسراری ندارند که بخواهد فاش بشود؛ شما نگران آن نباش

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۳۰ ۲۲:۲۶

کسانی که مدعی هستید ،می توانید استفاده از کارت خوان را به جامعه پزشکی ،یاد بدهید .لطف بفرمایید :متن کامل بخشنامه دولت برای صندوق های فروشگاهی ،را کامل مطالعه بفرمایید . این کارت خوان ،با ان کارت خوانی ،که همه از ان استفاده می کنند . فرق دارد . عیب بزرگ این کارت خوان ان است .راز بیماران برای همه فاش می شود . 30/5/98

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۳۱ ۰۶:۴۱

جامعه پزشکان کشور افراد ثروتمند اگاه و بسیار روشنی هستند و اتحاد صنفی قدرتمند و متحدی دارند دلیل این نامه نشان دادن اعتراض انهاست به تبعیض اشکار سازمان مالیاتی واقعا این درست است که افراد بیسوادی که دلال هستند و جز ضرر برای اقتصاد نفعی ندارند و سطح درامد بسیار بالاتری دارند معاف باشند و فقط به پزشکان پیله شود که کارتخوان ندارند؟؟؟ ایا مشاورین املاک بنگاههای خرید فروش خودرو بنگاههای بزرگ تجاری کارتخوان دارند؟؟ سازمان مالیاتی همه گردن کلفت ها و بسیاری اصناف تجاری را رها کرده و معلوم نیست به چه دلیل غیر عقلی فقط قصد دارد سطح درامد پزشکان را مورد توجه قرار دهد واضح است پزشکان متوجه اینهمه تبعیض میشوند و قبول نمیکنند چون حرف زور و تبعیض است خنده دار اینست بازرگانان و کارخانجات بزرگ کشور براحتی با کارت بازرگانی یکبار مصرف ملیاردها تومان فرار مالیاتی دارند بعد تمام توجه سازمان به درامد محدود جامعه پزشکی است که بالاترین خدمات را به عموم مردم میکنند و دردی از دردهای مردم را تسکین میدهند ایا این ظلم است یا انصاف است؟ بجای کنایه به طبقه ای که جان خود را در دستان انها میگذارید چرا سراغ تجار وکیل ها بنگاه داران بزرگ نمیروید؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۳۱ ۰۸:۳۰

ندادن مالیات یعنی دزدی از جیب کارگران و کارمندانی که از چند غاز حقوقشان مالیات می دهند برای اداره کشور !

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۳۱ ۰۹:۳۹

هر وقت کارتخوان تمامی صنوف مستقیما به اداره مالیات وصل شد از پزشکا ایراد بگیرید. واسطه ها و دلالها و ..... همه مالیات میدن آیا/؟

avatar
۱۳۹۸-۰۵-۳۱ ۲۳:۳۷

دستفروشان مثل سایت نویسان و....یلخی هستند و عوارض کارشان صریح و سریع دیده نمی شود ولی کار علمی مثل پزشکی بلا فاصله دیده می شود لذا شخصیت افراد این حرفه هم مثل کارشان برنامه و دقت می طلبد هر چند برای یلخی کاران قابل درک نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۰۱ ۱۸:۴۶

جناب آقای داننده،آیا بهتر نیست که برای اثبات حقانیت خویش در تمسخر پزشکان ابتدا کلیت و حقیقت موضوع را بیان کرده سپس به تحلیل آن میپرداختید؟ حالا که شما اصل موضوع را بیان نکردید،اجازه دهید تا بنده آنرا در اینجا اعلام کنم: اصل جریان از این قرار بوده که سازمان امور مالیاتی تعدادی کارتخوان ویژه در اختیار دارد که با استفاده از نرم افزاری خاص تمامی تراکنشهای آن بصورت آنلاین با قابلیت اعمال کثورات مربوطه و واریز به حساب های خاص عمل مینماید که مایل بودند صنف پزشکان-ونه هیچ صنف دیگری- بصورت اجباری از این نوع خاص کارتخوان استفاده نمایند و پس از اعتراضات صنفی مبنی بر تبعیض در اینمورد بین پزشکی و سایر اصناف ،مسئولین مربوطه به استفاده از کارتخوانهای معمول ولی با ثبت آنها در سامانه مالیتی مربوطه راضی شدند و غرض از آموزش فقط نحوه استفاده از نرم افزار جدید و یا نحوه ثبت کارتخوان ها در سامانه مربوطه -آنهم از طریق یک شرکت تازه متولد آنهم با پرداخت وجه –بود و هیچ گروه دیگری اعم از صنوف محترمی که جنابعالی به تمسخر اعلام فرموده اید ویا هیچکس دیگری قبلأ اینکار را انجام نداده بود. از نظر بنده تمامی صنوف محترم و از جمله پزشکان ملزم به رعایت قوانین از جماه پرداخت مالیات بر درآمد میباشند ولی اگر به لزوم شفافیت در اینمورد اعتقاد داریم این موضوع بایستی عینأ برای تمامی مشمولین در نظر گرفته شود ،بدون کم و کاست. حتی اگر به فرض عده ای ظلمی در این مصوبات نهفته باشد،ظلم بالسویه عدل محصوب میگردد. برادر محترم جناب آقای داننده،اگر از اسل موضوع مطلع بودید که این مغلطه زیبنده شما نیست و اگر مطلع نبودید که بنده وظیفه خود را در این باره انجام دادم.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۰۲ ۱۴:۱۶

اين قشر شريف ميخواهد آموزش ببيند كه چطور اين دستگاه را در مطب داشته باشد ، ويزيت هم از بيماران بگيرد اما باز هم ماليات ندهد !!

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۰۵ ۱۷:۱۰

خدا به داد پزشک ها برسه زمانی که هوش مصنوعی نسل جدیدی از تشخیص بدون خطا و درمان هوشمند رو عرضه کنه...این جماعت شریف چطور میتونن با این دستگاه های کارت خوان از بیماران پول بگیرن! تازه اگه تا اون موقع کار با این دستگاه رو یاد بگیرن...خدا رحم کنه!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۰۷ ۱۷:۱۰

کسی تنهابه پزشکان پیله نکرده جانم!! علتش اینه فراریترین وشاخصترین فراریهای مالیاتی پزشکان هستند، مفهوم شد؟؟.