• چهارشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 98053014643
  • منبع : نمایندگی البرز

معمای مالیات و کارتخوان

معمای مالیات و کارتخوان

ایسنا/البرز ‌رئیس سازمان نظام پزشکی البرز گفت: میزان درآمد پزشکان کاملاً رصد مالیاتی می‌شود و این موضوع درست مثل کارمندی است که در یک ارگان دولتی یا خصوصی اشتغال داشته و میزان درآمدش توسط نهاد محل خدمت محاسبه و مالیاتش کسر می‌شود، بنابراین فرض فرار مالیاتی توسط جامعه بزرگ پزشکی چندان قابل قبول نیست.

‌علی اکبر حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌ با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی متولی هزینه پزشکان نیست، اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی سازمانی صنفی است و زمانی ارتباط با همکاران خود را آغاز می‌کند که آنها تحصیلات خود را به پایان رسانده و آماده ورود به بازار کار هستند.

وی ادامه داد: این سازمان هویت تحصیلی فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی را مورد بررسی قرار داده و برای آنها پروانه کار صادر می‌کند، بنابراین این سازمان متولی هزینه تحصیل همکاران نیست و در این خصوص اطلاعاتی ندارد.

وی با اشاره به تعداد پزشکان فعال در استان توضیح داد: برخی از پزشکانی که پروانه طبابت دارند، از فعالیت پزشکی کناره گرفته و دیگر کار نمی‌‌کنند، برخی دیگر نیز به صورت قراردادهای خاص یا استخدامی در بیمارستان‌های دولتی یا تامین اجتماعی خدمت می‌کنند و تعدادی از آنها هم به صورت دستیار در بیمارستان‌های آموزشی در حال فعالیت هستند به همین دلیل آمار دقیقی از تعداد آنها نمی‌توان ارائه داد ولی در حال حاضر فعالیت دو هزار و 378 پزشک عمومی و سه هزار و 771 پزشک متخصص و فوق تخصص در استان محرز است.

این مسئول در ادامه در پاسخ به نگرانی‌های موجود در خصوص فرار مالیاتی برخی پزشکان تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه پزشکان   به لحاظ محل خدمت، غالبا در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز درمانی و... فعالیت دارند، ویزیت یا حق الزحمه آنها توسط مراکز یاد شده پرداخت می‌شود و این پرداخت اصولاً پس از کسر مالیاتی صورت می‌گیرد.

حقیقی ادامه داد: میزان درآمد پزشکان کاملاً رصد مالیاتی می‌شود و این موضوع درست مثل کارمندی است که در یک ارگان دولتی یا خصوصی اشتغال داشته و میزان درآمدش توسط نهاد محل خدمت محاسبه و مالیاتش کسر می‌شود، بنابراین فرض فرار مالیاتی توسط جامعه بزرگ پزشکی چندان قابل قبول نیست.

رئیس سازمان نظام پزشکی البرز در پاسخ به اینکه آیا نگرانی کمبود پزشک در البرز به واسطه مهاجرت آنها به خارج از کشور وجود دارد، گفت:   پاسخ به این سوال نیازمند بررسی و مطالعات توسط نهادهای مختلف است چون پزشکان بعد از فارغ التحصیلی از سازمان نظام پزشکی شماره نظام می‌گیرند و قطعا تعدادی از آنها به امر درمان نمی‌پردازند و به عبارت دیگر پروانه طبابت نمی‌گیرند.

وی اظهار کرد: بدیهی است این افراد یا مهاجرت   کرده و یا در مشاغل دیگر فعالیت دارند و این امر توسط سازمان ما قابل رصد نیست.

وی توضیح داد: بدون شک مهاجرت و یا عدم اشتغال پزشکان به امر طبابت آسیب زیادی به همراه دارد، چون ‌برای تحصیل این افراد هزینه شده است و عدم ورود عده‌ای از فارغ‌التحصیلان به حوزه درمان هدر رفت سرمایه تلقی می‌شود، البته این موضوع در فارغ التحصیلان رشته‌های غیر پزشکی نیز قابل تسری است‌.

این مسئول با بیان اینکه در تلاشیم کمبود پزشک در استان احساس نشود، افزود: با وجود جمعیت سیال شهر کرج و تراکم مهاجران طبیعی است که کمبودهایی احساس شود اما مسئولان مدام در حال جایگزینی و تمهیداتی هستند که این کمبود احساس نشود‌.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha