• یکشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98060301040
  • خبرنگار : 71415

جانسون با تصمیم ماکرون برای ممانعت از توافق تجاری اتحادیه اروپا و مرکوسور مخالفت کرد

جانسون با تصمیم ماکرون برای ممانعت از توافق تجاری اتحادیه اروپا و مرکوسور مخالفت کرد

انگلیس نیز همچون آلمان از تصمیم رئیس جمهور فرانسه برای جلوگیری کردن از یک تواق تجاری میان اتحادیه اروپا و بلوک تجاری مرکوسور در آمریکای لاتین به هدف تحت فشار قرار دادن برزیل برای تغییر موضع نسبت به آتش‌سوزی اخیر جنگل‌های آمازون انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه در اقدامی ناگهانی اعلام کرد، تصمیم گرفته که جلوی انعقاد توافق اتحادیه اروپا با بلوک مرکوسور را بگیرد و ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل را متهم به دروغگویی در حرفهایی که برای کم‌اهمیت  جلوه دادن نگرانی‌های مربوط به تغییرات آب‌وهوایی مطرح ساخت، کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی بعد از ورود به شهر بیاریتز فرانسه به منظور شرکت در اجلاس گروه هفت از این تصمیم ماکرون انتقاد کرد. پیش از آن نیز دفتر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان انتقادهای مشابهی را علیه این تصمیم ماکرون مطرح کرده بود.

جانسون به خبرنگاران گفت: همه نوع افرادی وجود دارند که از هر بهانه‌ای برای مداخله در تجارت و اختلال در توافق‌های تجاری استفاده می‌کنند و من نمی‌خواهم چنین چیزی را شاهد باشم.

اواخر روز جمعه یک سخنگوی مرکل اظهار داشت، جلوگیری از به نتیجه رسیدن توافق تجاری اتحادیه اروپا با کشورهای بلوک مرکوسور شامل برزیل، آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه "یک پاسخ مناسبت به اتفاقاتی که اکنون در برزیل می‌افتند نیست".

این سخنگو در ادامه تصریح کرد: عدم به نتیجه رسیدن توافق با مرکوسور به کاستن از نابودی جنگل‌ها در برزیل کمکی نخواهد کرد.

یک مقام دفتر امانوئل ماکرون گفت، این رئیس جمهور فرانسه بعد از این انتقاد های دولت آلمان توضیحاتی درباره موضعش به مرکل ارائه کرده است. وی افزود: رئیس جمهور فرانسه توضیحاتی را به صدر اعظم آلمان ارائه کرد بنا بر این او به خوبی موضعی را که او اتخاذ کرده درک کرد.

روز پنجشنبه ماکرون و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، به ابراز نگرانی در مورد آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌های آمازون پرداختند اما بولسونارو پاسخی خشمگینانه به این نگرانی‌ها نشان داد و آن را مداخله تلقی کرد.

دفتر ماکرون اعلام کرد، تصمیمات بولسونارو در چند هفته گذشته نشان داد، او تصمیم گرفته به تعهدات آب‌وهوایی که در نشست قبلی سران گروه 20 در اوزاکای ژاپن به فرانسه داده، احترام نگذارد.

کاخ الیزه اعلام کرد: رئیس جمهور فرانسه تنها می‌تواند این نتیجه را بگیرد که بولسونارو در زمان اجلاس اوزاکا به او دروغ گفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha