• یکشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 98060301080
  • خبرنگار : 71506

دلیریان: اختلاف من و بنا همیشه بر سر انتخابی بوده است/ ترکیب نسبتا خوبی برای جهانی داریم

دلیریان: اختلاف من و بنا همیشه بر سر انتخابی بوده است/ ترکیب نسبتا خوبی برای جهانی داریم

عضو سابق شورای فنی کشتی فرنگی با بیان اینکه سطح فنی فرنگی‌کاران در دو سه وزن نزدیک به هم بود، گفت: بهتر بود بنا در این اوزان انتخابی درون اردویی می‌گذاشت.

محمد دلیریان در گفتگو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از اعلام ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان که با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بود، اظهار کرد: به هر حال ترکیب تیم ملی با نظر محمد بنا بسته شد. او روز اول هم اعلام کرده بود که قصدی برای برگزاری انتخابی ندارد و با نظر خود نفرات تیم ملی را تعیین کرد، ما هم که دیگر کاره‌ای نیستیم  و تنها برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنیم.

عضو سابق شورای فنی کشتی فرنگی با بیان اینکه ترکیب نسبتا خوبی از سوی بنا برای حضور در رقابت‌های جهانی اعلام شده است، گفت: می‌توانیم به این تیم برای کسب نتیجه امید داشته باشیم، البته بهتر این بود که در یکی دو وزن بخاطر اینکه فاصله نفرات کم بود انتخابی بگذارند تا حرف و حدیثی هم بوجود نیاید اما به هر حال سرمربی تیم ملی باید پاسخگوی نتایج تیمش باشد و می‌تواند بر اساس معیارهایی که دارد نیز نفراتش را انتخاب کند.

وی خاطرنشان کرد: حسین نوری و رامین طاهری و همچنین محمدرضا گرایی و کاویانی‌نژاد اختلاف زیادی با هم ندارند و بهتر بود در این دو وزن انتخابی درون اردویی برگزار می‌شد. نفرات منتخب شایستگی دارند اما بحث بر سر این است نباید بگونه‌ای رفتار می‌شد که آن‌هایی که خط خوردند جوابی برای چرایی خط خوردنشان پیدا نکنند، آن هم در شرایطی که فاصله کمی با نفرات منتخب دارند. کاویانی‌نژاد کشتی‌گیر بسیار خوبی است و من ۲ سال پیش هم گفتم او می‌تواند قهرمان جهان و المپیک شود اما رضا گرایی هم کشتی‌گیر خوبی است و نباید بدون انتخابی او را کنار می‌گذاشتند. کادر فنی می‌توانست بدون اینکه کشتی‌گیران در این دو وزن کاهش وزن داشته باشند انتخابی بگذارد و واقعا انجام این امر کار سختی نبود.

سرپرست اسبق تیم ملی افزود: ماهیت برگزاری انتخابی این است که هیچ کشتی‌گیری برای رسیدن به تیم ملی انگیزه‌اش را از دست ندهد، اینکه ما ترکیب تیم ملی را بدون برگزاری انتخابی تعیین کنیم باعث می‌شود خیلی از فرنگی‌کاران انگیزه خود را از دست بدهند. تیم ملی نباید محدود به چند کشتی‌گیر شود چرا که این امر به کشتی فرنگی و جایگاه آن آسیب می‌رساند. خیلی از همین کشتی گیران از دل انتخابی بیرون آمده‌اند و نمی‌توانیم به یکباره انتخابی را کنار بزنیم.

دلیریان در ادامه درباره اقدام ۴ کشتی‌گیر تیم ملی در ترک اردو نیز گفت: ترک اردو کار درستی نبود. کشتی‌گیر باید مطیع تصمیمات سرمربی باشد هر چند که ببیند حقش ضایع شده باشد. کشتی‌گیران ما در این دو سه وزن فاصله کمی با هم داشتند و بهتر این بود که سرمربی تیم ملی انتخابی حتی در حد درون اردویی برگزار می‌کرد، باز اگر دچار ابهام بود می توانست با  4 نفر بزرگتر مشورت کند و در نهایت تصمیمی را که خودش صلاح می‌دانست اتخاذ می‌کرد.

وی در پایان گفت: اختلاف من با بنا همیشه بر سر انتخابی بوده است، در حالیکه برگزاری انتخابی مغایر با کار بنا نیست. انتخابی به نفع کشتی است چرا که همه انگیزه برای رسیدن به تیم ملی دارند، اما محدود شدن به چند نفر به کشتی فرنگی آسیب می زند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha