• یکشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 98060301251
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

رئیس جهاد دانشگاهی در همایش عناب:

اقتصاد متکی بر تولید تنها با توسعه علم و فناوری محقق می‌شود

اقتصاد متکی بر تولید تنها با توسعه علم و فناوری محقق می‌شود

رییس جهاددانشگاهی گفت: اقتصاد ما باید متکی بر تولید باشد و این امر تنها با توسعه علمی و فناوری محقق می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی، امروز (یکشنبه، ۳ شهریور)، در اولین همایش ملی عناب با تاکید بر اهمیت توسعه علم و فناوری، اظهار کرد: باید با توسعه علم و فناوری از ظرفیت‌های کشور بهره ببریم.

وی بیان کرد: در کشورهای توسعه یافته، اقتصاد متکی بر تولید علمی و فن بوده که این امر باید مورد توجه ما هم قرار گیرد.

رییس جهاددانشگاهی تصریح کرد: مسئولان نیز باید در این حوزه همکاری کنند و رسیدن به اقتصاد مبتنی بر علم و فناوری به تصمیمات مدیران و مسئولان بستگی دارد.

طیبی ادامه داد: اقتصاد ما باید متکی بر تولید باشد و این امر تنها با توسعه علمی و فناوری محقق می شود.

وی با بیان اینکه کیفیت آموزش بسیار مهم است، اظهار کرد: در جهاددانشگاهی با توسعه علمی فناورانه سعی کردیم توان علمی کشور را نشان و توسعه دهیم.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه سلول‌های بنیادی، تصریح کرد: امروز در جهاددانشگاهی کارهای علمی و فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه مهندسی و کشاورزی صورت می‌گیرد.

طیبی ادامه داد: برنامه ریزی داریم بر اساس مزیت‌های هر منطقه در کشور کارهای شاخصی انجام دهیم که در خراسان جنوبی عناب را به عنوان مزیت شناسایی کردیم.

وی با بیان اینکه کشور علاوه بر ذخایر انسانی منابع طبیعی خوبی دارد، یادآور شد: امیدواریم مسئولان استانی با همکاری جهاددانشگاهی بتوانند کمک کنند تا به اقتصاد دانش بنیان دست یابیم.

اجرای موفق طرح اشتغال خانگی در 9 استان

رییس جهاددانشگاهی با تاکید بر بحث آموزش‌های مهارتی در جهاددانشگاهی، تصریح کرد: ارتباط خوبی بین دانشگاه‌ها با جهاددانشگاهی وجود دارد.

دکتر حمیدرضا طیبی در بازدید از همایش ملی عناب اظهار کرد: رسیدن به پیشرفت و نهادینه‌سازی توان کشور یکی از اهداف جهاد دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل پیشرفت توسعه فرهنگی است، افزود: همه واحدهای جهاد دانشگاهی بر مبنای تامین نیازهای ملی و یا مزیت‌های بومی استان‌ها در حوزه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی و همچنین در حوزه معاونت پشتیبانی فعالیت‌های شاخصی را انجام می‌دهند.

رییس جهاددانشگاهی کشور بیان کرد: در بعد آموزشی اشتغال و کارآفرینی اقدامات خوبی در جهاددانشگاهی صورت گرفته است.

رییس جهاددانشگاهی کشور با اشاره به فعالیت خبرگزاری ایسنا و ایکنا، بیان کرد: در حوزه علم و فناوری و پزشکی سعی کردیم با تمرکز بر سلول‌های بنیادی فعالیت‌های خود را انجام دهیم.

طیبی با تاکید بر بحث آموزش‌های مهارتی در جهاددانشگاهی، تصریح کرد: ارتباط خوبی بین دانشگاه‌ها با جهاددانشگاهی وجود دارد.

وی با بیان اینکه طرح اشتغال نوین خانگی در ۹ استان به خوبی اجرا شد، افزود: در این حوزه در هر استان بر روی مزیت‌های خاص آن استان تولید اشتغال می‌شود که در خراسان جنوبی دز حوزه تولید عناب وارد شده‌ایم.

رییس جهاددانشگاهی کشور یاداور شد: در حوزه اشتغال خانگی، مزیت‌ها و استعدادهای استان شناسایی شده و براساس آن کار صورت گرفته است.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha