• یکشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98060301259
  • منبع : وزارت دادگستری

آوایی: مبارزه با فساد هموار کننده مسیر توسعه است

آوایی: مبارزه با فساد هموار کننده مسیر توسعه است

وزیر دادگستری گفت: اصل قضیه مبارزه با فساد را مبارک می دانیم چرا که هیچ کشوری تا زمانی که نتواند بحث فساد را تقلیل دهد به توسعه دست نمی یابد و مبارزه با فساد مسیر را برای توسعه در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی هموار می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت دادگستری، سیدعلیرضا آوائی در هفته دولت با حضور در برنامه سلاح صبح شبکه سوم سیما ، در تشریح عملکرد یک ساله وزارت دادگستری اظهار کرد: نقش و عملکرد وزارت دادگستری برای عموم جامعه شناخته شده نیست و برای آشنایی مخاطبین عرض می کنم که وزیر دادگستری حلقه واسط و مسئول روابط بین قوای سه گانه است و وزارت دادگستری تنها وزارتخانه دولت است که نام آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است. 


وی در ادامه با معرفی وظایف وزارت دادگستری، گفت: یکی از زیر مجموعه‌های وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات حکومتی است که یک مرجع اختصاصی رسیدگی به تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشت و همچنین مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که در ایام اخیر، عمده تمرکز و وقت این سازمان به رسیدگی به پرونده های کلان معطوف شد و در همین رابطه پرونده های احتکار، گران‌فروشی و پرونده هایی از این جنس مورد رسیدگی قرار گرفت.


آوائی در رابطه با فعالیت‌های وزارت دادگستری پیرامون موضوعات حقوق بشری و حقوق شهروندی گفت: وزارت دادگستری یک وزارت عملیاتی نیست و عمده فعالیتهای آن امور ستادی و هماهنگی است که در موضوع حقوق بشر نیز بیش از یکصد جلسه با نهادهای مختلف پیرامون بحث های آموزش حقوق شهروندی برگزار شد و در این رابطه نیاز فراوانی به فرهنگ سازی و آموزش مردم در زمینه حقوق شهروندی داریم.


وزیر دادگستری در رابطه با همکاری دولت با قوه قضائیه در رابطه با بحث فساد گفت: اصل قضیه مبارزه با فساد را مبارک می دانیم چرا که هیچ کشوری تا زمانی که نتواند بحث فساد را تقلیل دهد به توسعه دست نمی یابد و مبارزه با فساد مسیر را برای توسعه در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی هموار می کند.


آوائی ادامه داد: در مسیر مبارزه با فساد نباید کسی که تخلف می کند، احساس امنیت کند؛ در عین حال اگر مبارزه ما با فساد و محاکمه کردن ها چندین برابر سنگین شود اما روی بحث فرهنگی آن کار نکنیم، کافی نخواهد بود. از دوران کودکی و حتی از مهد کودک باید روحیه مبارزه با فساد را ایجاد کنیم.


وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که در حوزه زمین خواری، وزارت دادگستری چه اقداماتی انجام داده است؟ گفت: در این رابطه مسئولیتی برای وزارت دادگستری تعریف نشده است. در این زمینه الان دولت پیشگام است و مبارزه را در بحث فساد و زمین خواری یک مبارزه هماهنگ می دانم اما مسیری که در حال طی آن هستیم، آسیب هایی دارد که باید در زمان مناسب به آن رسیدگی کرد.


آوائی در پایان گفت: دولت ایام سختی را طی می کند اما مصمم است و شهادت می دهم در این دو سال تلاش کرده و مصمم بوده است. تقاضای مان از رسانه‌ها این است که کمک‌ کنند که دولت وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha