• دوشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98060401569
  • خبرنگار : 71588

واکنش ائتلاف الفتح عراق به حمله رژیم صهیونیستی به حشد شعبی در "القائم"

واکنش ائتلاف الفتح عراق به حمله رژیم صهیونیستی به حشد شعبی در "القائم"

ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد، حمله رژیم صهیونیستی به رهبران حشد شعبی در "القائم" یک نقطه عطف خطرناک است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، ائتلاف الفتح عراق در واکنش به حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به نیروهای حشد شعبی در مرزهای عراق با سوریه خاطرنشان کرد: ما ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری واشنگتن را مسؤول حمله به نیروهای حشد شعبی در "القائم" می‌دانیم.

ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد: اعتقاد ما بر این است که نیازی به حضور نظامیان آمریکا در خاک عراق نیست.

حشد شعبی عراق پیشتر رژیم صهیونیستی را مسؤول حمله پهپادی به یک تیپ این نیروها در نزدیکی مرزهای عراق با سوریه در غرب این کشور اعلام کرده بود.

ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد: هدف قرار دادن مقرهای حشد شعبی توسط رژیم صهیونیستی در شهرستان "القائم" به منزله اعلان جنگ به عراق، ملت و حاکمیت ملی آن است.

این ائتلاف در بیانیه خود تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به انبارهای تسلیحات حشد شعبی و اردوگاه‌های آن و همچنین ترور یکی از فرماندهان حشد شعبی را به شدت محکوم کرد و گفت: ترور یکی از فرماندهان حشد شعبی در شهر "القائم" نقطه عطف خطرناکی در رویکرد رژیم صهیونیستی علیه حشد شعبی و رهبران آن است.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما در زمانی مناسب حق پاسخ به این حملات تل‌آویو را برای خود محفوظ می‌داریم و ما ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن به ویژه آمریکا را مسؤول کامل این حملات می‌دانیم.

ائتلاف الفتح از دولت و پارلمان عراق خواست تا از ملت عراق و سازمان‌های نظامی، امنیتی، ارتش و حشد شعبی دفاع و از تمامی گزینه‌ها و راهکارهای راهبری درخصوص حفاظت از دستگاه‌ها، تجهیزات و تسلیحات که از حاکمیت عراق، امنیت ملی، کرامت و استقلال آن محافظت می‌کنند، استقبال کنند.

این ائتلاف اعلام کرد: ما بر این باور هستیم که حضور آمریکا در عراق ضروری نیست چرا که این ائتلاف در حالی ادعای حمایت و حفاظت از آسمان عراق را می‌کند که حضورش پوششی برای تمامی این حملات رژیم صهیونیستی شده است.

از سوی دیگر، صدها نیروی رزمنده حشد شعبی امروز در مراسم تشییع پیکر کاظم علی محسن، فرمانده گردان‌های حزب‌الله عراق که مسؤول حمایت لجستیکی تیپ ۴۵ حشد شعبی بود، مشارکت کردند.

در بیانیه حشد شعبی آمده است، صدها تن از دوستداران و حامیان حشد شعبی در مراسم این رزمنده که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی در زمان انجام ماموریت در شهرستان القائم به شهادت رسید شرکت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha