• دوشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98060401658
  • خبرنگار : 71402

ترامپ در نشست گروه ۷ هم دست از سر رسانه‌ها برنداشت

ترامپ در نشست گروه ۷ هم دست از سر رسانه‌ها برنداشت

طبق گزارش‌ها، رئیس‌جمهوری آمریکا حین حضور در نشست کشورهای گروه هفت در فرانسه که با واکنش بد بین‌المللی بابت اعمال تعرفه علیه چین و سایه یک رکود احتمالی مواجه شد، از پوشش رسانه‌ای از خودش انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل،‌ موضوعاتی که به گفته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از سوی رسانه‌های خبری به نحو نامناسبی پوشش داده شد، شامل گفت‌وگوهای او با رهبران جهان در بیاریتز فرانسه و اشاره او به خودش به عنوان "فرد منتخب" برای مذاکره با چین درباره تجارت بود.

ترامپ شنبه پس از ورود به فرانسه در پیام توییتری نوشت: وقتی در کنفرانس خبری ۲۲ اوت به سمت آسمان نگاه کردم و به شوخی گفتم که من فرد منتخب هستم و به تجارت با چین اشاره داشتم، اصلا فکرش را نمی‌کردم که رسانه‌ها مدعی شوند که من "عقده مسیح" دارم. آن‌ها می‌دانستند که من شوخی کردم.

«عقده مسیح» حالت روانی خاصی است که در آن فرد مبتلا عمیقاً بر این باور است که برگزیده شده تا نقش «ناجی» یا «یاری رساننده» به دیگران را ایفا کند.  

او ادامه داد: وقتی سرم را بالا کردم، لبخند به لب داشتم. آن همه خبرنگاری که آنجا با من بودند هم می‌خندیدند.آن‌ها حقیقت را می‌دانستند... بعد دیدم که سی‌ان‌ان، ام‌ام‌ان‌بی‌سی و دیگر رسانه‌های خبری جعلی آن را مثل یک خبر جدی پوشش دادند و اینکه من خودم را مسیح می‌دانم. دیگر حقیقتی در کار نبود!

ساعاتی پس از آن ترامپ دوباره توییت زد که "رسانه در حال تخریب مطبوعات آزاد" است. او یکشنبه هم از رسانه‌های خبری انتقاد کرد و آن‌ها را به تلاش برای تخریب فرصت انتخاب دوباره او در انتخابات ۲۰۲۰ متهم کرد. او در یک سری توییت‌ها گفت نگران است یک رکود و روابط تنش‌آلود با دیگر کشورهای عضو گروه ۷ پوششی بیش از حد لازم پیدا کنند تا به میزان محبوبیت او لطمه بزنند. اندکی بعد، او مدعی شد رسانه‌های خبری برای "از ریشه کندن" آمریکا تلاش می‌کنند.

ترامپ پس از دیدار با برخی از کشورهای عضو گروه ۷ تاکید کرد: بسیاری از آن‌ها می‌پرسند "آقای رئیس‌جمهوری چرا رسانه‌های آمریکایی تا این حد از کشور شما تنفر دارند؟ چرا آن‌ها برای ریشه کن کردن آن تلاش می‌کنند؟ همگی می‌خندیم که چقدر رسانه‌های آمریکایی درباره تحولات و گفت‌وگوها در نشست گروه ۷ به نادرستی اطلاع‌رسانی می‌کنند.

رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: پیش از ورود به فرانسه برای حضور در نشست گروه هفت، اخبار جعلی و مشمئز کننده اعلام کردند که روابط با شش کشور دیگر در این نشست پر تنش است و این نشست دو روزه یک فاجعه خواهد بود. آنها تلاش می‌کنند تا یک رکود اقتصادی ایجاد کنند و آمریکا را به دوران‌های بد اقتصادی بیندازند.

ترامپ در ادامه توئیت خود نوشت: هر چیزی که انتخاب من را در انتخابات دشوارتر کند، بهتر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۶-۰۴ ۱۰:۴۸

هاله داشتیم وقتی هاله مد نبود !!!!!!