• دوشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98060401739
  • خبرنگار : 71129

دستگیری شهروندان غیر آمریکایی در ۲۰ سال گذشته سه برابر شده است

دستگیری شهروندان غیر آمریکایی در ۲۰ سال گذشته سه برابر شده است

در گزارش جدید فدرال آمده که دستگیر شهروندان غیر آمریکایی در دو دهه گذشته به بیش از سه برابر رسیده که بیشتر آن از اعمال قوانین مهاجرتی در ایالات متحده نشات می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، این گزارش از اداره آمارهای دادگستری آمریکا نشان می‌دهد، ۶۴ درصد از تمامی دستگیری‌های فدرال در سال گذشته میلادی مربوط به شهروندان غیر آمریکایی است؛ در سال ۱۹۹۸ این تعداد ۳۷ درصد بود.

دستگیری‌های فدرال اتباع غیر آمریکایی در این مدت بیش از سه برابر یعنی ۲۳۴ درصد شده در حالیکه دستگیری شهروندان آمریکایی تنها ۱۰ درصد بالاتر بود.

همچنین در این گزارش آمده، علت اصلی این دستگیری‌ها اعمال قوانین مهاجرتی در سالهای گذشته از سوی دولت جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۸ است.

در ادامه این گزارش همچنین به ارقامی کلیدی اشاره شده است؛ در سال ۲۰۱۸، ۸۵ درصد از دستگیری‌های فدرال اتباع غیر آمریکایی بابت تخلفات مهاجرتی و پنج درصد دیگر از دستگیری‌ها بابت تخلفات مرتبط با مهاجرت بوده است.

یکی از محققان امور مهاجرتی در موسسه کاتو گفت: دولت ترامپ بسیار دقیقتر قوانین مهاجرتی را اجرا می‌کند که این معنای پیگیری‌ها و دستگیری‌های بیشتر اتباع غیر آمریکایی بابت تخلفات مهاجرتی است. این آمارها بازتاب انتخاب‌های دولتی بیشتر برای اجرای قوانین و منابع تخصصی است تا مقابله با رفتارهای قانون شکنانه.

در ادامه این گزارش همچنین آمده که دستگیری‌های فدرال بدون توجه به ملیت افراد در ۲۰ سال گذشته افزایش چشمگیری داشته یعنی در ۱۹۹۸، ۲۰ هزار و ۹۴۲ مورد و  در سال گذشته ۱۰۸ هزار و ۶۶۷ مورد بوده است. همچنین دستگیری‌های مربوط به تخلفات مهاجرتی همچنان از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ روی عدد ۳۰ هزار تن در هر سال باقی مانده اما بعدا هر سال از ۳۹ هزار و ۱۳۵ در ۲۰۰۴ به ۷۸ هزار و ۳۳ مورد در چهار سال بعدی به صورت سالانه افزایش یافته است.

این افزایش دستگیری‌ها با دوره دوم ریاست جمهوری جورج بوش پسر تطابق زمانی داشته که علتش هم ناکامی تلاش‌ها برای تصویب اصلاحات دو حزبی مهاجرتی جامع و تصویب قانون حصار امنیتی ۲۰۰۶ است که بر اساس آن اجازه ساخت موانع در مرز آمریکا و مکزیک و افزایش منابع مالی برای پلیس مهاجرت داده شد. رشد دستگیری ها تا ۲۰۰۷ همچنین موازی سال‌هایی است که جمعیت بدون هویت و مدرک شناسایی به ویژه مهاجران از مکزیک افزایش یافت. تعداد این مهاجران در ایالات متحده در ۲۰۰۷، ۱۲.۲ میلیون تن بود و در ۲۰۱۶، به حدود ۱۰.۷ میلیون رسید.

دستگیری‌های مربوط به تخلفات مهاجرتی در دولت اوباما همچنان بالا ماند اما با ثبات بود و در سال ۲۰۱۳، ۹۶ هزار و ۳۷۴ مورد بود و در ۲۰۱۵ به ۷۱ هزار و ۱۱۹ مورد و در ۲۰۱۶ به ۶۸ هزار و ۳۱۵ تن رسید.

در سال ۲۰۱۷، سال نخست ریاست جمهوری ترامپ مهاجرت‌های بدون هویت به شدت کاهش داشت و باعث شد تا تنها ۵۸ هزار و ۳۱ تن از مهاجران دستگیر شوند اما دستگیری‌ها در ۲۰۱۸ شدت یافت و به ۱۰۸ هزار و ۶۶۷ مورد رسید چون دولت وی برنامه‌ها برای مقابله با مهاجرت را افزایش داد.

بر اساس این گزارش، این آمارها بیشتر ناشی از بازداشت‌های مربوط به گشت‌های مرزی است که به دستگیری‌های فدرال منجر شده است. همچنین سیاست تحمل صفر دولت ترامپ نقش اصلی در این افزایش چشمگیر ایفا کرده است.

در سال ۲۰۱۸، ۶۱ هزار و ۵۸۱ تن به ورود غیرقانونی مظنون شدند در حالی که در سال ۲۰۱۷ این تعداد ۲۷ هزار و ۶۵۷ تن و در ۲۰۱۶، ۳۵ هزا و ۵۴۶ مورد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha