• دوشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98060401822
  • خبرنگار : 71145

عقب‌نشینی گسترده نیروهای مورد حمایت امارات از شبوه یمن

عقب‌نشینی گسترده نیروهای مورد حمایت امارات از شبوه یمن

نیروهای دولت مستعفی یمن امروز (دوشنبه) نیز به پیشروی‌های خود در مناطق تحت سیطره نیروهای شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات در استان شبوه در جنوب شرق یمن ادامه دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، منابع نظامی گفتند، نیروهای دولت مستعفی یمن به سمت منطقه "مفرق الصعید" و منطقه "النقبه" پیشروی کرده و بعد از درگیری‌های محدودی با نیروهای شورای انتقالی بر این دو منطقه مسلط شدند.

نیروهای دولت مستعفی بر چندین منطقه از جمله "مرخه"، "السلف" در مسیر شهر "عتق" و شهرستان "بیحان" در غرب استان شبوه مسلط شدند.

یک منبع نیز که خواست نامش فاش نشود، گفت، ارتش دولت مستعفی بر پادگان "الرمضه" در شهرستان "حبان" در شرق استان شبوه یکی از مهمترین مواضع نیروهای نخبه شبوانیه مورد حمایت امارات مسلط شد.

درگیری‌ها میان نیروهای نخبه شبوانی و نیروهای دولت مستعفی به کشته شدن دو تن از نیروهای نخبه شبوانیه و زخمی شدن شش تن دیگر منجر شد.

منابع محلی یمنی گفتند، درپی پیشروی نیروهای دولت مستعفی یمن فرماندهی نیروهای اماراتی از مقر خود در بلحاف در استان شبوه عقب نشینی کرد و نیروهای ارتش دولت مستعفی بر عزان دومین شهر بزرگ شبوه و پایگاه‌ها و پادگان‌های وابسته به شورای انتقالی در عزان و دیگر مناطق استان تسلط یافتند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد، فرماندهی نیروهای اماراتی از مقر خود در بلحاف در خلیج عدن که در آنجا یک بندر استراتژیک برای صادرات نفت و گاز قرار دارد عقب نشینی کردند. فرماندهی امارات به استان حضرموت در شرق یمن عقب‌نشینی کرد.

منابع یمنی به الجزیره گفتند، تیپ اول نیروهای نخبه شبوانیه در تاسیسات بلحاف حمایت خود را از دولت مستعفی و همچنین تیپ ششم نیروهای نخبه شبوانیه حامی شورای انتقالی مستقر در منطقه حراد در صحرای شبوه حمایت خود را از نیروهای دولت مستعفی یمن اعلام کردند.

نیروهای شورای انتقالی جنوب روز جمعه نتوانستند به دلیل مقاومت نیروهای دولت مستعفی به شهر عتق مرکز استان شبوه یورش ببرند. نیروهای دولت مستعفی روز شنبه نیز بر پادگان‌های نظامی وابسته به نیروهای مورد حمایت امارات در استان شبوه مسلط شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha