• سه‌شنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98060502419
  • خبرنگار : 71592

ارتش رژیم صهیونیستی مرزهای شمالی را تقویت کرد

ارتش رژیم صهیونیستی مرزهای شمالی را تقویت کرد

پایگاه "والا"ی رژیم صهیونیستی گزارش داد، ارتش این رژیم در راستای آماده باش برای هر گونه واکنش از سوی ایران، سوریه و لبنان به دنبال حملات اخیرش به دمشق نیروها و تجهیزات نظامی را به مرزهای شمالی اراضی اشغالی گسیل کرد.

به گزارش ایسنا، این پایگاه گزارش داد، به دنبال تشدید تنش اخیر در منطقه ارتش اسرائیل تصمیم گرفته است در سایه تهدیدها درباره واکنش به حملات تل‌آویو در سوریه، مرزهای شمالی خود را به تجهیزات نظامی مجهز کند.

به نقل از پایگاه خبری عبری زبان والا، ارتش در سایه تهدیدات موجود نیروهای خود را در مرزهای شمالی تقویت کرده است.

این در حالی است که منابع صهیونیستی صبح دوشنبه از استقرار سامانه گنبد آهنین در سرتاسر اراضی اشغالی از شمال گرفته تا جنوب خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای پاسخ حزب الله به حملات اخیر این رژیم به سوریه و لبنان آماده می‌کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ارتش رژیم صهیونیستی در همین راستا گردان‌های نظامی خود را در مرزهای شمالی مستقر و از دو روز پیش اعلام آماده‌باش کامل کرده و ممکن است طبق برآوردهای امنیتی، نیروهای بیشتری را روانه مرزهای شمالی کند.

در همین حال، یک منبع نظامی صهیونیستی اظهار دکرد که حزب الله ممکن است هدفی نظامی در الجلیل را مورد حمله قرار دهد، بنابراین، رژیم صهیونیستی در نهایت در الجلیل و نه در جولان جواب حملات اخیرش را دریافت خواهد کرد.

البته برخی رهبران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی این گمانه زنی را دارند که به رغم تشدید تنش در منطقه در پی سلسله حملات و ترورهای اسرائیلی طی روزهای گذشته در عراق، سوریه و لبنان از یک سو و نوار غزه و کرانه باختری از سوی دیگر اوضاع تحت کنترل خواهد بود زیرا همه طرف‌ها تمایلی به جنگ ندارند. یوآو گالانت، وزیر اسرائیلی نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت، ورود به جنگ آخرین گزینه است.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو با حضور فرماندهان ارتش و مقامات اطلاعاتی شب گذشته تشکیل جلسه داد و به بررسی تحرکات گسترده و موارد آماده باش گسترده ارتش در مرزهای شمالی و جنوبی و نیز کرانه باختری پرداخت.

از این نشست این نتیجه به دست آمد که عملیات مسلحانه علیه اهداف اسرائیلی در سطح محدودی است و کابینه امنیتی پس از چهار ساعت جلسه بدون اشاره به جزئیات بر ادامه حالت آماده باش در طول مرزهای شمالی و جنوبی تاکید کرد.

یک مقام امنیتی اسرائیلی گفت، سازمان اطلاعاتی اسرائیل نگران است که رویدادهای شمال تشدید فعالیت‌ها در جبهه‌های دیگر و گسترش تنش را به همراه داشته باشد.

گالانت عضو کابینه امنیتی تصریح کرد: ورود به جنگ آخرین گزینه است و باید تمام احتمالات مبنی بر توقف جنگ با دشمنان را اجرایی کرد. حماس تمایلی به جنگ ندارد اما گروه‌های دیگر با آتش بازی می‌کنند. وی درباره جبهه شمالی نیز گفت: ما تهدیدات حزب‌الله لبنان را نیز جدی می‌گیریم.

اما مخالفان سیاسی اسرائیل اقدامات امنیتی روتین حزب حاکم را در جهت تبلیغات انتخاباتی می‌دانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha