به گزارش ایسنا، بنابر اعلام علی بابا، اینکه یک پشتیبان معتبر بابت بروز سوال یا مشکلات احتمالی در زمینه سفر از مسافرانی که بلیط خریداری کردهاند حمایت کند و با همان خوشرویی که با مشتری برای فروش بلیط برخورد میکند، هنگام ایجاد سوال یا مشکل، پاسخگوی مسافر باشد برای همه ما از اهمیت زیادی برخوردار است.
تحقیقات انجام شده در زمینه اهمیت دریافت خدمات پشتیبانی با کیفیت در حوزه سفر نیز موید این موضوع است که بسیاری از خریداران بلیط سفر به کیفیت خدمات پشتیبانی اهمیت بسیاری میدهند. تحقیقات انجام شده توسط بزرگترین استارتاپ حوزه گردشگری نیز ویای امر است که ۷۳ درصد از خریداران بلیط هواپیما، ۶۵ درصد از خریداران بلیط قطار و ۴۵ درصد از خریداران بلیط سفر اتوبوس، ارائه خدمات پشتیبانی مطلوب را از دلایل اصلی انتخاب وبسایت برای خرید بلیط سفر عنوان کردهاند.
این درحالیست که با وجود به حق بودن این خواسته مشتریان، فروشندگان بلیط سفر، گاه در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی به اندازه فروش قوی عمل نمیکنند که این موضوع در آژانسهای حضوری، اپلیکیشنهای چند منظوره که به صورت تخصصی در حوزه گردشگری فعالیت نمیکنند، محسوس است.
با این حال برخی از فروشندگان آنلاین بلیط سفر در این زمینهها قدمهای موثری برداشتهاند. به عنوان مثال یک استارتآپ فعال در حوزه گردشگری، چه در زمینه فروش و چه در زمینه پشتیبانی از مشتریان، خدماتی شایسته ارائه میدهد و از نظر مشتریان کیفیت خدمات آن در حد وبسایتهای خارجی چون اکسپدیا و بوکینگ دات کام است. این استارتآپ با تیم پشتیبانی ۲۴۷ نفره خود به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، خدمات پشتیبانی با کیفیت از پاسخ به سوالات احتمالی گرفته تا استرداد آنلاین را به مشتریان ارائه میدهد.
نتیجه این اقدام جلب توجه خریداران بلیط سفر به سمت این وبسایت و تلاش سایر فروشندگان بلیط سفر برای جلب نظر مشتریان با ارائه خدمات پشتیبانی سفر است که تبلیغات فعالان این صنف در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی به خوبی موید این موضوع است. به عنوان مثال، در هفتههای اخیر شاهد اکران تبلیغات محیطی جدید علی بابا، رتبه یک فروش بلیط سفر هستیم که تمرکز اصلی آن روی خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته است. سال گذشته نیز علی بابا از بزرگترین مرکز تماس خاورمیانه خود با حضور اصحاب رسانه رونمایی کرد که انعکاس خبری گستردهای در رسانهها داشت. در حال حاضر این فروشنده آنلاین بلیط سفر با ارائه خدماتی چون، استرداد آنلاین و سریع وجه پرداختی بابت بلیط در صورت لغو سفر، پاسخگویی ۲۴ ساعته، حتی در ایام تعطیل و... رضایت بخش بزرگی از مشتریان خود را جلب کند.
گزارشها حاکی از این است که این سطح بالای رضایتمندی بابت کیفیت خدمات و پشتیبانی به توصیهپذیری ۹۷ درصدی این برند از سوی خریداران به سایر افراد منجر شده است. با توجه به این موضوع این امیدواری وجود دارد در آینده نزدیک شاهد افزایش کمی و کیفی سطح خدمات پشتیبانی تمام ارائهدهندگان بلیط سفر از خرید اینترنتی بلیط اتوبوس تا هواپیما در کشور باشیم.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات