• شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۲:۴۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98060804148
  • خبرنگار : 71613

المپیکی شدن در لحظه آخر/ صادقیان: مسابقه سختی بود اما به فینال رسیدم

المپیکی شدن در لحظه آخر/ صادقیان: مسابقه سختی بود اما به فینال رسیدم

تیرانداز جوان ایران پس از کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ گفت: تا لحظه آخر فینالیست شدنم مشخص نبود و به همین دلیل فشار زیادی را تحمل کردم.

به گزارش ایسنا، آرمینا صادقیان تیرانداز جوان ایران در جام جهانی برزیل موفق شد سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند. او در ماده تفنگ بادی  ضمن کسب سهمیه المپیک به فینال راه یافت و در جایگاه چهارم ایستاد. این تیرانداز در گفت و گو با ایسنا، به جام جهانی برزیل اشاره و بیان کرد: این مسابقات آخرین جام جهانی‌ای است که در آن سهمیه المپیک توزیع می‌شود. خوشبختانه در ماده تفنگ بادی با یک رکورد خوب وارد فینال شدم و از آنجایی که ۶ ورزشکار  از ۸ نفر فینالیست مسابقات، قبلا سهمیه المپیک گرفته بودند، من و ورزشکار چین تایپه سهمیه المپیک را کسب کردیم.

او در ادامه افزود: رقابت سختی داشتم و تا لحظه آخر فینالیست شدنم مشخص نبود به همین دلیل فشار زیادی را تحمل کردم. واقعا مسابقه سختی بود اما خوشبختانه به فینال رسیدم.

صادقیان در مورد عملکرد خوب خود در فینال تفنگ بادی گفت: در فینال شرایط به گونه‌ای بود که می توانستم به عنوان تمرینی برای المپیک به آن نگاه کنم در نتیجه تیرهای خوبی زدم و تجربه خوبی کسب کردم. امیدوارم از این تجربه در المپیک به خوبی استفاده کنم.

او در پاسخ به این سوال که آیا برای کسب سهمیه المپیک در این مسابقات، برنامه ریزی کرده بود؟ گفت: برای هر مسابقه برنامه ریزی می‌کنیم که نتیجه خوبی بگیریم. با این تفکر به این مسابقات نیامدم که باید حتما سهمیه المپیک بگیرم چون برای هر مسابقه ای تلاشم را کردم تا بهترین رکورد را بزنم و به نتیجه مورد نظرم برسم.

او در این مورد افزود: تیراندازی رشته‌ای غیرقابل پیش بینی است و احتمال دارد با یک تیر بد نتیجه کاملا در جدول تغییر کند. در جام جهانی مونیخ هم تمام تلاشم را کردم و نفر نهم جدول مقدماتی شدم اما هشت نفر به فینال راه پیدا کردند. واقعا می‌دانستم که در مسابقه بعدی می توانم بهتر عمل کنم.

این تیرانداز در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به کمبود فشنگ در ایران تا المپیک می تواند به آمادگی کامل برسد، بیان کرد: از آنجایی که  رشته اصلی ام تفنگ بادی است ، نمی‌توانم  در بحث فشنگ به صورت قطعی بگویم که شرایط چگونه است.

صادقیان در پایان به مسابقات باقی مانده برای کسب سهمیه المپیک اشاره کرد و گفت:  برای کسب سهمیه المپیک مسابقات قطر را هم داریم. امیدوارم دیگر ملی پوشان سهمیه بگیرند و شرایط بهتر شود. حمایت های فدراسیون و تلاش مسئولان برای بهتر کردن شرایط اردوها و مسابقات جای تشکر دارد. علاوه بر این اگر تلاش مربیان نباشد شاید این مشکلات برایمان واضح تر شود اما با تلاش آن‌ها خیلی از مشکلات پوشید می‌شود و بهتر برای المپیک آماده می شویم. به همین دلیل از آن‌ها هم تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha