• شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98060904296
  • خبرنگار : 71496

شورای انتقالی جنوب یمن دولت مستعفی را مسئول "عملیات‌های تروریستی" عدن دانست

شورای انتقالی جنوب یمن دولت مستعفی را مسئول "عملیات‌های تروریستی" عدن دانست

شورای انتقالی جنوب یمن (مورد حمایت امارات)، دولت مستعفی را کاملاً مسئول عملیات‌های تروریستی اخیر در عدن دانست و تاکید کرد، تروریسم داعش و القاعده تنها روی دیگر این دولت (مستعفی) و نهادهای آن است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، شورای انتقالی جنوب یمن در بیانیه‌ای تاکید کرد، گروهک‌های وابسته به تشکیلات تروریستی داعش عملیات‌های تروریستی را در عدن اجرا کردند که موجب زخمی شدن تعدادی از نیروهای مسلح و شهروندان شد.

در این بیانیه آمده است، با گذشت کمتر از ۴۸ ساعت از پاکسازی استان عدن، روز جمعه گروهک‌های زیرزمینی داعش در برخی مناطق این استان چند عملیات تروریستی را اجرا کردند که موجب زخمی شدن تعدادی از نیروهای مسلح، نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب، نیروهای مقاومت و شهروندان بی‌گناه شدند.

در بیانیه یاد شده آمده است: در دو عملیات تروریستی که در مناطق دار سعد و شیخ عثمان انجام شد، ایست‌های امنیتی، اجتماعات غیرنظامی و بازارها هدف قرار گرفت و این به خوبی نشان می‌دهد که تروریسم داعش و القاعده تنها روی دیگر این دولت (مستعفی) و نهادهای آن بوده و بر تمامی اقدامات قبلی ما و هشدارهایمان درباره اینکه این دولت تنها چتری برای تروریسم و حامی و پشتیبان آن است، صحه می‌گذارد.

شورای انتقالی جنوب ضمن محکومیت این عملیات‌های تروریستی، دولت مستعفی را مسئول کامل آنها دانسته و تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی و نیروهای مسلح جنوب به تلاش‌های خود برای مقابله با عوامل تروریستی و افراطی و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند، ادامه خواهند داد.

اخیراً یک عامل انتحاری با استفاده از یک دستگاه موتور سیکلت بمب‌گذاری شده خودروی نیروهای شورای انتقالی جنوب را در نزدیکی گذرگاهی در محله شیخ سعد در شمال عدن هدف قرار داد، یک ایست امنیتی نیروهای وابسته به شورای انتقالی در منطقه الحسوه در غرب عدن نیز هدف حمله مسلحانه دیگری قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha