• شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98060904549
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۷ شهریور بخوانید؛

آخرین وضعیت پرونده فساد دارو/آغاز طرح نظارتی محرم از فردا/غبار روبی حرم امام رضا با حضور رهبری

 آخرین وضعیت پرونده فساد دارو/آغاز طرح نظارتی محرم از فردا/غبار روبی حرم امام رضا با حضور رهبری

سومین جلسه دادگاه گروه جهانبانی در پرونده بانک سرمایه/ تحریم "آدریان دریا" از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا/ غبارروبی ضریح مطهر حرم ثامن‌الحجج با حضور رهبری/ آخرین وضعیت پرونده فساد دارو/ آغاز طرح نظارتی سازمان تعزیرات حکومتی در ماه محرم و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، هفتم شهریور ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مراسم تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان این نیروی با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت های حوزه پدافند هوایی را خارج از تصور  همگان دانست و گفت: در حوزه پدافندی بسیار جلوتر از برنامه های پیش بینی شده هستیم. در حوزه پهپاد، پدافند در حال تبدیل شدن به قطب قدرت پهپادی کشور است و ما مجهز به انواع پهپادها و کوادکوپتر با قابلیت گوناگون هستیم.

در آستانه‌ فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سیدوسالار شهیدان، مراسم غبارروبی ضریح مطهر حرم ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام، با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، برگزار شد.

امروز همچنین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا و به ریاست حجت‌السلام والمسلمین روحانی برگزار شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،‌ در توضیح آخرین وضعیت پرونده فساد دارو به ارائه گزارشی از اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان پرداخت و افزایش قیمت دارو را تحمیلی و ناشی از سوء استفاده برخی از افراد دانست و تاکید کرد: باید وزارت بهداشت و واحدهای نظارتی جلوی سوء استفاده ها را بگیرند.

همچنین نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به انتشار اخباری در خصوص جابجایی سلبریتی ها توسط آمبولانس‌های خصوصی تاکید کرد که اگر اخبار منتشر شده درباره‌ جابجایی سلبریتی‌ها با آمبولانس‌های خصوصی صحت داشته باشد امکان ابطال پروانه این آمبولانس‌ها وجود دارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با ادعاهایی علیه فعالیت کشتی آدریان دریا آن را تحریم کرد و به کشورهایی که مقصد احتمالی‌اش خواهند بود هشدار داد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توییترش در توجیه تحریم شدن کشتی آدریان دریا از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشت: ما به اعمال تحریم‌هایمان بر بزرگ‌ترین کشور حامی تروریسم ادامه خواهیم داد. هر کسی که از حکومت غیرقانونی ایران حمایت کند، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

همچنین جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در پی اقدام غیرقانونی وزارت خزانه‌داری کشورش برای تحریم نفتکش آدریان دریا مدعی شد که تحریم‌ها و به‌علاوه توقیف یک کشتی که در فعالیتی غیرقانونی مشارکت دارد، جدی هستند.

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه  با بیان این که برای بازگشت ایران به اجرای کامل برجام باید خواسته‌های ما مانند فروش نفت و مسائل بانکی مربوط به آن تامین شود ، به موضوع اجلاس هفت و سفر ظریف به فرانسه اشاره کرد و گفت: در جریان اجلاس گروه۷ آقای مکرون با آقای ترامپ دیدارهایی داشتند و طرف آمریکایی برای صدور مجوز در خصوص نفت ایران انعطاف‌هایی نشان داده است.

سومین جلسه دادگاه گروه جهانبانی در پرونده بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد که میتوانید گزارش کامل آن را اینجا بخوانید.  قاضی مسعودی مقام در پایان این جلسهگفت: به دلیل اینکه آخرین دفاعیات اعضای هیات مدیره بانک سرمایه، روز دوشنبه اخذ می‌شود ادامه رسیدگی به این پرونده را متعاقبا اعلام می‌کنیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: طرح نظارتی محرم در سازمان تعزیرات حکومتی از ۱۰ شهریورماه‌ آغاز خواهد شد و تا ماه لغایت ۲۲ شهریورماه در قالب گشت مشترک با نمایندگان دستگاه‌های کاشف برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha