• شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 98060904632
  • خبرنگار : 71576

جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ - چین

کارشناس بسکتبال: کادرفنی تیم ملی مدیریت نکرد/ تعویض‌ها اشتباه بود

کارشناس بسکتبال: کادرفنی تیم ملی مدیریت نکرد/ تعویض‌ها اشتباه بود

کارشناس بسکتبال ایران معتقد است که کادرفنی تیم ملی در کوارتر چهارم نتوانست بازی را مدیریت کند و با تعویض‌های اشتباه ایران، روند بازی به سود حریف تغییر کرد.

کاظم محنایی در گفت و گو با ایسنا، درباره باخت عجیب تیم ملی بسکتبال ایران برابر پورتوریکو، اظهار کرد: با شروع بازی عملکرد ملی‌پوشان واقعا بالاتر از حد انتظار بود و قطعا می‌توانستیم برنده این بازی باشیم. از نظر من کادرفنی در کوارتر آخر مدیریت لازم بر بازی را نداشت و در اواخر بازی باید از مهره‌های بهتر خود استفاده می‌کردیم. متاسفانه مدیریت لازم صورت نگرفت.

او ادامه داد: وقتی یک تیم ۱۹ امتیاز پیش است و تا پایان بازی هم برتری را حفظ کرده است، مگر می‌تواند به این راحتی نتیجه را واگذار کند؟ باید این کوارتر از سوی کادرفنی مدیریت می‌شد. زوج حدادی و آرون گرامی‌پور در زمین به خوبی جواب داده بود و بیشترین امتیاز ما را این دو بازیکن کسب می‌کردند، صمد و آرمان زنگنه در کوارتر چهارم کاملا بی تاثیر بودند و بهتر بود از نفراتی چون آرون و محمد حسن‌زاده که عملکرد خوبی هم داشتند استفاده می‌کردیم.

کارشناس بسکتبال ایران گفت: پس از تعویض آروم گرامی‌پور که اشتباه بود، به هیچ عنوان توپ‌ها به حدادی نرسید و ما نباید به بازیکن دو متر و ۱۸ سانتی‌ پاس زیر زانو دهیم. واقعا این باخت قلب ما را به درد آورد، روزی که به راحتی می‌توانستیم برنده این بازی شویم. تعویض‌های اشتباه روند بازی را به سود حریف تغییر داد.

او با تاکید بر تعویض‌های اشتباه ایران توضیح داد: تیمی که ۱۹ امتیاز پیش است، نباید به این راحتی ببازد. کادرفنی مدیریت خوبی نداشت و نمی‌دانم از روی احساس بود یا از روی ضعف فنی! اما مطمئنم که عمدی در کار نبود. البته بازیکنان هم به همان اندازه مقصر هستند چرا که در کوارتر چهارم فوق العاده بد کار کردیم. بازیکنان یک مقدار احساسی رفتار کردند و خود را برنده بازی دانستند. در مقابل هم بازیکنان و کادرفنی پورتوریکو حرفه‌ای عمل کردند و تا پایان بازی خونسردی خود را حفظ کرده و با بسکتبال آمریکایی که ارائه دادند به برتری رسیدند. 

محنایی افزود: بازیکن پست ۲ پورتوریکو ۱۵ امتیاز از روی پرتاب‌های سه امتیازی کسب کرد و من نی‌دانم یعنی هیچ راهی برای مهار این بازیکن نداشتیم؟ کادرفنی باید مدیریت می‌کرد. در چهار ثانیه پایانی امتیاز دادیم، بازیکنان نباید به این سادگی امتیاز می‌دانند. با این حال از نظر من کادرفنی کاملا در این باخت نقش دارد.

مربی سابق تیم جوانان ایران تاکید کرد: در طول چهار کوارتر بازی خصوصا کوارتر سوم و چهارم، موضوع کاملا مشهود در تیم، نبود یک ریباندر مانند ارسلان کاظمی بود. قطعا اگر ارسلان در این بازی حضور داشت ما ۵۰ درصد ریباندها را با امتیاز به سود خود به پایان می‌رساندیم. متاسفانه این بازیکن را نداشتیم و از این نقطه خیلی آسیب دیدیم.

انتهی پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۰ ۰۲:۰۸

کاملا صحیح ضعف مربی تیم و غرور بیجا و از پیش برنده دانستن خود.