• یکشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98061004823
  • خبرنگار : 71592

وزیر سابق لبنانی: واشنگتن در پی منصرف کردن حزب‌الله از پاسخ به حملات اسرائیل است

وزیر سابق لبنانی: واشنگتن در پی منصرف کردن حزب‌الله از پاسخ به حملات اسرائیل است

وزیر سابق لبنانی از تلاش‌های واشنگتن برای منصرف کردن حزب‌الله از واکنش به حملات پهپادی رژیم صهیونیستی پرده برداشت و اعلام کرد، آمریکا به این حزب پیشنهاد داده است که چشم‌پوشی از واکنش به اسرائیل را با خودداری واشنگتن از اعمال تحریم‌ها علیه حزب‌الله جبران می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، وئام وهاب، وزیر سابق لبنانی گفت، یکی از مسؤولان این کشور به رهبری حزب‌الله اطلاع داده است که اگر به حملات اخیر اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت پاسخ ندهد، واشنگتن نهادهای لبنانی را تحریم نمی‌کند.

وی تاکید کرد که رهبری مقاومت نپذیرفت که در ازای عدم إعمال تحریم‌های آمریکا، به حملات رژیم صهیونیستی پاسخ ندهد.

وزیر سابق لبنانی افزود، امکان ندارد مقاومت اجازه دهد محیط اطرافش همچنان در معرض تحریم‌های ایالات متحده قرار بگیرد.

وهاب خاطرنشان کرد، این خبر را یکی از طرف‌های دولت لبنان به حزب‌الله منتقل کرد و حزب‌الله پاسخ داد که پاسخ به رژیم صهیونیستی قطعی است.

وی در ادامه گفت، شاید سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان پیام وزیر خارجه آمریکا را به حزب‌الله رسانده باشد؛ چراکه او تنها کسی است که با آمریکایی‌ها رایزنی می‌کند.

این وزیر سابق لبنانی عنوان داشت، تعجب آمریکایی‌ها به دلیل  موضع‌گیری حریری نسبت به حملات اسرائیل بود. تحریم‌های آمریکا علیه محیط اطراف حزب‌الله برای ممانعت از حمایت از مقاومت است.

وهاب معتقد است، دولت لبنان باید دست از همکاری با واشنگتن برداشته و به جای آن با روسیه و چین همکاری کرده و با ارز یورو معامله کند. دولت آمریکا مانند باندی است که جهان را با دلار قبضه کرده است و باید این ابزار از بین برود.

وی اعلام کرد، اگر جنگ رخ دهد، موشک‌ها از همه جا به سمت رژیم صهیونیستی سرازیر خواهند شد و موضع مقاومت فلسطین روشن است و واکنش مقاومت قواعد درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی را به دوره گذشته بازخواهد گرداند. نمی‌توان حزب‌الله را تنها گذاشت و به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha