• یکشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98061004883
  • خبرنگار : 71588

ارتش اسرائیل در حال آماده کردن خود برای سناریوهای مختلف در منطقه شمالی

ارتش اسرائیل در حال آماده کردن خود برای سناریوهای مختلف در منطقه شمالی

پس از هشدار حزب‌الله لبنان نسبت به پاسخ قریب‌الوقوع به حملات تل‌آویو، ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش آمادگی‌های خود برای سناریوهای مختلف در منطقه شمالی طی هفته اخیر و اعزام نیروهای بیشتر به مرزهای شمالی اراضی اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش اسرائیل اعلام کرد که ظرف یک هفته گذشته نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و نیروهای اطلاعاتی ارتش اسرائیل آمادگی خود را برای سناریوهای مختلف در  منطقه فرماندهی شمالی تقویت کرده‌اند.

در سایه تداوم تشدید تنش با نیروهای حزب‌الله، ارتش اسرائیل دستور اعزام نیروهای بیشتر به مرزهای شمالی را داده است.

از سوی دیگر، در چارچوب ارزیابی اوضاع، رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت اجرای یک رزمایش بزرگ که قرار بود طی روزهای آتی برگزار شود به تاخیر بیاندازد. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هدف از این رزمایش آمادگی نیروهای اسرائیلی طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی بود.

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی رزمایشی که قرار بود هفته آتی در میان استحکامات نظامی نیروهای دریایی، زمینی و بستن حریم هوایی شمالی در مقابل پرواز هواپیماهای مدنی برگزار شود، به تاخیر انداخت.

رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند که حریم هوایی در منطقه "شمونة" و بخش‌های مختلفی از "الجلیل" بسته شده است. همچنین آتش‌بارهای گنبد آهنین در این منطقه مستقر شده است.

صبح روز شنبه دیده شد که کاروان‌های نظامی اسرائیل به سمت مرزهای شمالی در حال حرکت هستند و ارتش نیز تیم‌های نظامی را از جولان اشغالی به مرزها با لبنان انتقال داد.

پایگاه عبری‌زبان "واللا" اعلام کرد، نیروهای دریایی این رژیم از ترس واکنش احتمالی و عملیات دریایی حزب‌الله لبنان سطح آمادگی و احتیاط خود را طی روزهای اخیر بالا برده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر تمامی مرخصی‌های داده شده به سربازان را در پنج تیپ جنگی در شمال در پی تنش با حزب‌الله لغو کرد و مانع خروج سربازان و خودروهای نظامی از اردوگاه‌های شمالی نزدیک به مرزها شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha