• یکشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98061005096
  • خبرنگار : 71516

در سایه افرایش تهدیدات ترکیه

رئیس اجرایی شورای سوریه دموکراتیک خواهان ازسرگیری مذاکرات با دمشق شد

رئیس اجرایی شورای سوریه دموکراتیک خواهان ازسرگیری مذاکرات با دمشق شد

رئیس اجرایی شورای سوریه دموکراتیک تأکید کرد که این شورا خواهان ازسرگیری مذاکرات با دمشق شده است.

به گزارش ایسنا، الهام احمد، رئیس اجرایی شورای سوریه دموکراتیک به روزنامه الشرق الاوسط نسبت به استقرار نیروهای ترکیه در مرزهای شمالی هم‌مرز با مناطق اداره خودگردان کردها هشدار داد و گفت: اگر ترکیه تهدیداتش را اجرایی کند احتمالا آشوبی رخ خواهد داد که به پایان ثبات در خود ترکیه منجر می‌شود. ما در تعامل با این تفاهم‌ها با هدف ایجاد روند صلح پایدار با ترکیه برای حفظ امنیت مرزها انعطاف‌پذیری نشان دادیم. با این حال ترکیه به جای اینکه نیروهایش را از مرزها دور کند دور جدیدی از تهدیدات را آغاز کرد و این نشان دهنده تصمیم ترکیه برای حمله به شمال و شرق سوریه است.

وی از کشورهای ائتلاف آمریکا خواست تا از ثبات در مناطقی که از دست داعش آزاد شده‌اند، حمایت کنند.

الهام احمد درباره شمال حلب گفت: تجربه عفرین برای همگان آشکار است. صدها هزار تن از ساکنان در اردوگاه‌هایی زندگی می‌کنند که از اشغالگری ترکیه گریخته‌اند. به ما اخباری از قتل عمد و ربودن به بهانه دریافت پول و تجاوز به زنان و توهین به پیرمردها و اجرای سیاست تغییر جمعیتی رسیده است.

ترکیه به آمریکا برای ایجاد منطقه امن در مرزهای جنوبی فشار می‌آورد که شامل شهرها و شهرک‌های کردنشین در مسافت ۴۶۰ کیلومتری است.

الهام احمد گفت: پنج میلیون سوری در این مساحت هستند که باید در صلح و ثبات زندگی کنند. ما از شورای امنیت و کشورهای ائتلاف و طرف‌های درگیر در جنگ سوریه خواستیم که امنیت را در مرزها برقرار کرده و به تهدیدات ترکیه علیه مناطق کردنشین پایان دهند. خطر داعش از داخل از طریق باندهای زیرزمینی این گروه است.

هیئتی از شورای سوریه دموکراتیک اواسط کاه میلادی گذشته با روس‌ها در پایگاه حمیمیم دیدار کرد. الهام احمد گفت: ما از طریق روسیه از دولت سوریه خواستیم مذاکرات درباره حل سیاسی بحران و به رسمیت شناختن نیروهای کرد را ازسربگیریم، ما همچنین با گزینه نظامی و تهدید نظام برای بازپس‌گیری تمامی مناطق مخالفت کردیم.

الهام احمد معامله ترکیه درباره ادلب در ازای مناطق الشهباء و تل رفعت را بعید دانست و گفت: معامله جدیدی وجود دارد اما این بار از سوی یک طرف است. تل رفعت به مکان امنی برای ساکنان عفرین تبدیل شده است. بارها گفتیم که رویکرد معامله‌ای در حل بحران سوریه فجایع ایجاد می‌کند. آنچه در ادلب رخ می‌دهد و نتایج فاجعه بار آن به دلیل توافق‌های روند آستانه بین کشورهای ضامن (روسیه، ترکیه و ایران) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha