• یکشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98061005200
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۰ شهریور بخوانید؛

آغاز تمرین دریایی امنیت پایدار۹۸ /آخرین اخبار انتخاباتی/ابلاغ بخشنامه ای درباره تخلفات اداری...

آغاز تمرین دریایی امنیت پایدار۹۸ /آخرین اخبار انتخاباتی/ابلاغ بخشنامه ای درباره تخلفات اداری...

تاکید مکرون بر گفتمان برای ایجاد راهکار پایدار در منطقه/ الویت های حزب ندا در انتخابات مجلس از زبان خرازی/ رونمایی از پهپاد رزمی، پدافندی و نقطه‌زن «کیان»/ برگزاری چهل و یکمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر/ بررسی الزامات و سازوکارهای اجرای موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، دهم شهریور ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا،‌ محمود واعظی، رئیس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه ایران برگ تبلیغاتی آمریکایی ها نیست و آنان سخت در اشتباه هستند، گفت: سیاست خارجی ما مشخص و یگانه است و همه از سیاست یگانه موجود در سیاست خارجی تبعیت می کنیم و آمریکا تا روزی که بخواهد این سیاست را نسبت به مردم و نظام داشته باشد شرایط همین خواهد بود.

همچنین در جلسه ای با حضور رئیس جمهور الزامات و سازوکارهای اجرای موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این جلسه وزراء و مسئولین دستگاه‌های ذی ربط گزارشی از آخرین جزئیات برنامه ریزی برای اجرای موافقتنامه تجارت آزاد با اوراسیا ارایه کردند که بر مبنای آن مرکز تجارت و توسعه صادرات با منطقه اوراسیا در وزارت صنعت ،معدن و تجارت تشکیل می‌شود.

با حضور یکان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش، تمرین دریایی امنیت پایدار ۹۸ نیروی دریایی ارتش با رمز مقدس یا حسین (ع) و با ارسال پیام صلح و دوستی از صبح امروز در آب‌های دریای خزر آغاز شد.

همچنین همزمان با دهم شهریور، روز نیروی پدافند هوایی ارتش، پهپاد رزمی، پدافندی و نقطه زن "کیان" با حضور امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده این نیرو رونمایی شد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت دفاع  هم با بیان اینکه امروزه در داخل جمهوری اسلامی ایران کسی طرفدار مذاکره با آمریکا نیست، گفت: همه می‌دانند این دشمن و ترامپ قابلیت اعتماد ندارند و تا زمانی که توبه نکنند هیچ گونه مذاکره ای با ترامپ انجام نخواهد شد.

سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور با اشاره به جرم انگاری اعمال شده در اصلاحیه قانون انتخابات مجلس تصریح کرد: اقدام برای خرید و فروش مستقیم و غیرمستقیم رای، توزیع اقلام و لوازمی که برای دریافت کننده جنبه انتفاعی داشته باشد و کمک های نقدی و غیرنقدی به اشخاص، اماکن عمومی و مذهبی، هیات ها و امور خیریه بعد از ثبت نام در انتخابات جرم انگاری شده است که در قوانین قبلی با این صراحت نبوده است.

همچنین صادق خرازی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان با ارائه تحلیلی از نقش احزاب در تشکیل مجلسی کارآمد، اولویت‌های حزب ندا در تشکیل مجلس آینده را جوان‌گرایی، کارآمدی و تخصص بیان و اعلام کرد اولویت نخست ندا در سراسر ایران فرستادن جوانان متخصص، غیررانتی و کارآمد به مجلس شورای اسلامی است.

آرش حبیبی هم در ارتباط با نحوه ورود حزب مردم سالاری به انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۹۸ ، اظهار کرد: ما عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستیم و مرجع ما برای فعالیت ائتلافی و هماهنگی با سایر احزاب اصلاح‌طلب آنجا است.

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین نیز گفت: شاید در جریان وحدت اصولگرایان به عدد صد در صد نرسیم، اما سعی خود را خواهیم کرد و البته طبیعی است که نقدهایی هم وجود دارد اما باید تلاش کنیم این جریان یک جریان فراگیر اصولگرایی باشد.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل مکرون در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور ایران خواستار اجرای کامل تعهدات برجامی‌ ایران و کمک آن به صلح و ثبات منطقه شد.

وزیر امور خارجه کشورمان هم فردا (دوشنبه)، با سفر به روسیه با وزیر امور خارجه  این کشور در مسکو دیدار خواهد کرد و درباره روابط دوجانبه، تحولات اخیر برجام و کاهش تنش‌های منطقه با وی رایزنی خواهد کرد.

همچنین سیدعباس عراقچی در ادامه رایزنی‌های بین ایران و فرانسه در فردابه پاریس سفر کرده و با مقامات این کشور اروپایی دیدار و رایزنی می‌کند.

چهل و یکمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر

میشل عون: تعالیم امام موسی صدر یک پشتوانه ملی است

اعلام همبستگی سعد حریری با خانواده امام موسی صدر

نبیه بری: با تحریم ایران مخالفیم

***

امروز همچنین بخشنامه رییس قوه قضاییه در خصوص فراهم کردن موجبات نظارت مؤثر بر کاهش تخلفات اداری ابلاغ شد.

فردا (دوشنبه) هم  آخرین جلسه محاکمه محمدرضا خانی و شش نفر دیگر از متهمان پرونده بانک سرمایه برگزار خواهد شد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یک شنبه) دهم شهریور ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha