• دوشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98061105529
  • خبرنگار : 71415

آخرین تلاش مخالفان دولت انگلیس برای جلوگیری از بریگزیت بدون توافق

آخرین تلاش مخالفان دولت انگلیس برای جلوگیری از بریگزیت بدون توافق
"لغو کنید، باقی بمانید، دوباره متحد شوید" شعار یکی از مخالفان بریگزیت

حزب مخالف کارگر انگلیس فردا سه‌شنبه قانون پیشنهادی خود را با هدف جلوگیری از وقوع خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا در پارلمان برای بحث و به رأی گذاشته شدن مطرح خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته پایگاه بلومبرگ، جان مک دانل، وزیر خزانه‌داری دولت در سایه انگلیس از جبهه مخالفان به اسکای نیوز گفت: قانون‌گذاران در حال بررسی این هستند که چطور ما طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه قانونی را در پارلمان معرفی کنیم که ما را قادر به جلوگیری از یک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا بدون تصویب پارلمان سازد.

وی افزود: هدف نهایی ما طی یک هفته آینده این است که حاکمیت پارلمانی را تضمین کنیم.

این در حالی است که چند روز پیش بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در اقدامی جنجالی پارلمان این کشور را طی اکثر روزهای ماه سپتامبر و تقریبا نیمی از ماه اکتبر معلق ساخت تا همزمان به مذاکراتش با اتحادیه اروپا برای یک توافق بریگزیت جدید ادامه دهد.

جانسون در عین حال از یکسری طرح‌های بودجه‌ای برای صرف میلیاردها پوند در حوزه‌های آموزش رفاه اجتماعی و حمل و نقل رونمایی کرد و به گمانه‌زنی‌ها در خصوص اینکه در تدارک برای برگزاری یک انتخابات جدید است، دامن زد.

با این حال در چند روز گذشته هزاران نفر در سراسر بریتانیا علیه تصمیم مربوط به معلق ساختن پارلمان تظاهرات کردند. این تظاهرکنندگان از شعار «کودتا را متوقف کنید» استفاده کردند که نشان می‌دهد از نظر آن‌ها این اقدام در راستای تضعیف چند قرن دموکراسی در انگلیس محسوب می‌شود. در عین حال رسانه ساندی تایم انگلیس گزارش کرد جانسون و دستیاران ارشد وی در حال بحث در این خصوص هستند که اعضای شورشی حزب محافظه‌کار را که با تلاش‌های جرمی کوربین، رهبر حزب مخالف کارگر برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق همراهی کنند، از حزب اخراج کنند.

دیوید گائوک، وزیر دادگستری سابق انگلیس که امروز دوشنبه همراه با یک گروه دیگر از مخالفان بریگزیت بدون توافق با نخست وزیر این کشور دیدار می‌کند، گفت: چنین رویکردی ارزش این هزینه را دارد.

او به اسکای نیوز تصریح کرد: گاهی اوقات شما در زمان‌هایی باید بین منافع شخصی خودتان و منافع ملی قضاوت کنید و باید اول منافع ملی مطرح باشد. البته امیدوارم که کار به آنجا نرسد. برخی از اعضای حزب محافظه کار که تهدید به اخراج شده‌اند به وجود استثناهایی برای تهدیدات جانسون اشاره کرده و می‌گویند که هر چند آن‌ها به توافق خروج دولت رأی دادند اما بسیاری از وزرای فعلی این کار را نکردند.

کایر استایمر، از حزب کارگر گفت، قوانین پیشنهادی فردا قرار است تمدید ضرب‌الاجل مربوط به بریگزیت را مطرح کند هر چند که او نگفت که چطور این مسئله عملی خواهد شد. او تأکید کرد: با توجه به اینکه کمتر از یک هفته تا معلق شدن پارلمان باقی مانده این تقریبا آخرین شانس ما است.

جانسون تأکید کرده که انگلیس در ۳۱ اکتبر به هر صورت از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. در عین حال میشل بارنیه، یک مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا گفت که نسبت به جلوگیری از یک بریگزیت بدون توافق خوشبین نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha