• دوشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98061105732
  • خبرنگار : 71620

انتقاد نماینده خوزستان از عدم برخورد با خاطیان سیل خوزستان

انتقاد نماینده خوزستان از عدم برخورد با خاطیان سیل خوزستان

یک عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان ضمن انتقاد از عدم برخورد با خاطیان سیل اخیر گفت:‌ پیش بینی‌های غیر مسئولانه وزارت نیرو در کم کردن آب پشت سد باعث افزایش اثرات بحران آب و با عدم رها سازی در موعد مقرر منجر به سیل اخیر در استان خوزستان شد.

به گزارش ایسنا جلیل مختار در نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام شهادت سید الشهدا (ع) گفت: امروزه کشور ایران در همه عرصه‌های بین‌المللی در اوج اقتدار و عزت قرار دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس با بیان این که « خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده است» از برنامه‌های دولت در این استان انتقاد کرد و گفت: استان خوزستان با وجود همه‌ی پتانسیل‌هایی که دارد در شرایط بدی قرار گفته است.

مختار  سیل اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ را حاصل سوء مدیریت‌ دانست و اظهار کرد: پیش بینی‌های غیر مسئولانه وزارت نیرو، در کم کردن آب پشت سدها  باعث افزایش اثرات بحران آب و از بین رفتن نخل های آبادان، خرمشهر و شادگان شد. این وزارت خانه با تکرار خطایی دوباره یعنی عدم رها سازی آب در موعد مقرر منجر به سیل اخیر و از بین رفتن باقی مانده کشاورزی در استان خوزستان شده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود:‌ حاصل سوء مدیریت منابع کشور هم اکنون در شهرستان آبادان باعث کاهش محسوس کیفیت آب شرب از نظر بهداشتی شده است. کدورت بالای آب شرب این روزها حتی با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس با انتقاد از سیاست‌های دولت در مناطق آزاد گفت: ثبت سفارشات و استقرار گمرکات در داخل مناطق آزاد متاسفانه اکثر کارکردهای بین‌المللی مناطق آزاد را گرفته است. این محدودیت به جایی رسیده که امروز مناطق آزاد نه تنها  قادر به سرمایه گذاری در محدوده خود نشده‌اند بلکه حتی در پرداخت حقوق پرسنل خود درمانده‌اند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان خطاب به وزیر نفت تاکید کرد: قرارداد منعقد شده در پالایشگاههای آبادان حداقل باید تابع شاخص‌های شرایط کار باشد. چرا در پالایشگاههای آبادان تنها با تاکید بر یک شاخص یعنی نیروی انسانی قراردادهایی بزرگ انجام می‌شود؟ این اقدام بزرگترین اجحاف در حق کارگران پالایشگاه آبادان است.

وی خطاب به وزیر کشور گفت: سود حاصل  از سهمیه فروش سوخت مرز نشینان آبادان که از سال ۹۲ مسکوت مانده بود با پیگیری‌های مستمر و دستور اخیر شما افتتاح حساب شد. اما متاسفانه تاکنون هیچ مبلغی به حساب مرزنشینان وارد نشده است. چرا به  نحوه هزینه کرد مالیات بر ارزش افزوده شهرداری آبادان نظارت نمی‌شود. ما امروز شاهد وضعیت نامطلوب فضای سبز و آسفالت معابر شهری هستیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: تا کی باید شاهد توافقات پشت پرده بعضی از اعضای شورای شهر در خدمت رسانی شهری و مطالبات عمومی شهروندان آبادانی باشیم.

نماینده آبادان در مجلس همچنین نسبت به راه‌های حوزه انتخابیه و افزایش قیمت بلیط هواپیما برای آبادانی‌ها انتقاد کرد و گفت: چرا پروازها همراه با تخصیص سهمیه ویژه به شهروندان آبادانی افزایش نمی‌یابد.

مختار در پایان با اشاره به گمانه زنی‌هایی در خصوص الحاق دانشگاه صنعت نفت به وزارت علوم گفت: بر اساس کدام اصل قانون اساسی  شورای عالی اداری مغایر با قانون مجلس، موضوع الحاق دانشگاه صنعت نفت  آبادان به وزارت علوم و تحقیقات را منتقل می‌کند. این اتفاق عینا مغایر با قانون مصوب شرح وظایف وزارت نفت در سال ۹۲ است. آیا تصمیمات شورای عالی اداری، ناقص‌تر از قانون مجلس شورای اسلامی است؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha