• دوشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98061105951
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

صدور سالانه 25هزار سند کاداستر در کهگیلویه و بویراحمد

صدور سالانه 25هزار سند کاداستر در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه به‌طور متوسط بالغ بر 25 هزار جلد سند مالکیت کاداستری در استان صادر می‌کنیم.

«سعید محوری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در سال گذشته تعداد خلاصه معاملات الکترونیکی ثبت شده استان از طریق سامانه 13 هزار و 594 خلاصه معامله بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن معادل 22 درصد رشد داشت، افزود: خلاصه معاملات ثبت شده در کمتر از دو روز در سال گذشته 98 درصد و تعداد استعلامات الکترونیک پاسخ داده شده در کمتر از دو روز نیز 93 درصد بوده است.

وی اظهارکرد: همچنین در مدت چهار ماهه سالجاری تعداد خلاصه معاملات الکترونیک ثبت شده 5 هزار و 722 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 4 هزار و 614 مورد بوده 24 درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: براساس ماده 9 قانون جامع کاداستر همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه موظف هستند اسناد و نقشه‌ها و اطلاعات اراضی که برای نهاد و سازمان آنها بوده و یا در اختیار آنهاست، تهیه کنند. موضوع مستندسازی اراضی از موضوعاتی مانند زمین‌خواری و یا تعدی به منابع طبیعی جلوگیری می‌کند.

محوری تصریح کرد: در سال گذشته 606 سند مالکیت دولتی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است، همچنین در چهار ماهه سالجاری نیز تعداد 332 فقره سند برای املاک دولتی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: تعداد تفکیک‌های انجام شده در سال گذشته 1527 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن که 1363 مورد بود افزایش  12درصدی را نشان می دهد. همچنین تعداد تفکیک‌های انجام شده در چهار ماهه سال جاری 1222 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 262 مورد بوده افزایش 366 درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال گذشته تعداد 16هزار و 398 استعلام الکترونیک پاسخ داده شده که این آمار در مقایسه با سال قبل از آن که تعداد 13 هزار و 137 مورد بود 24 درصد رشد را نشان می دهد.

محوری تاکید کرد: تعداد استعلامات پاسخ داده شده در چهار ماهه امسال  نیز 5 هزار و 741 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 5 هزار و 438 مورد بوده 5 درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: در گذشته استعلامات از دادگستری و مراجع قضائی بصورت دستی انجام می‌گرفت، اما در حال حاضر تمامی ارتباطات و مکاتبات به شکل الکترونیک و از طریق سامانه است و استعلام پرونده‌های قضایی به طور الکترونیکی پاسخ داده می شود و این موضوع کاهش تردد افراد به اداره ثبت را به دنبال داشت .

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال گذشته 628 شرکت تجاری در مراجع ثبت شرکت‌های تابعه این اداره کل به ثبت رسیده است که این آمار در مقایسه با سال 96 که تعداد 697 شرکت بوده و نشان از کاهش 10 درصدی ثبت شرکت‌ها می دهد. تعداد موسسه غیرتجاری ثبت شده در استان نیز 156 مورد بوده که 39 درصد افزایش داشته است.

محوری ادامه داد: در چهار ماه سالجاری 225 شرکت تجاری در استان به ثبت رسیده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد 182 شرکت بوده، رشد 24 درصدی داشت‌.

وی افزود: طی این مدت تعداد موسسه غیرتجاری ثبت شده 48 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 55 مورد بوده 13 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر تمامی پرونده‌ها و اطلاعات شرکت‌ها و موسسات تجاری و غیرتجاری در استان به شکل سیستمی و الکترونیکی نگهداری می‌شود.

محوری تصریح کرد: در گذشته تمامی اقدامات موسسات و شرکت‌ها در ارتباط با تغییرات، کاهش و افزایش سرمایه، تغییر آدرس باید به صورت دستی انجام می‌گرفت و فرد به واحد ثبت شرکت‌ها مراجعه می‌کرد، اما در حال حاضر نیاز به مراجعه فرد نیست و تمامی فرآیند‌ها و پیگیری به صورت الکترونیکی است .

وی تاکید کرد: در حال حاضر دسترسی به روزنامه رسمی به طور آنلاین وجود دارد و انجام مراحل ثبت تغییرات و پلمپ دفاتر تجاری شرکت‌ها نیز به شکل سیستمی انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در اجرای وظایف ذاتی ادارات ثبت اسناد و املاک استان که یکی از سه دستگاه برتر درآمدزاست مبلغ 39میلیارد ریال درآمد حاصل و به حساب درآمدهای عمومی کشور واریز شده است.

محوری اظهارکرد: درآمد محقق شده ثبت اسناد واملاک استان بر اساس عدد مصوب قانونی از قبل تعیین شده محاسبه می شود و برای اداره ثبت اسناد و املاک استان مبلغ دو میلیارد و 375 میلیون تومان پیش بینی شده بود که این اداره کل توانست با افزایش 200 درصدی سه میلیارد و 971 میلیون و 22هزار و 673 تومان درآمد در سال 97 داشته باشد و این مهم ناشی از تلاش مجدانه همکاران ثبتی در کل استان است و جز با تلاش خستگی ناپذیر کارکنان خدوم ثبت هرگز امکان دسترسی به این میزان درآمد میسر نبود.

وی افزود: همچنین میزان درآمد ثبت استان در چهار ماهه امسال رقمی معادل 23 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هشت میلیارد ریال بوده است 283 درصد رشد داشت.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به اینکه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بیش از تعهدات خود درآمد برای استان کسب می کند انتظار می‌رود مسئولان ارشد استانی نگاه ویژه‌ای به نوع خدمات ارئه شده از سوی ثبت اسناد به مردم و درآمد‌های این دستگاه برای دولت داشته باشند و اعتبار لازم را در جهت بروز رسانی و تکمیل ارائه خدمت به این دستگاه اختصاص دهند.

محوری افزود: بیشترین اسناد صادر شده کاداستری مربوط به سال 94 بوده است که تعداد 27 هزار و 156 جلد سند مالکیت کاداستری صادر و به مردم تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: سالانه به‌طور متوسط بالغ بر 25 هزار جلد سند مالکیت کاداستری در استان صادر می‌کنیم که نشان‌دهنده رشد چشمگیر در این حوزه هستیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروزه سازمان ثبت اسناد واملاک از وضعیت سنتی و پیچیده به سمت شیوه های مدرن در حرکت هست، در گذشته مراجعان مکرر و فراوان برای دریافت خدمات به این سازمان در چندین مرحله مراجعه می کردند اما امروز به جهت شفاف سازی، داده آمایی، آرشیو سوابق و با وجود بانک های اطلاعاتی شفافیت و سلامت اداری ارتقا یافته است.

محوری بیان کرد: در گذشته تمامی کارهای ثبتی به صورت دستی و سنتی انجام می‌گرفت، اما در سال‌های اخیر بخصوص در چهار سال گذشته اقدامات گسترده‌ای در ارتباط با الکترونیکی کردن ثبت انجام شده است.

وی تصریح کرد: رسالت اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک تثبیت حقوق مالکانه اشخاص حقیقی و حقوقی است و  برای امنیت بیشتر اسناد و سهولت در پیگیری و حفظ و نگهداری اسناد، بیش از 50 درصد از پرونده های ثبتی در استان تبدیل به پرونده های الکترونیکی شده و همه این اقدامات در جهت ارتقای رضایتمندی مردم است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مصمم به تعیین تکلیف وضعیت اسناد مالکیت موقوفات استان است که در همین راستا با پیگیری و همکاری واحدهای ثبتی استان در سال گذشته 53 سند برای اراضی موقوفه استان صادر شد. همچنین در چهار ماهه امسال تعداد چهار جلد سند مالکیت به نام اوقاف و امور خیریه در سطح استان صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha