• دوشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98061105964
  • خبرنگار : 71234

صباغیان: سامانه ثبت حقوق مسئولان در دسترس مردم قرار گیرد

صباغیان: سامانه ثبت حقوق مسئولان در دسترس مردم قرار گیرد

نماینده مهریز و بافق گفت که باید سامانه ثبت حقوق مدیران به عنوان مطالبه مردم در دسترس عموم قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه‌) در توضیح سوال از وزیر اقتصاد درباره راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای شاغلان گفت: دو سال و نیم از تصویب ماده ۲۹ برنامه ششم می‌گذرد که طبق این قانون دولت مکلف به ثبت سامانه حقوق و مزایا و پرداختی‌ها به مقامات و مدیران دستگاه‌های اجرایی بود که این شامل قوای سه‌گانه و تمامی موسسات و سازمان‌ها می‌شود. همچنین باید عموم مردم به این سامانه دسترسی داشته باشند تا بدانند که مسئولان‌شان چقدر حقوق می‌گیرند. استثنا فقط وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی و نیروهای مسلح است.

به گفته وی با اجرای این قانون فسادستیزی و شفاف‌سازی شده و اختلاس‌ها و مفاسد اقتصادی کاهش پیدا می‌کند که مطالبه رهبری است. انتظار ما این است که وزیر اقتصاد شعار ندهد و شفاف این قانون را اجرا کند نه این‌که بگوید وظیفه سازمان اداری و استخدامی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: ما فقط به دنبال راه‌اندازی این سامانه نیستیم که باید کل این قانون اجرا شود یعنی مردم از جزییات این سامانه و حقوق مسئولان اطلاع داشته باشند الان وضعیت طوری شده که مجلس شورای اسلامی فقط قانون تصویب می‌کند و اجرا نمی‌شود در نهایت مجلس شورای اسلامی آنقدر ضعیف شده که نماینده را بازداشت می‌کنند و معلوم نیست مصونیت نماینده کجاست. از کجا معلوم که ما فردا حرفی در حوزه انتخابیه خود بزنیم و ما را دستگیر نکنند.

وی افزود: مردم مسخره می‌کنند که مجلس فقط قانون تصویب می‌کند و دولت اجرا نمی‌کند. باید شفاف همه چیز مشخص شود اگر این وضعیت پیش رود مجلس شورای اسلامی در حال موت بوده و رییس مجلس باید شهادتین این مجلس را بخواند.

صباغیان در پایان از نمایندگان خواست که رای به قانع نشدن از پاسخ‌های وزیر را بدهند تا در نهایت از رییس جمهور در این باره سوال شود.

وی گفت: البته که رییس جمهور نمایندگان را به دفترش هم حتی راه نمی‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha