• دوشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98061106045
  • خبرنگار : 71594

کمالی پور: رئیس قوه قضائیه به موضوع انتقال آب هلیل رود ورود کند

کمالی پور: رئیس قوه قضائیه به موضوع انتقال آب هلیل رود ورود کند

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از رئیس قوه قضائیه خواست که به موضوع انتقال آب هلیل رود ورود و از انتقال آب سرشاخه‌های آن جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا، یحیی کمالی پور در نطق میان دستور جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در سخنی خطاب به دولتمردان و دستگاه دیپلماسی کشور اظهار کرد: آقایان محترم تا کی می‌خواهیم این مردم را در خوف و رجاء نگه داریم،‌ آیا باور نداریم که اروپایی‌ها نمی‌توانند استقلالی از خود نشان دهند و در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا بایستند و به عهد خودشان پایبند باشند؟ آنچه تا به امروز از آنها شنیده‌ایم فقط حرف است و ما یک بار برای همیشه با آنها اتمام حجت کنیم که اینقدر ملت‌مان را در تنگنا نگه نداریم و با ابتکارات خود و مبتنی بر سرمایه‌های ملی خود به داد مردممان برسیم.

وی افزود: شما فقر و گرفتاری مردم، مشکلات جوانان و فارغ التحصیلان بیکار را می‌دانید و باید برای رفع این گرفتاری‌ها کاری انجام دهید. ما نمی‌توانیم منتظر باشیم تا از دنیا برای ما چیزی عاید شود و ما بر سر آن سفره بنشینیم.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: بیاییم همه با وحدت، اتحاد و همدلی بر سر سفره نظام مقدس جمهوری اسلامی بنشینیم و برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات مردم کاری اساسی انجام دهیم.

کمالی پور خاطرنشان کرد: از طرفی این روزها مردم ما در جنوب استان کرمان با گرفتاری‌های عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند. خشکسالی‌های پی در پی امان از مردم بریده است، عدم تعیین تکلیف چاه‌ها که سال‌هاست مردم فریاد می‌زنند متاسفانه کسی به دادشان نمی‌رسد. با وزیر نیرو صحبت کردیم، جلسه گذاشتیم اما متاسفانه تا به امروز کاری برای ساماندهی این چاه‌ها انجام نشده است.

وی گفت: از طرف دیگر علیرغم اینکه یک میلیون جمعیت جنوب استان کرمان با مشکل بی آبی روبرو هستند، متاسفانه دولتمردان ما اصرار دارند تا آب نداشته موجود در هلیل رود را به سمت جای دیگری منتقل کنند. تجربه نشان داده است اینگونه اقدامات نمی‌تواند برای گرفتاری‌های کشور و مردم کاری انجام دهد. بیایید یک راه حل اساسی پیدا کنید و اینقدر با اعصاب مردم بازی نکنید و برای آنها گرفتاری ایجاد نکنید.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه از ریاست قوه قضائیه خواست به این موضوع ورود کنند و جلوی انتقال آب را از سرشاخه‌های هلیل بگیرند.

کمالی پور خطاب به وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت: با توجه به اینکه در فصل برداشت خرما هستیم و در آینده نزدیک برداشت صیفی‌جات را خواهیم داشت، ‌از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهیم که از همین الان به فکر محصولات جنوب کرمان باشند و ان‌شاءالله با باز شدن مرزها و توسعه صادرات بتوانیم دغدغه کشاورزان عزیز را رفع کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: آنچه که می‌تواند باعث فلاح و رستگاری ما و باعث توسعه و تعالی همه ما در این کشور شود این است که فارغ از همه جریان‌های سیاسی، قومیت‌ها، ملیت‌ها و لهجه‌ها دست در دست یکدیگر بگذاریم و در لوای مقدس نظام جمهوری اسلامی در سایه سار ولایت و رهبری مسیر توسعه و تعالی را در پیش بگیریم و از تخریب همدیگر و تهمت زدن به یکدیگر و میدان دادن به دشمن پرهیز کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha