• سه‌شنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۱:۲۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 98061106103
  • خبرنگار : 71021

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری:

روز جهانی جهانگردی «محرمی» برگزار شود

روز جهانی جهانگردی «محرمی» برگزار شود

برنامه‌های روز جهانی جهانگردی در ایران مشخص شد. قرار است این رویداد یک هفته در ایران جریان داشته باشد و محتوای آن با تاکید بر «محرم» باشد.

محمدابراهیم لاریجانی ـ مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ از ابلاغ دستورالعمل برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در بازه زمانی ۵ تا ۱۲ مهرماه  به استان‌ها خبر داد و به ایسنا گفت: استفاده از مراسم آیینی، تعزیه و شبیه‌خوانی و رعایت شئونات ماه محرم و پرداختن به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و آداب و سنت‌های مخصوص ماه محرم و فرهنگ عاشورایی استان از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

او با اشاره به شعاری که سازمان جهانی جهانگردی برای سال ۲۰۱۹ با عنوان «گردشگری و اشتغال: آینده‌ای بهتر برای همه» انتخاب کرده است، اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی با موضوعات «اشتغال، آموزش و مهارت» و گردهمایی‌های بخش خصوصی در همه استان‌ها به مناسبت روز جهانی جهانگردی در حال برنامه‌ریزی است.

وی افزود: با مشورت برخی از  صاحب‌نظران در حال بررسی هستیم تا مراسم رسمی و ملی روز جهانی گردشگری را که به طور سنتی هر سال در تهران برگزار می‌شود، در سایر استان‌ها برگزار کنیم و فرصت میزبانی رویدادهای ملی را به طور چرخشی هر سال به یک استان بدهیم.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری یادآور شد: سازمان جهانی جهانگردی هر سال در یک کشور مراسم رسمی و بین‌المللی خود را برگزار می‌کند که امسال هند میزبان این رویداد است.

وی اظهار کرد: انجمن‌ها، صنوف و تشکل‌های ملی حوزه گردشگری، مجمع و گردهمایی سالیانه خود را در این روزها برگزار خواهند کرد که پیشنهاد می‌کنیم به جای تهران سایر استانها را انتخاب کنند.

لاریجانی گفت: به استان‌ها اعلام کرده‌ایم که هفته گردشگری متعلق به مردم است، ضمن پرهیز از برنامه‌های دولتی و تشریفاتی، به گونه‌ای اقدام کنند تا هم مردم با صنعت گردشگری آشنا شوند و هم برایشان ویژه برنامه‌هایی مانند تورهای استانگردی، آشنایی با مشاغل گردشگری برای کودکان، تورهای سالمندان و معلولان و تخفیفات و تسهیلات برای گردشگران فراهم شود.

او با اشاره به رویکرد و تاکید برنامه‌های روز جهانی جهانگردی بر محرم و گرامیداشت هفته گردشگری با تمرکز بر مراسم سنتی محرم در استان‌ها، بیان کرد: محرم بزرگترین رویداد گردشگری مذهبی جهان است که هم کارکرد سفر و گردشگری داخلی دارد و هم مردم برای ادای نذورات خود یا برای شرکت در مراسم سنتی به زادگاه خود سفر می‌کنند و هم سالانه هزاران نفر از گردشگران خارجی را به خود جذب می‌کند.

لاریجانی تاکید کرد: در هفته گردشگری باید از  ظرفیت عظیم محرم، بویژه با پرداختن به تعزیه‌خوانی، شبیه‌خوانی و سایر آواها و نواهای مخصوص این مناسبت و همچنین با استفاده از ظرفیت امامزادگان و سایت‌های مذهبی و زیارتی «گردشگری تعالی‌بخش» را ترویج داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۳ ۱۴:۲۸

ایسنا چرا نظرات را منعکس نمی کنی؟؟؟؟؟