• سه‌شنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98061206176
  • خبرنگار : 30054

مهارت‌؛ عامل موثر در درآمد بالا

مهارت‌؛ عامل موثر در درآمد بالا

اینکه برای چه شرکت معتبر کارکرده‌اید یا در چه دانشگاه سطح بالایی درس‌خوانده‌اید و مدرک گرفته‌اید کمتر ازآنچه فکرش را بکنید ارزش دارد!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کارجوپلاس، اما اینکه چه مهارتی دارید، ارزشمند است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا به اهمیت مهارت‌ها در محیط کاری پی برده‌اند؛ اما اینکه هرکسی چه مهارت‌هایی دارد و این مهارت‌ها چه میزان می‌تواند درآمدزا باشد؟ نیازمند اطلاعاتی درزمینهٔ شناخت و بازار کار مهارت‌ها هست.

گواهینامه‌ها و مدارک تحصیلی کاری در دنیای کسب‌وکار سنتی فرمانروایی می‌کردند. متقاضیان مشاغل از این عناوین برای نشان دادن اعتبار خود در رزومه، شبکه‌های اجتماعی و مصاحبه‌های شغلی بهره می‌بردند؛ مثلاً این‌که در دانشگاه‌ هاروارد درس‌خوانده باشند بهتر از آن بود که در دانشگاه تگزاس تحصیل‌ کرده‌اند. یا مثلاً گذراندن دوره‌های هرچند کوتاه‌مدت در یک شرکت معروف در سن ۲۲ سالگی بهتر از داشتن مهارتی ناب و کمیاب از طریق کار کردن در یک شرکت کم‌اهمیت‌تر بود.

اما این دیدگاه دچار تغییر شده و دیگر شرکت‌های مدرن برای استخدام این رویه را پیش نمی‌گیرند. البته هنوز افرادی هم هستند که فکر می‌کنند مدارک، سابقه‌ها و گواهینامه‌های تحصیلی امکان گرفتن مصاحبه شغلی و در نهایت استخدام شدن آن‌ها را افزایش می‌دهد.

اما کارمندان بالاخره می‌آموزند که محدودیت‌های مدارک تحصیلی در موفقیت کاری قابل‌انکار نیست. بسیاری از کسانی که در دانشگاه‌های معتبر و سطح بالا تحصیل می‌کنند تنها به این دلیل که خانواده‌های ثروتمندی داشته‌اند توانسته‌اند به آن دانشگاه‌ها راه یابند؛ اما اعتباری که از این طریق به‌دست‌آمده است نمی‌تواند ازاین‌دست کارمندان یک نیروی کار واقعی بسازد؛ نیروی کاری که بتواند در دنیای مدرن کسب‌وکار تأثیرگذار باشد! همین‌طور نتایج به‌دست‌آمده از یک نظرسنجی تازه لینکدین از ۹،۰۰۰ استخدام‌کننده و مدیر استخدامی، نشان می‌دهد که آن‌ها تلاش می‌کنند تا در روش‌های سنتی استخدام تغییراتی ایجاد کنند و سعی می‌کنند کاندیدهایی متفاوت‌تر و واجد شرایط‌تر پیدا کنند و برای این منظور مدارک نخبگی یا تحصیلی فرد را در نظر نگیرند!

اما تغییراتی که در نگرش‌های شرکت‌ها و استخدام‌کننده‌ها به وجود آمده، نیازمند تغییر در رویکرد جستجوگران مشاغل نیز دارد تا آن‌ها را به شکلی موثرتر معرفی کند. متاسفانه تلاش برای برجسته و نمایان کردن مدارک تحصیلی و کاری در رزومه می‌تواند اثر منفی ناخوشایندی در روند استخدامی داشته باشد.

پس اگر شما دانش‌آموز یا فارغ‌التحصیل غیر سنتی هستید یا نیستید، زمان آن رسیده تا به مهارت‌ های نرمی که دارید بیشتر بها دهید و آن‌ها را برجسته‌تر و نمایان‌تر از مدارکتان نشان دهید!

در اپلیکیشن کارجوپلاس شما می‌توانید علاوه بر شناخت و تقویت مهارت‌های نرم، میانگین درآمد مهارت‌های مختلف را در سرویس تحلیل بازار کار کارجو پلاس مشاهده کنید.

دانلود اپلیکیشن کارجو پلاس

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha