• سه‌شنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98061206364
  • خبرنگار : 71565

موافق وزیر پیشنهادی گردشگری

سالک: برنامه‌های مونسان ۵۶ درصد با اسناد بالادستی منطبق بوده است

سالک: برنامه‌های مونسان ۵۶ درصد با اسناد بالادستی منطبق بوده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن دفاع از عملکرد دوساله مونسان در سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: برنامه‌های مونسان ۵۶ درصد با بیانات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی تطبیق داشته است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام احمد سالک در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، اظهار کرد: باید توجه کنیم که فعالیت‌های مونسان از دو سال گذشته در این حوزه مطلوب بوده است. در این خصوص در قانون پنج ساله ششم توسعه به کاربرد اقتصادی و کاربرد فرهنگی میراث فرهنگی اشاره شده است که این موضوع در تمامی برنامه‌های آقای مونسان مورد توجه بوده است.

وی ادامه داد: در کنار توجه به فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی در این حوزه باید به آموزش گردشگران در درون این دو محور توجه کرد، چرا که ذهنیت گردشگران خارجی قبل از سفر به کشور ما به دلیل شیطنت‌های استکبار جهانی و فضاسازی‌ها ذهنیت خوبی نیست ولی هنگامی که از ایران دیدن می‌کنند خود سفیران جمهوری اسلامی و انقلاب در جهان می‌شوند و اینگونه می‌توانیم برنامه‌های انقلاب را در جهان گسترش دهیم.

سالک با بیان این‌که وزارتخانه میراث فرهنگی حافظ میراث کهن کشور و حافظ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید در بخش اقتصادی بگوییم که درآمد گردشگری در کشور ما چند برابر درآمد حاصل از فروش نفت خام است. ۱۲۹ هزار و ۹۹ شغل در این حوزه ایجاد شد و بالغ بر ۶۱۳ میلیارد ارزآوری در این خصوص داشته‌ایم.

وی ادامه داد: ما جزو ۱۰ کشور توریستی جهان هستیم. ۲۸۱۵ اثر ملی ثبت شد. براساس سیاست اقتصاد مقاومتی، میراث فرهنگی در جایگاه یک ظرفیت درآمدزا مورد توجه قرار گرفته است. آقای مونسان در این حوزه حاشیه‌ها را کاهش داده و موجب کم شدن رانت شده است و در افزایش اشتغال گام‌های موثری برداشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: براساس آماری که در اختیار نمایندگان قرار گرفته است برنامه‌های آقای مونسان ۵۶ درصد با برنامه‌های مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی و ۳۲ درصد با برنامه‌های ابلاغی دولت، برنامه ششم توسعه و اسناد دیگر مرتبط بوده است. موضوع حائز اهمیت دیگر افتتاح ۲۰۹ پروژه و ۱۴۲۵ واحد بوم‌گردی در این حوزه بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha