• چهارشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 98061306973
  • خبرنگار : 71506

تکواندو و موفقیتی که دیده نشد

تکواندو و موفقیتی که دیده نشد

در حالی‌که تیم ملی تکواندوی ایران با کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های هنرهای رزمی جهان و شکست تیم‌های مطرح جواز صعود به مسابقات آزمایشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست آورد، اما این موضوع بازخورد چندانی در داخل کشور نداشت.

به گزارش ایسنا، بر اساس پیشنهاد فدراسیون جهانی تکواندو و تایید کمیته بین‌المللی المپیک(IOC) قرار است در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای نخستین بار رقابت‌های تیمی تکواندو بصورت آزمایشی برگزار شود و به احتمال بسیار زیاد رقابت های تیمی تکواندو در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ بصورت رسمی حضور خواهد داشت. در این رشته هر تیم متشکل از ۴ تکواندوکار شامل ۲ تکواندوکار مرد و ۲ تکواندوکار زن است که مبارزه‌ها بصورت انفرادی به مصاف هم می‌روند.

با توجه به اهمیت این موضوع و نقش آن در موفقیت هرچه بیشتر کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک با توجه به جایگاه تکواندوی ایران، تیم ملی تکواندوی ایران با ترکیب امیرمحمد بخشی، عرفان ناظمی، کیمیا همتی و کیمیا علیزاده با هدف کسب عنوان قهرمانی و صعود به مسابقات آزمایشی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ عازم این رقابت‌ها در کره‌جنوبی شد.

تیم ملی تکواندوی ایران در این رقابت‌ها به ترتیب با شکست تیم‌های کره‌جنوبی، چین تایپه و مراکش راهی فینال این رقابت‌ها شد و در فینال نیز مقابل  روسیه با نتیجه ۲۶ بر ۱۴ به برتری رسید و ضمن ایستادن بر سکوی قهرمانی، جواز صعود به مسابقات آزمایشی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از آن خود کرد.

طبق اعلام فدراسیون جهانی تکواندو ۴ تیم در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در بخش تیمی به رقابت با یکدیگر می پردازند که تاکنون تیم‌های چین با قهرمانی در جام جهانی و ایران با قهرمانی در بازی‌های هنرهای رزمی جهان، جواز صعود به این مسابقات آزمایشی را بدست آورده‌اند و هنوز چگونگی تعیین دو تیم دیگر حاضر در این رویداد از سوی فدراسیون جهانی تکواندو مشخص نشده است.

این احتمال وجود دارد که ترکیب ۴ تکواندوکار ایران در بخش تیمی رقابتهای آزمایشی بازی‌های المپیک جدا از نفرات ایران در بخش انفرادی باشد.

همانگونه که تکواندو در بخش انفرادی بارها باعث افتخار ایران در رویدادهای جهانی و المپیک شده است، در بخش تیمی نیز می‌توان از هم اکنون به شرط توجه بیشتر از سوی مسئولان، مدالی خوشرنگ را برای کاروان ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ کنار گذاشت. هر چند حضور تکواندوی تیمی ایران در بازی های المپیک بصورت آزمایشی است اما کسب این سهمیه حتی در حد یک پیام تبریک نیز مورد توجه مسئولان ورزش قرار نگرفت.

رشته‌های ورزشی در صورتیکه بصورت آزمایشی در المپیک حاضر شوند موفق به کسب مدال می‌شوند اما مدال آن‌ها در رده‌بندی کشورهایشان لحاظ نمی‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۳ ۱۲:۵۴

کدوم موفقیت؟ ورلد کاپ پومسه در چین از 36 ماده فقط در 5 ماده اون هم با گرفتن پول از ورزشکار به 4 مدال و رتبه هشتمی رسیدند. در همین مسترشیپ کلی مدال در پومسه توزیع شد که ایران باز هم اعزام نشد. دومین دوره تکواندو اوپن قهرمانی آسیا در ویتنام ماه قبل ایران اعزام نشد. سومین دوره مسابقات جهانی تکواندو ساحلی شامل پومسه و مواد هانمادانگ در مهرماه در مصر هست فدراسیون اطلاع رسانی نکرده. این ماده هم نمایشی هست. مطمئن باش اگر فدراسیون درست عمل کنه موفقیتهاش دیده میشه ولی نه اینجوری.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۴ ۱۴:۳۳

سارا خانم اعزام نکردن تيمها به مسابقات سطح پايين تر به دليل كمبود بودجه است. شما قهرماني ها و موفقيت‌ها در رده هاي نونهالان و نوجوانان و دانشجويان و ارتشها و جام حهاني و... آنهم در هر دو رده اقايان وبانوان رو نديديد؟ يعني شما هنوز نمي دونيد كه ايران در بخش پومسه (مثل كاتا در كاراته) هيچ وقت در جهان قدرت بزرگي نبوده است؟ اگر مثل بعضي ها با فدراسيون مشكل شخصي داريد رك وراست بگوييد. اتفاقا تكواندو موفقترين فدراسيون حال حاضر ايرانه و برخلاف نظر غير منصفانه شما خيلي درست عمل مي كنه.