• شنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98061608181
  • خبرنگار : 71616

رامک‌خودرو به نظر سازمان حمایت عمل نکرد + پاسخ رامک

رامک‌خودرو به نظر سازمان حمایت عمل نکرد + پاسخ رامک

با وجود اینکه رییس سازمان حمایت ۴۵ روز پیش اعلام کرد که مشتریان رامک‌خودرو که در گذشته تکمیل وجه کرده‌اند، برای دریافت خودروی خود نباید وجه دیگری تحت عنوان مابه‌التفاوت پرداخت کنند؛ همچنان این شرکت بر نظر خود مبنی بر دریافت مابه‌التفاوت پافشاری کرده و از مشتریان طلب وجه می‌کند.

اواخر تیرماه سال جاری بعد از چندین بار پیگیری ایسنا از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در رابطه با اینکه شرکت رامک‌خودرو شرط تحویل خودروهای ثبت‌نامی با قرارداد قیمت قطعی مشتریان خود را دریافت وجه مابه‌التفاوت کرده است؛ رییس این سازمان تاکید کرد:" با توجه به اینکه  این مشتریان تکمیل وجه‌ کرده‌اند، مانند کسانی هستند که قرارداد قطعی داشته و باید بدون پرداخت مبلغ اضافی، خودروی خود را دریافت کنند".

اما با این وجود با گذشت بیش از ۴۵ روز از اعلام نظر قطعی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این زمینه، جدیدترین اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که شرکت رامک خودرو به نظرات سازمان حمایت توجه نکرده و به گفته مشتریان، این شرکت همچنان برای تحویل خودروی مشتریان، طلب وجه مابه‌التفاوت می‌کند.

در این رابطه امروز (شنبه ۱۶ شهریور ماه) یکی از این مشتریان رامک‌خودرو در تماس با ایسنا، گفت: شرکت رامک خودرو همچنان از ما طلب مابه‌التفاوت برای تحویل خودرو می‌کند. مشتریانی که حاضر به پرداخت مبلغ مازاد نسبت به رقم قید شده در قرارداد نشده‌اند، یک طرفه قرارداد آنها را فسخ کرده و حتی به تعدادی از مشتریان نیز اعلام کرده چنانچه مبلغ مازاد را پرداخت نکنند، دیگر سود مشارکت قید شده در قرارداد به آنها تعلق نخواهد گرفت.

این موضوع از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو پیگیری خواهد شد.

پاسخ رامک خودرو

در این زمینه ایسنا موضوع را از شرکت رامک‌ خودرو پیگیری کرد. نماینده این شرکت اعلام کرد: ما نیز  به شدت خواهان این هستیم که هیچ مبلغی از مشتریان دریافت نکنیم زیرا حتی ریالی از این پول به جیب شرکت رامک‌ خودرو نخواهد رفت و این مبلغ مابه‌التفاوت پولی است که دولت طلب کرده است. در این رابطه مشتریان معتقدند وقتی ۹۵ میلیون تومان قیمت تمام شده در قرارداد را پرداخت کرده‌اند، به منزله تکمیل وجه بوده و دیگر نباید مبلغ مازادی که خواسته دولت برای ترخیص خودروها از گمرک است را، بپردازند. 

وی افزود: این در حالی است که مشتریان توجهی به تمام هزینه‌های مازاد از جمله تغییرات نرخ ارز، مشکلات گمرکی و... که مانع از تحویل به موقع خودروها شد، نداشته و نمی‌گویند که شرکت به‌موقع خودروها را وارد کرد اما گمرک اجازه ترخیص خودروها را نداد تا جایی که قیمت‌ها به شدت بالا رفت و ما نیز متحمل پرداخت این هزینه‌های مازاد به دولت شده‌ایم.  

این نماینده رامک‌ خودرو گفت: در این زمینه رییس سازمان حمایت به صراحت گفته است که در زمینه عدم دریافت وجه مابه‌التفاوت از مشتریان، هیچ صحبتی نکرده است. ما نیز از ابتدا اعلام کرده‌ و تعهد داده‌ایم که مابه‌التفاوت به صورت علی‌الحساب بوده و چنانچه با بررسی‌های وزارت صنعت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان احراز شود که دریافتی‌ها اضافه بر قیمت واقعی بوده است، مبلغ مازاد را به مشتریان برگردانیم.

وی اظهار کرد: البته باید این نکته را در نظر گرفت که مشتریان می‌توانند مبلغ مابه‌التفاوت را که مجددا تاکید می‌کنم خواسته دولت است؛ بپردازند، خودروی خود را تحویل گرفته و سپس با سود ۵۰ میلیون تومانی در بازار آزاد به قیمت ۴۳۰ میلیون تومان بفروشند. در این صورت مشکلات پیش آمده برای ما از جانب این موضوع برطرف خواهد شد، چراکه گمرک به ما اعلام کرده است که چنانچه تا موعد مشخص باقی مبلغ را پرداخت و خودروها را ترخیص نکنیم، خودروها متروکه حساب شده و دیگر نه دست مشتری به آن‌ها خواهد رسید و نه از دست ما کاری برای مشتریان برخواهد آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۶ ۲۰:۴۷

از ایسنا تقاضا داریم خلف وعده شرکت آذربایجان خودرو یا آذویکو هم پیگیری کند . ممنونیم

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۹ ۰۲:۵۶

ادعاهای نماینده رامک کاملا دروغه چون تغییرات قیمت ارز ۷ ماه بعداز تکمیل وجه از طرف مشتریان اتفاق افتاد، ازایسنا ممنونم که این موضوع راپیگیری میکند.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۹ ۰۷:۳۸

سلام ممنون که صدای حق را به گوش مسولین می‌رسانید ..پی گیر تکمیل وجهی باشین ما که از بس داد زدیم و دادمان بگوش هیچ کسی نرسید.من تکمیل وجهی رامک خودرو ام که ۲ سال پیش پول دادم اما دروغ گفتن و ماشین تحویل ندادن.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۹ ۰۸:۴۵

شركت رامك خودرو يك فريبكار واقعي است و همواره سعي در كتمان واقعيت دارد گروهي كه حقشان توسط اين شركت بشدت هرچه تمام تر تضعيع گرديده است در آذر ماه سال ٩٦ در نزد شركت تكميل وجه كرده اند و اين شركت برابر با تعهد خود به مشتري مي بايست ظرف مدت ٢٠ روز ملشين تحويل مي داد يعني حداكثر بهمن ماه ٩٦ بنابر اين در تاريخ ذكر شده هيچ يك از مسائل بروني كه رامك آنها را برمي شمارد از قبيل نرخ ارز قوانين و غيره..... وجود نداشته و صرفاً بي كفايتي مسئولين اين شركت عامل اين مشكلات براي مردم گرديده و سازمان حمايت نيز با تعلل در دادن پاسخ به مشتريان بگونه اي باعث شكاف در بين مشتريان تكميل وجه شده نمود و يك عده افراد مجددا فريب شركت رامك خورده و مبالغ هنگفتي را كه رامك بصورت غير قانوني مطالبه كرده بود را پرداخت نمودند اكنون نيز شركت رامك خودرو ... سعي در منحرف كردن ذهن قضات محترم دارد باشد كه رسانه وزين و كوشاي ايسنا بتواند پرده از دزدي اين شركت بردارد با تشكر

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۹ ۰۹:۰۶

باسلام وتشکر از پیگیرهای ایسنا-بله درسته پول زورمیخواهند هم دولت و هم رامک-خدا لعنتشون كنه-به خدا واگذارشون ميكنيم

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۹ ۱۰:۰۳

درباره پرونده کلاهبرداری رامک خودربر خلاف ادعای این شرکت مبنی بر اینکه به دلیل برخی قوانین و مقررات و وضعیت تحریم ها قادر به انجام تعهدات نسبت به مشتریان نبوده، باید بگویم این ادعاها کاملاً خلاف واقع و کذب محض و صرفاً برای فرار از مسئولیت حقوقی و کیفری است. تخلفات این شرکت که با شکایت مالباختگان تحت عنوان کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع در مرجع قضایی در دست رسیدگی قراردارز وهمچنین دادنامه قطعی صادره از سوی سازمان تعزیرات درباره تخلفات متعدد رامک خودرو بايدگفت شرکت رامک خودرو در حالی اقدام به تبلیغ گسترده و اعلام پیش فروش هفت هزار خودرو از طریق نمایندگی سراسر کشور خود کرده که موجودی شرکت یک هزار و 250 خودرو بوده است. مطابق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، باید در زمان پیش فروش خودرو به همان تعداد خودرو یا سفارش تایید شده یا «سی کی دی» وجود داشته باشد وگرنه تخلف و برخلاف قوانین و مقررات است.: براین اساس وجوهی که از ناحیه این اقدامات تحصیل شده باشد قطعاً غیرقانونی و نامشروع است و از آنجا که این منفعت طلبی‌های غیرقانونی به صورت گسترده نسبت به هفت هزار نفر در سراسر کشور انجام شده و موجبات نارضایتی و بدبینی مردم را فراهم کرده، نمی‌توانیم آن را یک تخلف ساده بدانیم و می‌تواند از مصادیق کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع باشد. این شرکت مردم را به امور غیرواهی و داشتن اختیارات موهوم امیدوار کرده در حالی که اختیار و مجوز واردات و فروش خودرو را نداشته و هزینه سنگینی را بر گردن مردم و جامعه تحمیل کرده است. ازسوی دیگر بر اساس گزارش نهادهای نظارتی، لیست فروش خودرو در این شرکت بر خلاف قاعده تقدم و تاخر بوده و با ترجیحاتی نامشخص، برخی مشترریان را به مشتریان دیگر ترجیح دادند که مصداق بارز تخلف است و می‌تواند وصف مجرمانه داشته باشد.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۹ ۱۰:۰۵

اينجانب از مشهد سال ۹۵ یک دستگاه تیوولی از شركت رامك خودرو با مبلغ قرارداد ٩٤ ميليون تومان نقدي ثبت نام کردم. در مهرماه سال ۹۶ بنا به درخواست شرکت تکمیل وجه نمودم.و دعوتنامه صادر كردن (در صورتيكه بايد در تيرماه ٩٦ ماشين تحويل مي دادند)حتی مبلغ ٧ميليون تومن بیشتر نسبت به قرارداد درخواست کرده بودن كه پرداخت كردم و قرار بود بعد ار ٢٠ روز ماشين تحويل بدن. ولی تا کنون ماشین تحویل ندادن. مجددا شركت رامك در تيرماه ٩٨ مبلغ ٢٠٠ ميليون تومن الحاقيه زده ...واقعا وجدانشون كجاست؟؟؟....تا كي مي خوان الحاقيه بزنن..

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۹ ۱۰:۱۸

بنده بعنوان يكي از مشتريان تكميل وجي كه نزديك به ٢٢ماه از تكميل وجه كامل اينجانب ميگذره ولي هنوز خودرو بنده تحويل داده نشده است.من بعنوان مشتري به كليه تعهدات عمل كردم ولي متاسفانه شركت رامك خودرو عمل نكرده و طلب پول اضافه از مشتريها مي كنه اونم ٢٠٠ ميليون تومان.بنده جهت ثبت نام و تكميل وجه سرمايه زيادي دو سال به حساب اون شركت واريز كردم.آيا اون مبلغ به روز نبايد حساب بشه؟فقط مشتري بايد ضرر كنه؟خودروهاي ما اگر به موقع وارد شده و تحويل شده بود اين مسائل هيچ وقت پيش نمي امد.طبق دعوت نامه خودرو بيست روز بعد از سود مالي يعني ٢٠ بهمن٩٦ مي بايست تحويل ميشد.اين شركت رامك خودرو ثابت كرده در اين دو سال كه بغير از دروغ چيزي براي ارائه نداره!!!!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۹ ۱۴:۳۷

تمام صحبت هاي رامك و عوامل حقه باز آن دروغ است اصلا پرداخت وجه ما در زمينه دريافت خودرو و تكميل وجه ما قبل از اتفاقات و نوسان نرخ أرز بوده و شركت رامك با بازي با كلمات سعي در توجيه كم كاري و حقه بازي هاي خود دارد از خبرگزاري بزرگوار ايسنا بابت پيگيري و مطالبه حق ما تكميل وجهي ها سپاسگزارم

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۹ ۱۹:۳۹

نمیدونم رییس رامک خودرو تو ایران زندگی میکنه؟ تیوولی بازار آزاد ۴۳۰ میلیون؟ زیر ۴۰۰ میلیونم نمیخره کسی. من خودم تکمیل وجهی تیوولی تاریخ اذر۹۶ هستم. در آن زمان نه خبری از قوانین جدید دولتی ای بود نه خبر از دلار ۱۲ تومن نه گرونی نه هیچی. رامک فاسد ماشین های مارو به جا اینکه به ما تحویل بده با اینکه پول ماشینو مالیاتو عوارضو... دادیم، رفته بازار آزاد فروخته. مدارکشم موجوده. برای مثال اخبار ۲۰:۳۰ تیر ۹۷ هم اشاره شده به این دزدی رامک خودرو.الان رامک خودرو در منجلابیه که خودش برای خودش ساخته و داره خودشو پشت قوانین دولتی قایم میکنه.ما تمام وجه رو دادیم به زمان خودش و الان باید ماشین تحویل بگیریم. و ماشین وارداتی هم باید تحویل بگیریم چون پول ماشین وارداتی دادیم با دلار ۳۷۰۰. ما تجربه پول دادن به رامک خودرو رو داریم. به این ... پول بدین دیگه برنمیگرده. خیلی از دوستان ما پولشونو به دلار ۱۲ تومن خواستن یک ساله میگذره بهشون پول هم نمیدن. خیلی ها ما به التفاوت رو دادن بهشون باز هم ماشینو ندادن. اونایی که دادن هم بدون پلاک بوده و باید ۴۰ میلیون هزینه پلاک بدن. این رامک خودرو فاسد دزدی های عیان زیادی کرده که متاسفانه هیچ کدوم از مسئولین به صورت جدی باهاش برخورد نکرده و هنوز که هنوزه داره به کار خودش ادامه میده. یه همچین جای فاسدی که خون مردمو تو شیشه میریزه با جان و مال مردم بازی میکنه و خدا و پیغمبر حالیش نمیشه و به این راحتی دروغ میگه و هنوز به کار خود ادامه میده واقعا جای سوال داره...

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۹ ۲۲:۳۵

با سلام در جواب رامک خودرو باید گفت بد نیست یک سری به سایت ماشین۳ بزنی قیمت تیوولی ۳۶۵ تومنه نه ۴۳۰ تومن.ما بعد از ۲/۵سال انتظار وتکمیل وجه در آذر ۹۶ باید ماشینمان را به این صورت تحویل بگیریم؟؟؟.در ضمن شماهنوز به ۱۲۰ نفر که این پول را پرداخت کردن ماشین ندادی!!! حتی با وجود محکومیت در مجتمع قضایی مفتح هنوز هم میخواهید خون مردم را در شیشه کنید.ما برای ذره ذره ۱۰۹ میلیونی که ۲/۵سال پیش به شما دادیم زحمت کشیده بودیم وشما از نوسانات ارزی استفاده کردی وپول ما را به دلار تبدیل کردی وبه شرکت خود در کره فرستادی.اگه ماشین ما رو در سال ۹۶ در بازار آزاد نفروخته بودی به این گرفتاری نمی افتادی که الان دولت از شما مابه التفاوت ارزی میخواهد وشما داری طوری وانمود میکنی که دولت این پول را از جیب مشتری میخواهد تامین کند.در صورتیکه در تصویب نامه هیات وزیران شماره ۷۰۲۲۰/ت۵۵۶۳۳ ه صراحتا گفته شده وارد کننده موظف به پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز میباشد.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۹ ۲۲:۳۶

آرزویم این است روزی دست غارتگر رامک خودروباز شود ومن تکمیل وجهی 96عذاب ورنجی که دوسال ونیم از دست این خدانشناس متحمل شده ام بتوانم هضم کنم ...

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۱۹ ۲۳:۰۳

چرا باید این...در سایه بی اعتنایی وبی توجهی دستگاه های مربوطه همچنان گستاخانه دروغ بگوید وقصدش فریب افکار عمومی باشد فقط یک لحظه تامل در سال 96صحبت از اختلاف نرخ ارز بود؟این دروغ بزرگ رامک شما دستگاه قضا را به فکر نمی اندازد که به مغلطه گویی های رامک خاتمه دهید

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۰ ۱۰:۴۵

با سلام و خسته نباشید شرکت رامک خودرو درحال حاضر یک کلاهبردار قهار شده و تنها راه جلوگیری از آن در اختیار قوه قضاییه و خبرنگارها می باشد چون نفری که در اردیبهشت 96 ثبت نام کرده و آبان 96 تکمیل وجه نموده همچنین چک های اقساطی خودرو بدون تحویل خودرو پاس شده است هنوز ماشین تحویل نگرفته کلاهبردار نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۰ ۱۰:۵۶

باز هم رامک شروع به فرافکنی میکند. زمانی که ما به رامک اعتماد کردیم و پول به این شرکت شیاد دادیم نه از تحریم خبری بود و نه بازار ارز دچار نوسان شده بود. رامک پول های ما را در بخشهای دیگر سرمایه گذاری کرد و مشتری ها تمام پولشان از بین رفت. من ثبت نامی فروردین 96 هستم و آبان همان سال هم تکمیل وجه کردم رامک بنا بود خودرو را 20 روز بعد از تکمیل وجه تحویل دهد و اینکار را نکرد تا ارز به یکبار جهش 4 برابری کرد و درخواست مبلغی نجومی از خریدار دارد. ما امیدمان به عدالت و دستگاه قضایی است تا حق ما را از این شیادان از خدا بی خبر بگیرد.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۰ ۱۲:۲۸

با سلام در جواب رامک خودرو باید گفت بد نیست یک سری به سایت ماشین۳ بزنی قیمت تیوولی ۳۶۵ تومنه نه ۴۳۰ تومن.ما بعد از ۲/۵انتظار وتکمیل وجه در آذر ۹۶ باید ماشینمان را به این صورت تحویل بگیریم؟؟؟.در ضمن شماهنوز به ۱۲۰ نفر که این پول را پرداخت کردن ماشین ندادی!!! حتی با وجود محکومیت در مجتمع قضایی مفتح هنوز هم میخواهید خون مردم را در شیشه کنید.ما برای ذره ذره ۱۰۹ میلیونی که ۲/۵سال پیش به شما دادیم زحمت کشیده بودیم وشما از نوسانات ارزی استفاده کردی وپول ما را به دلار تبدیل کردی وبه شرکت خود در کره فرستادی.اگه ماشین ما رو در سال ۹۶ در بازار آزاد نفروخته بودی به این گرفتاری نمی افتادی که الان دولت از شما مابه التفاوت ارزی میخواهد وشما داری طوری وانمود میکنی که دولت این پول را از جیب مشتری میخواهد تامین کند.در صورتیکه در تصویب نامه هیات وزیران شماره ۷۰۲۲۰/ت۵۵۶۳۳ ه صراحتا گفته شده وارد کننده موظف به پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز میباشد.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۱ ۰۰:۴۳

سلام من در اردیبهشت ۹۶ یک دستگاه تیوولی وارداتی با قیمت ۹۹میلیون و ۹۰۰ ثبت نام کردم در آذر ۹۶ با دعوت نامه شرکت رامک کل مبلغ تعیین شده بعلاوه ی ۱۰ میلیون اضافه تسویه ی کامل انجام شد تا ۲۰ روز بعد ماشین تحویل شود ولی تاکنون ماشین تحویل نشده و شرکت رامک مدعی ۲۰۰ میلیون دیگر برای تحویل است درحالیکه در سال ۹۶ هیچگونه نوسان ارز یا تحریمی وجود نداشت‌.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۱ ۰۳:۲۴

رامک خودرو در پاسخ به خبرگزاری ایسنا 3دروغ محض گفته یکی اینکه گفته رئیس سازمان حمایت در مورد عدم دریافت مابه التفاوت از تکمیل وجهی ها هیچ صحبتی نکرده است این در حالی است که فایل تصویریش هم موجوده که آقای تابش رئیس سازمان حمایت در نمازخانه سازمان صراحتا اعتراف کرده که تکمیل وجهی ها نباید مابه التفاوت بدهند دروغ دوم اینکه گفته که پولی که مشتریان به عنوان مابه التفاوت میدهند ریالی از آن به جیب رامک نمیرود بلکه دولت این پول را خواسته است در حالیکه مصوبه هیات وزیران به شماره 70220ت 55633صراحتا گفته که واردکننده موظف به پرداخت تفاوت ارز مبباشد دروغ سوم محض اینکه گفته که رامک بموقع خودروها را وارد کرد و این گمرک بود که اجازه ترخیص خودروها را نداد در حالیکه وقتی رامک، خودروها را در حدفاصل آذر تا بهمن 96 وارد کرد، در ان برهه دلار 3600 تومن بود وهیچ گونه افزایش قیمت ارز ومشکلات گمرکی درآن برهه وجود نداشت بلکه این رامک بود که خودروی تکمیل وجهی ها رو در بازار آزاد فروخته وسودجویی کرد و تقصیر را به گردن گمرک و دولت میندازد بنابراین نباید فریب حیله ها ومظلوم نمایی رامک را بخوریم.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۱ ۱۸:۲۳

باسلام...من از رامک خودرو یک سوال داشتم فلسفه فرستادن دعوتنامه چیست ...مگر این نیست که ماشین ما رو وارد کردید و در مرحله شماره گزاری و کارهای اداری شما دعوتنامه برای مشتری ارسال میکنید ..خوب شما اگر وارد کردید پولشم که تمام و کمال طی دعوتنامه دریافت کردید چرا خودرو رو تحویل مشتری ندادید....اگر وارد نکرده بودید چرا دعوتنامه فرستادید ؟؟؟؟ و اگر در موقع واردات به مشکل خوردید چرا این موردو به اطلاع مشتری نرسوندید و پولشونو پس ندادید...متاسفانه خلاء های قانونی دست این جور دزد بازیها رو برای اینگونه شرکتها باز گذاشته و مال و دارایی مردمو براحتی بالا میکشند و یه ابم روش ...جالب اینکه در مملکت اسلامی هیچ دستگاهی هم جوابگو نیست و مردم بلاتکلیف و سردرگم به حال خود رها شده اند...امیدوارم در این شبهای عزیز دست این زالو صفتان و حرام خوران که با زدوبند و مال مردم خوری ثروت اندوزی کرده اند هر چه زودتر کوتاه و به درک واصل تا مردم به ارامش برسند....البته بعید است

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۷ ۰۱:۱۳

از ایسنا خواهش می کنیم پیگیری خلف وعدهای عظیم خودرو هم باشن

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۱ ۲۳:۲۹

رامک خودرو مجددا قیمت تیوولی مونتاژ شده را 835 میلیون تومان اعلام کرده و به مشتریانی که سال96 ثبت نام کردند تماس گرفته جهت تکمیل وجه لطفا پیگیری نمایید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۳۰ ۰۶:۱۶

الان از مم ۸۰۰ میلیون میخواد . و میگه ماشین ۸۹۰ م است . جالبه تو بازار ازاد همین قیمته و فروش خودش الان با بخشنامه داخلی اش ۹۳۰ م است .

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۱۰ ۱۹:۲۸

.ریشه ظلم وظالم بسوزد الهی