• شنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 98061608365
  • منبع : نمایندگی گیلان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان:

محدود کردن نهی از منکر به حجاب شانه خالی کردن از منکرات بزرگتر نباشد

محدود کردن نهی از منکر به حجاب شانه خالی کردن از منکرات بزرگتر نباشد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه وظیفه برخورد با ظلم و اجحاف و بی‌احترامی ادارات در حق مردم را داریم، تصریح کرد:‌ برخی با محدود کردن امر به معروف و نهی از منکر به مقوله عفاف و حجاب از زیر بار منکرات بزرگتر شانه خالی می‌کنند.

حسن کربلایی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با بیان اینکه زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان با نماز، روزه، خمس، زکات، حج، جهاد، تولی و تبری عجین شده است، اظهار کرد: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از مهمترین فرایض الهی در جامعه مغفول واقع شده است.

وی با اشاره به سرایت امر به معروف و نهی از منکر از فرد به جامعه، افزود: انسان در امر به معروف و نهی از منکر مجبور به خارج شدن از خود بوده و لذا این کار را سخت می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان این فریضین را دارای اجری والاتر از جهاد در راه خدا دانست و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی افراد جامعه نسبت به یکدیگر خیرخواه باشند و برای سلامت جامعه تلاش کنند لذا امر به معروف و نهی از منکر فقط مختص مسلمانان نیست و در جوامع غیر دینی نیز وجود دارد.

کربلایی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی، امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی دانست و یادآور شد: اگرچه عفاف و حجاب یکی از مهمترین واجبات دینی است، اما نباید امر به معروف و نهی از منکر به عفاف و حجاب خلاصه شود. البته نباید اجازه دهیم دشمن در حوزه پوشش و حجاب برای ما برنامه داشته باشد.

وی پایان دادن به حکومت ستمشاهی را نهی از منکر و تشکیل حکومت اسلامی را امر به معروف دانست که توسط امام خمینی(ره) انجام گرفت و گفت: امام حسین(ع) نیز بیعت با یک شخصیت منفی مانند یزید را منکر می‌دانست و لذا هجرت از مدینه را انتخاب کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه همه انسان‌های وارسته از اعمال زشت و منکرات همچون ظلم و دروغ نفرت دارند، خاطرنشان کرد:‌ خدا و پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) آمر به معروف و ناهی از منکر هستند.

کربلایی یکی از پیامدهای غفلت از امر به معروف و نهی از منکر را ترویج بدی‌ها در جامعه دانست و ادامه داد: برای امر به معروف و نهی از منکر حق تجسس در زندگی شخصی افراد را نداریم و نباید برای کار خیر متوسل به شر شویم، اما در موضوعات مرتبط با جامعه وظیفه امر به معروف و نهی از منکر داریم.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر وظیفه برخورد با ظلم و اجحاف و بی احترامی ادارات در حق مردم را دارد، تصریح کرد:‌ برخی با محدود کردن امر به معروف و نهی از منکر به مقوله عفاف و حجاب از زیر بار منکرات بزرگتر همچون مقابله با تعدی به بیت‌المال شانه خالی می‌کنند، اما سکوت در مقابل منکرات جایز نیست.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha