• چهارشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98062009510
  • خبرنگار : 71588

حملات پهپادی اسرائیل، بازگشت سوریه، امنیت خلیج فارس و تهدید نتانیاهو محور نشست اتحادیه عرب

حملات پهپادی اسرائیل، بازگشت سوریه، امنیت خلیج فارس و تهدید نتانیاهو محور نشست اتحادیه عرب

اتحادیه عرب ضمن بررسی مسائل خاورمیانه حملات پهپادی اسرائیل به مرزهای لبنان، سوریه و عراق را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، اتحادیه عرب پیش‌نویس مصوبه‌ای را تصویب کرد که به اتفاق آراء "حملات پهپادی رژیم صهیونیستی" به برخی از کشورهای عربی از جمله هدف قرار دادن حزب الله لبنان و حشد شعبی عراق را محکوم می‌کند.

این پیش‌نویس که طی نشست‌های شورای اتحادیه عرب در روز سه‌شنبه در سطح وزراء صادر شد، تاکید دارد که این شورا از تمامی گام‌های کشورهای هدف قرار گرفته و اقدامات آنها برای حفظ حاکمیت ملی خود حمایت می‌کند.

این پیش‌نویس تصویب شده که توسط عراق ارائه شده، از عضو عرب شورای امنیت و گروه عربی در سازمان ملل می‌خواهد تا به منظور حمایت و اجرای این مصوبه دست به تحرکات لازم بزنند.

رژیم صهیونیستی اخیراً چندین حمله پهپادی به تعدادی از پایگاه‌های وابسته به حشد شعبی عراق، مراکز نظامی در سوریه و همچنین به ضاحیه جنوبی بیروت داشت.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد، وزیران خارجه اتحادیه طرح نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی را محکوم کردند.

وزیران خارجه عرب در این نشست همچنین هشت بند اصلی در راس آن مساله فلسطین از جمله تحولات سیاسی فلسطین، به اجرا درآوردن طرح صلح عربی، تجاوزات اسرائیل در قدس اشغالی، تحولات شهرک‌سازی و مهمتر از همه وعده نتانیاهو درباره الحاق غور اردن در کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی و حمایت مالی از بودجه دولت فلسطین و در عین حال امنیت دریانوردی و انتقال نفت در منطقه خلیج فارس، خطرات تسلیحاتی اسرائیل بر امنیت ملی عربی و صلح جهانی و نیز توسعه سودان و سومالی را بررسی کردند.

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نیز از محورهای این نشست بود که تاکید شد وزیران خارجه بر زمان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بحث می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha