• چهارشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98062009738
  • خبرنگار : 71402

مرکل: جلوی جنگ نیابتی در لیبی گرفته شود/آماده بریگزیت نامنظم هستیم

مرکل: جلوی جنگ نیابتی در لیبی گرفته شود/آماده بریگزیت نامنظم هستیم

صدراعظم آلمان امروز (چهارشنبه) با تاکید بر اینکه برلین برای جلوگیری از وقوع جنگ نیابتی در لیبی به سهم خود ایفای نقش خواهد کرد، هشدار دارد شرایط در این کشور شمال آفریقا خطر بی‌ ثبات‌سازی کل آفریقا را به دنبال دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جلسه پارلمان کشورش تاکید کرد: در لیبی شرایط به گونه‌ای است که می‌تواند ابعادی مشابه آنچه که ما در سوریه شاهد شدیم، به خود بگیرد و الزام‌آور است که ما هر آنچه می‌توانیم برای تضمین اینکه اوضاع به یک جنگ نیابتی تبدیل نشود، به کار گیریم و آلمان نقش خود را ایفا خواهد کرد. اگر اوضاع لیبی تثبیت نشود، کل منطقه آفریقا بی‌ثبات خواهد شد.

صدراعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش درباره بریگزیت گفت، هنوز فرصتی برای جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا از طریق توافق وجود دارد، در غیر اینصورت برلین برای بریگزیت نامنظم آمادگی دارد.

مرکل در پارلمان تاکید کرد: فرصت اجرای بریگزیت منظم وجود دارد و دولت آلمان هر آنچه بتواند برای تحقق آن صورت می‌دهد؛ تا آخرین روز. اما همچنین می‌گویم که ما برای بریگزیت نامنظم هم آمادگی داریم. اما این حقیقت پای بر جاست که بعد از خروج بریتانیا، ما یک رقابت اقتصادی پشت درهایمان داریم، حتی اگر بخواهیم همکاری اقتصادی، خارجی و امنیتی نزدیک و روابط دوستانه را حفظ کنیم.

صدراعظم آلمان در ادامه جلسه سالانه بودجه در پارلمان کشورش گفت، برای برلین مشارکت در گفت‌وگو با چین از جمله در مسائلی همانند حقوق بشر اهمیت دارد. مرکل گفت، چین یک مسوولیت رو به رشد برای نظم چند جانبه جهانی دارد.

رهبر آلمان تاکید کرد، در جریان سفر اخیر به چین بر اهمیت احترام به حقوق بشر تاکید کرده است. او گفت: این مساله همچنین در خصوص هنگ‌کنگ هم صدق می‌کند. آلمان به اصل یک کشور، دو سیستم برای چین و هنگ‌کنگ معتقد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha