• یکشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98062411226
  • خبرنگار : 71496

نتانیاهو تعیین وزیران عرب در کابینه‌اش را بعید ندانست

نتانیاهو تعیین وزیران عرب در کابینه‌اش را بعید ندانست

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تعیین وزیران عرب در کابینه خود را بعید نمی‌داند.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت که بخش‌هایی از آن امروز (یکشنبه) در سایت این روزنامه منتشر شد، تاکید کرد: تعیین وزرای عرب در کابینه خود را بعید نمی‌داند اما بعید است احمد الطیبی و ایمن عوده، دو تن از رهبران لیست مشترک (فراکسیون اعراب) به کابینه او ملحق شوند.

نتانیاهو در این مصاحبه آمادگی حزب آبی‌سفید، رقیب اصلی حزبش در انتخابات روز شنبه را برای ادغام در هر کابینه‌ای که این حزب تشکیل دهد، رد کرد.

لیست مشترک شامل احزاب عرب در اراضی اشغالی است که برابری کامل ملی و مدنی برای فلسطینی‌ها در این اراضی را خواستار است.

نتانیاهو امروز (یکشنبه) در مصاحبه با سایت عبری زبان "واللا" بار دیگر این ادعای خود را تکرار کرد و گفت: حماس کنترل میدانی نداشته و به همین دلیل راه فراری ندارد، ما یک طرح نظامی ویژه علیه غزه را تدوین کرده‌ایم که هرگز شبیه به طرح‌های قبلی خود نخواهد بود و هرگز جزئیات آن را مطرح نخواهیم کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: این طرح هرگز شبیه به سه عملیات نظامی آخر نخواهد بود، طرح‌هایی که یکی از آنها در کابینه قبلی (به ریاست ایهود المرت) و دو طرح دیگر در دوره نخست وزیر من بودند، این طرح هرگز شبیه به صخره سخت، سرب گداخته و یا ستون ابر (عملیات‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه) نخواهد بود.

وی در ادامه باز هم مدعی شد: برای آغاز جنگ شتاب نمی‌کنم، من به فکر سربازانمان و جان شهروندان‌مان هستم، باید تلفات به کمترین تعداد کاهش یابد، هرگز به حماس نخواهم گفت چه زمانی جنگ را آغاز خواهم کرد، ما این کار را در زمان مناسب انجام خواهیم داد، زمانی که به نظر می‌رسد طرفی در تنگنا نخواهد بود و زیان نخواهد دید آن زمان طرح را اجرا خواهیم کرد.

نتانیاهو با طرح این ادعا که اقدام تحریک‌آمیزی علیه شهروندان عرب ساکن اراضی اشغالی انجام نداده است، گفت که تحرکات نژادپرستانه‌اش را افزایش می‌دهد.

او افزود: اعراب انتخابات را می‌دزدند.

نتانیاهو با انتشار مطلبی در صفحه فیسبوک خود مدعی شده بود: اعراب می‌خواهند همه ما را نابود کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مطلب اخیر گفت: دلیلی وجود ندارد که عذرخواهی کنم،‌ آنها فورا آن مطلب را اصلاح کردند (پست یاد شده از صفحه فیسبوک نتانیاهو حذف شد).

وی در ادامه مدعی شد که به همه مردم چه یهود و چه عرب احترام می‌گذارد اما احترامی برای نمایندگان عرب قائل نیست زیرا آنها به منازل "خرابکاران و قاتلان" می‌روند و با تل‌آویو به عنوان دولتی یهودی مخالف هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha