• دوشنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98062511680
  • خبرنگار : 71592

گفت‌وگوی تلفنی بن‌سلمان و بن‌زاید درباره حمله به آرامکو

گفت‌وگوی تلفنی بن‌سلمان و بن‌زاید درباره حمله به آرامکو

ولیعهد ابوظبی در تماس تلفنی با همتای سعودی خود، حمله به تاسیسات نفتی وابسته به شرکت نفت دولتی "آرامکو" را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در گفت‌وگوی تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بدون اشاره به تجاوزات و اقدامات ماجراجویانه دو کشور در یمن و راه انداختن جنگی فاجعه‌آمیز در این کشور حمله به دو تاسیسات پالایش نفت شرکت آرامکو در بقیق و میدان نفتی خریص را محکوم و ادعا کرد، این اقدام امنیت، ثبات و صلح را در منطقه تضعیف می‌کند.

وی تاکید کرد، امارات در قبال اقداماتی که امنیت و ثبات عربستان را تهدید می‌کنند، در کنار این کشور است و حمایتش از اقدامات ریاض برای حفظ امنیت شهروندان و افراد مقیم این کشور ثابت و همیشگی است.

بن زاید با بیان اینکه امنیت امارات و عربستان یکی است و جدا از هم نیست، بر نقش محوری ریاض در مبارزه با تروریسم و تقویت امنیت و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

بن سلمان نیز ضمن قدردانی از این اقدام بن زاید، تاکید کرد: عربستان قدرت مقابله با این "حملات تروریستی و خرابکارانه" را دارد.

همچنین دو طرف در این گفت‌وگو روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند که دو کشور را متحد کرده و راهی برای ادامه توسعه همه جانبه در راستای آرمان‌های ملت دو کشور است.

پیش از این جنبش انصارالله یمن حمله پهپادی به دو تاسیسات نفتی وابسته به آرامکو در دو استان بقیق و "هجرة خریص" در شرق عربستان را برعهده گرفت.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح وابسته به این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد، یگان پهپادی عملیات نظامی گسترده‌ای با ۱۰ پهپاد اجرایی کرده و دو پالایشگاه نفت بقیق و خریص را هدف قرار داد.

وی افزود، حمله به دو میدان نفتی بقیق و خریص از بزرگترین عملیات در عمق عربستان بوده و عملیات دوم "توازن بازدارندگی" نام گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۵ ۱۱:۴۴

پاسخ کوبنده عربستان بمباران اتوبوس دانش آموزان و مدارس و بیمارستان ها و محل نگهداری اسرا خواهد بود!

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۵ ۱۲:۰۰

بن زاید و بن سلمان هر دو جنایتکاران جنگی محسوب میشوند و دادگاههای بین المللی بواسطه کشتار مردم بیگناه، زنان و کودگان در یمن و محاصره این کشور و بدلیل عدم کمک انسان دوستانه به مردم و جنایتهای بیشماری که مرتکب شدند باید محاکمه شوند . حمله به شرکت نقت آرامکو تا جلوگیری از حملات هوایی ادامه یابد . این دو جنایتکار و شخص بن سلمان در تشکیل گروههای تروریستی داعش در سوریه و عراق جداگانه باید محاکمه شوند . اینها جنایتکاران جنگی هم طراز با صدام . هیتلر . نرون و... هستند.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۵ ۱۶:۰۴

حملات به نفت آخرش به نفع عربستانه چون موجب گرونی نفت میشه و اکثر کشورهای جهان نسبت به قیمت نفت حساسن و با این جور حملات عربستان دنیارو علیه حوثی ها متحد میکنه چون غیر منطقیه که عربستان میتونه موشک حوثی رو ساقط کنه ولی نتونه پهپاد رو ساقط کنه

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۶ ۰۳:۵۲

اصلا به نفعشون نیست چیزی و خسارتی که به تاسیسات نفتیشون تو بقیق و خریص وارد شد و میزان خسارتی که به دلیل نتوانستن استخراج و صادرات نفت به اندازه ی تعداد سهم روزانشون تو اوپک بهشون وارد شد حجمش حیلی زیاده و براسون خیلی گرون تموم شده به غیر اینها این حمله نشون داد که عربستان با وجود اون همه دلار که خرج نیروهای مسلح و سازماندهی و تجهیزات جنگیش میکنه و با این همه ادعا و شاخ و شونه کشیدنهاش هنوز توانایی حفاظت و جلوگیری از مورد حمله قرار گرفتن زیر ساخت مهمی مثل تاسیسات نفتیش که اقتصادشون کاملا بهش وابسته هستش رو نداره و پدافند شون پر از حفره های امنیتیه که میشه با ۱۰ تا پهباد به سادگی همچین خسارتی به مهمترین قسمت از حیات کشورشون زد

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۷ ۰۵:۵۱

از ارتش پنهانی ایران بی خبرید ایران توانایی بستن تنگه و خیلی غیر ممکن ها رو در هر شرایطی دارد در نتیجه به جنگ جهانی سوم خوش آمدید اروپایی ها خوب می دانند.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۵ ۱۶:۴۰

یک حمله دیگه بکنند تا تولیدشان صفر بشه

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۶ ۰۸:۰۱

خیلی خیلی خوب میشد،بعدآمریکا نفتایی روکه انبارکرده به دهها برابر به خودعربستان میفروشه،اووف آبروی بن سلمان میرفت،

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۵ ۱۷:۰۳

کلوخ انداز را جواب سنگ است. اون موقع که رو کودکان یمنی بمب می ریختن حساب اینجا رو نکردین...

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۶ ۰۱:۱۹

مرگ بر آل سعود مرگ بر آمریکا جواب دندان شکن به آل سعود بود

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۶ ۰۳:۵۷

کلا دمشون گرم کار هر کی و هر گروه و سازمان یا کشوری که بوده کارش درسته . خیلی حال داد من که روحیه گرفتم و دلم خنک شد انشالله بازم از این حمله ها شدیدتر به عربستان بشه

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۶ ۱۱:۲۶

خیلی حال داد کیف کردم مرگ بر ال سعود

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۶ ۱۳:۰۳

دستهای پر توان یمنی‌ها و ظاهرا کشور دیگری قویتر. امیدوارم شاهد حملات مداوم و هر روزه آن باشم. جدا روحیه میگیرم. یا علی مدد.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۶ ۱۵:۱۱

کلا حرکت غیر دیپلماتیک، غیرکارشناسی، غلط و اشتباه بزرگی بوده کار هر کی بوده تاوانش را ملت ایران باید بدن. امیدوارم مسوولین با درایت از موضوع دفاع کرده اجازه ندهند این خطای بزرگ به پای ایران نوشته شود وگرنه خدا خودش کمک کنه.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۶ ۱۵:۱۵

یادمون باشه آدمها می توانند در کنار هم زیبا و آرام زندگی کنند بدون سلاخی کردن یکدیگر. چقدر بد که حاکمان اینقدر دروغ تحویل مردمشان می دهند.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۶ ۲۲:۳۰

تنها کسانی که ضرر میکنن مردم ایرانند