• سه‌شنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 98062612337
  • خبرنگار : 71467

یارانه شهریورماه امشب واریز می‌شود

آغاز حذف یارانه‌بگیران غیرنیازمند

آغاز حذف یارانه‌بگیران غیرنیازمند

با تاکید دولت مبنی بر شروع حذف یارانه‌بگیران از مهرماه، یارانه‌ای که امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود به احتمال زیاد با حذف تدریجی حدود ۷۰۰ هزار خانوار غیرنیازمند همراه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سرانجام بعد از سال‌ها پرداخت یارانه همگانی و عدم اجرای تکلیف قانون بودجه برای حذف پردرآمدها، امسال دولت قرار است به الزام قانون مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمدی اقدام کند. این در حالی است که در ماه‌های اخیر و با تصویب آیین‌نامه مربوطه، مسئولان بارها اعلام کردند که از مهرماه غربالگری یارانه‌بگیران شروع می‌شود.

ربیعی -سخنگوی دولت- به تازگی اعلام کرد که حذف یارانه‌بگیران پردرآمد به طور حتم انجام خواهد شد و در مرحله‌ اول در مهرماه چند صدک از دهک‌های بالا حذف می‌شوند که ممکن است ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار خانوار را در بر گیرد.

تازه‌ترین اخبار حاکی از آن است که غربالگری یارانه‌بگیران آغاز شده و یارانه شهریورماه با حذف گروهی از یارانه‌بگیران غیرنیازمند همراه خواهد بود که باید از سال‌ها قبل از لیست دریافت‌کنندگان یارانه حذف می‌شدند.

از سال ۱۳۸۹ تاکنون که قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا شده با وجود انتقادات زیادی که نسبت به پرداخت همگانی یارانه وجود داشت، تاکنون ۷۸ میلیون نفر یعنی بالای ۹۰ درصد جمعیت ایران مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را ماهانه دریافت می‌کردند که هزینه سنگینی در حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان در هر ماه به دنبال دارد و این پرداخت مانع از رسیدن سهم سایر بخش‌های تعیین شده در قانون هدفمندی یارانه‌ها شده است.

البته هنوز به طور دقیق مشخص نیست که حذف یارانه‌بگیران غیرنیازمند بر چه مبنایی و چگونه انجام می‌شود. دولت فقط اعلام کرده که معیار خود را میزان مصرف از حدی بالاتر قرار داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۶ ۱۲:۴۹

افزایش یارانه بلی حذف آن هرگز

avatar

سازمان هدفمندی یارانه دو سال است یارانه من کارمند و خانواده ام بی جهت قطع شده است . چرا با زندگی مردم بازی میکنید ؟ !! برای مخارج سنگین واقعا مانده ام چه کنم ؟ !! هر چقدر هم به سایت مربوطه میروم نوشته به علت محل سکونت و درآمد خانوار . مگر حداکثر حقوق یک کارمند چقدر است ؟ ! در محل ما خانه ی کناری قیمتش ده برابر آپارتمان من است . آیا بر اساس خیابان و محل زندگی میتوان قضاوت کرد ؟ ؟ سازمان هدفمندی یارانه .... خدا از سرتان نگذرد که اینگونه سطحی قضاوت میکنید . بجای قطع یارانه ، اموال غارت شده را پس بگیرید . جالب است در سایت هدفمندی یارانه حتی یک خط هم برای توضیحات کسی که یارانه اش قطع شده در نظر گرفته نشده است و این اوج رفتار ... و انحصاگرایانه است که با روح اسلام که هیچ با انسانیت هم سازگاری ندارد .

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۶ ۱۳:۱۳

همه؟! من رو از سال 89 زمانی که یک دانشجوی متاهل مقطع دکتری در دانشگاه تربیت مدرس بودم از دریافت یارانه حذف کردند! آن زمان صاحبخانه من که بسیار هم متمول بود و چندین بابا زمین و خانه داشت چون تحصیلات نداشت یارانه می گرفت و به من می خندید! آن زمان خانه من کولر نداشت، همین صاحبخانه ام کولر گازی داشت! جمع کنید این مسخره بازی یارانه ها را، پولش را بدهید شغل ایجاد کنید!

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۶ ۱۶:۰۷

سلام واقعا ما اشتباه کردیم از اول انصراف دادیم حق ما هم هست ما انتظار داشتیم از دولت از همان سال کسانیکه درامد بالایی دارند یارانه شان قطع شود خدا می داند من درامد بالایی هم نداشتم ولی احساس کردم کمک به کشور و مملکتم است ولی اشتباه کردم که داوطالبانه یارانه خودم را قطع کردم

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۶ ۱۶:۵۷

مگر غیر نیازمندی هست که هنوز یارانه بگیردیارانه من کارمند بازنشسته را و اطرافیان من را همان اوایل قطع کردند آمار من از اطرافیان ۲۰ در صد یارانه می گیرند...

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۶ ۲۰:۰۶

لااقل غیرنیازمندرو قطع میکنید به نیازمندان بدین نه که بریزید توحلق خودتون بی وجدانها لااقل ماهی ۲۰۰ هزار تومنش کنید ...

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۸ ۱۱:۵۶

وزیر رفاه اعلام کرده بود یارانه روستایی ها قطع نمیشود چرا یارانه پدر مادر بیمارو پیر من که نان شب ندارن. قطع شده . کرایه ماشین تا شهر ندارن برن . فقط موندم کجا فریاد بزنیم کسی هست صدای ما را بشنوه