• چهارشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۳:۰۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98062612864
  • خبرنگار : 71623

تولید رب ۲۲ هزار تومانی با گوجه هزاری!

تولید رب ۲۲ هزار تومانی با گوجه هزاری!

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، فروش یک بسته رب‌ گوجه‌فرنگی ۸۰۰ گرمی به قیمت ۲۲ هزار تومان در حالیکه قیمت گوجه‌فرنگی ربی کیلویی ۱۰۰۰ تومان است، نشان از سودجویی کارخانه‌های تولیدکننده دارد.

به گزارش ایسنا، قیمت گوجه‌فرنگی در روزهای اول مهر ماه سال گذشته (۱۳۹۷) با بیش از ۴۰ درصد افزایش نسبت به ماه قبلش به حدود ۷,۰۰۰ تومان رسید که به دنبال آن قیمت رب گوجه‌فرنگی نیز افزایش چشمگیری پیدا کرد، به‌طوری‌که قیمت هر قوطی در برخی برندها و مغازه‌ها تا ۲۰ هزار تومان و در سایت‌های فروش نیز به بیش از ۲۴ هزار تومان رسید؛ اما در سه ماهه اول امسال (۱۳۹۸) طبق گزارش مرکز آمار ایران متوسط قیمت گوجه‌فرنگی به حدود ۲۲۰۰ تومان رسیده است.

این وضعیت و ادامه گرانی رب گوجه‌فرنگی در حالی است که در چند ماه اخیر قیمت گوجه‌فرنگی در حد قابل توجهی کاهش یافته و به دنبال آن سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مکلف شد با توجه به کاهش نرخ گوجه‌فرنگی نسبت به اصلاح نرخ رب گوجه‌فرنگی اقدام کند و قیمت اصلاحی در سامانه ۱۲۴ اطلاع‌رسانی شود، اما کاهش قیمت رب گوجه‌فرنگی با مقاومت تولیدکنندگان این محصول روبه‌رو شد و دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در گفت‌وگویی با ایسنا، خواستار افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت این محصول در سامانه ۱۲۴ نیز شد، که علت آن را افزایش قیمت سایر ملزومات تولید رب گوجه‌فرنگی همچون قوطی، درب آسان بازشو،‌ کارتن و شیرینگ عنوان کرد.

در چنین شرایطی در جدیدترین واکنش به این وضعیت، اسدالله کارگر - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی - به ایسنا می‌گوید: سال گذشته کارخانه‌های تولیدی رب گوجه به بهانه افزایش قیمت لحظه‌ای گوجه‌فرنگی، قیمت رب را افزایش دادند.

وی افزود: اما در سال جاری و در شرایط فعلی که قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی ربی به ۱۰۰۰ تومان رسیده است، یک بسته رب ۸۰۰ گرمی به قیمت ۲۲ هزار تومان فروخته می‌شود که این موضوع نشان از سودجویی برخی کارخانه‌های تولیدی دارد.

در این اوضاع و احوال خبری از دستگاه‌های نظارتی نیست و مشخص نیست که فاصله قیمتی بین گوجه‌فرنگی ۱۰۰۰ تومانی و رب گوجه ۲۲ هزار تومانی با چه منطقی قابل توجیه است!؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۷ ۰۶:۳۵

ایسنا یکی از سوالات جدی مردم این بود...ممنون.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۷ ۰۷:۳۸

با این روش سودجویانه ای که شرکتهای تولیدی در پیش گرفته اند تولید به صورت سنتی توسط خانواده ها در منزل و فروش آن به قیمت نازل تر خواهد شد.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۷ ۰۷:۵۰

زیادی جالبه!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۷ ۰۸:۱۹

کدام... باید رسیدگی و پیگیری کند حقوق از دست رفته ملت را

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۷ ۰۸:۲۵

اونوقت میگن جنس از چین وارد نشه تا از کالای داخلی حمایت بشه. اینم کالای داخلی

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۷ ۰۸:۲۶

بفرمایید نظارت کجاست تا انجا دنبالش بگردیم

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۷ ۰۸:۴۳

قیمت رب حتی از قیمت یخچال هم عجیب تر به نظر میرسه

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۷ ۱۰:۳۴

خیلی ازدوستان درمورد چیزهایی که اطلاعاتی ندارندزودقضاوت میکنن اگرفکرمیکنید شرکتهای تولیدی این سود رومیبرن کاملا دراشتباه هستیدهیچ کدام ازدوستان مشکلات تولید رونمیدانند وآگاهی ندارن کل سود تولید رب دست شرکتهای پخش هست وخلاص

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۷ ۱۲:۳۶

تغییر در رویه ی مصرف کننده در اخر به زیان تولید کننده است امروز تولید رب خانگی فراگیر شده است

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۷ ۱۴:۰۶

با سلام با احتساب 5-6 کیلو گرم گوجه فرنگی برای تولید یک کیلو رب ممتاز و با احتساب هزینه ظرف و حمل و نقل و هزینه های جانبی کارخانه که به یک قوطی رب می خورد مسولین محترم ناظر قوه مجریه بفرمایند قیمت یک قوطی رب حداکثر چند تومان باید بشود 10000 ؟ 12000 ؟ 13000 تومان ؟ 15000 تومان ؟ یا با تخفیفهای فروشگاههای زنجریه ای با هزار منت 18000 تومان و همینطور اقلام و مایحتاج روزانه مردم تا لوازم التحریر دانش آموزان که هیچ حساب و کتابی ندارد؟ مسئولین از مردم خجالت نمی کشند؟؟!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۷ ۱۴:۰۸

ما که خودمون 120 کیلو گوجه خریدیم رب درست کردیم هم سالم تر هم طبیعی تر کارخونه های رب هی قیمت ببرن بالا کی که بخره

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۷ ۱۵:۳۵

گوجه ۱۰۰۰ کجا بود امسال از کشاورز گوجه ربی ۳۰۰ تومن خریدن

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۹ ۰۱:۲۱

کی هست رسیدگی کند.همین سه ماه گذشته رب دریان دشت تبریز کیلویی سه هزار تومان گران شده.است .امار را ببین. اسفند 96 رب کیلویی 6 هزار تومان بود. اردیبهشت همان تولیدات قبلی شد کیلویی 10 هزار تومان . شهریورشد 16هزار تومان اسفند 97 شد 20 هرار تومان خرداد 98 شد 23 هزار تومان با گوجه 4 هزار تومانی . الان گوجه هزار تومانی رب همچنان 23 هزار تومان .تمام کارخانجات اینجوری اند.حالا رب با مارک سانیا مرند کیلویی 25 هزار تومان است و..... چه کسی رسیدگی خواهد کرد. صدها کارخانه رب است .ثروتشان در یکسال گذشته حداقل 6 برابر شده است . تن ماهی از انهم بدتر است .6 ماهه تن ماهی قیمتش 2برابر شد. چای بسته ای وباز قیمتش 6 ماهه سه ویا چهار برابر شد و......