• چهارشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98062712921
  • خبرنگار : 71415

اقدام تلافی‌جویانه تجاری کره جنوبی علیه ژاپن

اقدام تلافی‌جویانه تجاری کره جنوبی علیه ژاپن

با تداوم تنشها بین کره جنوبی و ژاپن، سئول امروز چهارشنبه اعلام کرد جایگاه تجاری ژاپن را تنزل بخشیده و این کشور را از فهرستی از کشورهایی که در تجارت با آن تاییدیه‌های سریع دریافت می‌کنند خارج ساخته است.

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اتفاق بعد از آن می‌افتد که توکیو نیز با ادامه تنشهای دیپلماتیک میان ژاپن و کره جنوبی، جایگاه تجاری سئول را تنزل بخشید.

وزارت تجارت کره جنوبی اعلام کرد، حذف نام ژاپن از یک "فهرست سفید" 29 تایی از کشورهای برخوردار از حداقل محدودیتها در تجارت با خود را به مجرد بازبینی در نظام کنترل صادراتش در رابطه با صدها مورد از اقلام حساس دارای کاربرد نظامی و غیرنظامی عملی ساخته است.

این تغییر یک هفته بعد از آن رخ می‌دهد که کره جنوبی به سازمان تجارت جهانی در ارتباط با اقدام ژاپن در تشدید محدودیتها برای صادرات برخی مواد شیمیایی مهم مورد استفاده شرکتها در این کشور شکایت کرده بود.

اختلافات تجاری میان کره جنوبی و ژاپن بعد از آن بالا گرفتند که یک دادگاه در سئول طی حکمی به شرکتهای ژاپنی دستور به پرداختن غرامت به شهروندان کره جنوبی که توسط ژاپن در زمان جنگ جهانی دوم به بردگی و کار اجباری برده شدند، داد. در پی صدور این حکم دادگاه کره جنوبی، ژاپن نیز دست به یک سری اقدامات تلافی‌جویانه تجاری زد.

ژاپن تاکید داشته این موضوع در یک معاهده دوجانبه امضا شده بین دو کشور در سال 1965 کاملا حل‌وفصل شده است.

سئول سپس ژاپن را متهم به استفاده از تجارت به عنوان سلاح کرد در حالی که بسیاری از کره‌ای ها خاطرات تلخ مربوط به دوران استعمارگری ژاپن علیه خود در سالهای 1910 تا 1945 را به یاد دارند.

در ماه ژوئیه ژاپن اقدام به اعمال محدودیتهایی علیه صادرات برخی مواد شیمیایی مهم مورد استفاده در تجهیزات فن‌آوری نظیر نیمه‌هادی‌ها و صفحات نمایش به کره جنوبی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha