• چهارشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 98062713148
  • منبع : نیروی انتظامی جمهوری اسلامی

مرگ بیش از 17 هزار تن در سوانح رانندگی سال گذشته

سردار هادیانفر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر در جاده‌ها و شهرهای کشور بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر در جلسه شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌های استان کرمانشاه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که پلیس راهور ناجا با جدیت دنبال می‌کند، کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای است.

وی با اشاره به کشته شدن ۲۷ هزار نفر در سوانح جاده ای سال ۱۳۸۵، افزود: پس از این سال و با اقدامات و فرهنگ سازی های انجام گرفته تا سال ۹۵، شاهد کاهش تلفات رانندگی بودیم؛ به گونه ای که در پایان این سال افراد کشته شده به ۱۶ هزار نفر رسید.

هادیانفر ادامه داد: در سال ۹۶ تلفات جاده ای کشور ۱.۲ درصد رشد داشت و در پایان سال گذشته نیز تقریبا همین روند حفظ و آمار کشته شده‌ها براساس نظریه پزشکی قانونی به ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر رسید.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در سال گذشته همچنین بیش از ۳۶۵ هزار نفر بر اثر تصادفات جاده ای مصدوم شدند که حدود ۳۶ هزار نفر از این افراد دچار ضایعه نخاعی و ویلچرنشین شدند.

وی گفت: بررسی شرایط پنج ماهه ابتدایی امسال نیز بیانگر تکرار روند سال قبل در کشته و مجروح شدن افراد است و آمارها نشان می‌دهد در کاهش تصادفات توفیق چندانی نداشته‌ایم.

هادیانفر خسارت وارده به کشور در ازای کشته شدن هر فرد در سوانح رانندگی را ۵.۱ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: اگر این عدد در بیش از ۱۷ هزار کشته سوانح جاده ای سال گذشته ضرب شود، عددی معادل هفت درصد تولید ناخالص ملی به دست می‌آید که رقم بسیار بزرگی است.

وی در ادامه از وقوع ۶۲ درصد تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها چه در ابتدای حرکت و چه در انتهای آن خبر داد و گفت: عامل انسانی اصلی‌ترین دلیل این سوانح است.

وی یاداوری کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز، توجه نکردن به جلو و خستگی و خواب آلودگی راننده عوامل اصلی سوانح جاده‌ای هستند که ۸۲ درصد تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص داده‌اند.

هادیانفر خاطرنشان کرد: این درحالیست که با اندکی درایت و هوشیاری از سوی راننده و در عین حال تذکر سایر سرنشینان به وی در صورت بروز تخلفات و عوامل حادثه ساز می‌توان جلوی بسیاری از سوانح را گرفت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران اربعین اشاره کرد و گفت: این مرز زیرساخت‌های بسیار خوبی دارد و مسیر رفت و برگشت آن و حتی مسیر جایگزین آن شرایط بهتری از سایر مرزها دارد.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم ظرف روزهای آتی برآورد دقیقی از میزان تردد زوار از مرز خسروی داشته باشیم، گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده امسال قرار است حدود 3 میلیون زائر در مراسم اربعین شرکت کنند که طبق برآوردهای انجام شده حدود یک میلیون نفر آن از مرز خسروی تردد خواهند کرد.

هادیانفر تصریح کرد: در سال‌های اخیر همواره در مرز مهران دچار مشکل ترافیکی بوده‌ایم و با توجه به اینکه مرز خسروی امسال برای اولین بار میزبان زائران اربعین خواهد بود نیز احتمالا با این مشکل مواجه باشیم؛ هرچند باید تلاش کنیم تا گره‌های کور ترافیکی به حداقل خود رسیده و شرایط بهتری را برای تردد زائران فراهم کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با توجه به اینکه مسیر خسروی برای استان های شمال و مرکزنشین کشور نسبت به مهران حدود سه ساعتی کوتاه‌تر است، پیش بینی می‌شود مقصد تردد زائران ۱۰ تا ۱۱ استان کشور، کرمانشاه و مرز خسروی باشد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی همچنین از تعیین فرماندهان میدانی برای کنترل تردد در مرزهای چهارگانه کشور در هنگام سفر زائران اربعین سخن گفت و افزود: مسئولیت مدیریت تردد در مرز خسروی با سردار حسینی - رئیس پلیس راه کشور خواهد بود.

هادیانفر در پایان از حمایت و تلاش‌های استاندار کرمانشاه از مجموعه راهنمایی و رانندگی این استان قدردانی و ابراز امیدواری کرد با کمک‌ها و تلاش‌های وی و سایر مدیران استان، تردد زائران از مرز خسروی به بهترین شکل انجام شود و شاهد بروز مشکلی نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.