• چهارشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 98062713270
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

رد دخالت ایران در حمله به آرامکو/ آخرین تصمیمات برای قطع یارانه ثروتمندان/کمبود ۱۰۰ هزار معلم

رد دخالت ایران در حمله به آرامکو/ آخرین تصمیمات برای قطع یارانه ثروتمندان/کمبود ۱۰۰ هزار معلم

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست وهفتم شهریور ۱۳۹۸ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه امروز هیأت دولت، مقاومت ملت‌های بیدار و هوشیار منطقه را شعله خاموش‌ناشدنی دانست و با تاکید بر اینکه "به جای اتهام زنی، قدرت ملت‌ها را باور کنید و هیچ دولتی در کار نیست بلکه ملت‌ها به پا خاسته‌اند"، تاکید کرد: دشمنان منطقه باید از پاسخ هشدارآمیز یمنی ها درس بگیرند و آتش جنگ در منطقه را خاموش کنند.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، علی ربیعی سخنگوی دولت، بیژن زنگنه وزیر نفت، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

وزیر کار انتصاب مدیرعامل رایتل را کان‌لم یکن اعلام کرد

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به انتصاب مدیرعامل رایتل، اظهار کرد: امروز با آقای شریعتمداری در دولت در این باره گفت‌وگو کردیم و وزیر کار گفتند که مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات لازم‌الاجراست؛ این احکام کان لم یکن تلقی می‌شود و به مدیران زیرمجموعه‌شان که از این مصوبه مطلع بودند و حکم را صادر کردند، تذکر جدی می‌دهند.

پوتین پیشنهاد مبادله با اوراسیا از طریق سامانه مبادلات بانکی را پذیرفت

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: به رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد دادیم که امور تجاری و بانکی با ۶ کشور عضو اتحادیه اوراسیا از طریق سامانه مبادلات بانکی انجام شود که این پیشنهاد پذیرفته شد.

با شرکت‌های بین‌المللی متعهد همکاری می‌کنیم

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به خروج برخی خودروسازان خارجی از ایران پس از اعمال تحریم‌های آمریکا و عدم تعهد آنها به قراردادهایشان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی می‌کنیم تا اگر به دنبال همکاری با شرکت‌های بین‌المللی هم هستیم، با شرکت‌هایی که به قول و تعهد خود پایبند هستند همکاری بیشتری داشته باشیم.

حادثه آرامکو آثار کوتاه مدتی دارد

بیژن زنگنه وزیر نفت درباره تاثیر حادثه آرامکو بر بازار نفت، اظهار کرد:‌ آثار این اتفاق کوتاه مدت خواهد بود، اما بر قیمت نفت همه کشورها تاثیر می‌گذارد. وی در پاسخ به این پرسش که ما اکنون می‌توانیم نفت خود را راحت بفروشیم، تصریح کرد: ما نفت را می‌فروشیم، ولی نمی‌توانیم راحت بفروشیم.

قطع یارانه شامل طبقات متوسط و پایین نمی‌شود

علی ربیعی سخنگوی دولت درباره آخرین تصمیمات برای قطع یارانه ثروتمندان با بیان این که یارانه افرادی که در سال درآمد میلیاردی دارند حذف می‌شود، گفت: قطع یارانه‌ها قطعا شامل طبقات متوسط و پایین نمی‌شود. وی افزود: یارانه حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار نفر که درآمد بالای میلیاردی در سال دارند قطع می‌شود. برای شناسایی این افراد کار دقیقی انجام شده است و مجموعه‌ هزینه‌هایی که دارند و شاخص‌های همچون خودرو، مسکن و هزینه‌های خانوار مدنظر قرار گرفته است.

رد دخالت ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو از سوی وزیر دفاع

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دخالت ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را رد کرد و گفت: موضوع بسیار روشن است یک درگیری بین دو کشور اتفاق افتاده است. وی ادامه داد: یک طرف درگیری یمنی ها هستند که به صراحت اعلام کردند این کار را انجام داده‌اند.

برای رفع موانع ارایه(رستاخیز) در شبکه نمایش خانگی گفت‌وگوهایی انجام شده است

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به درخواست کارگردان فیلم رستاخیز برای ارائه این فیلم در شبکه نمایش خانگی، گفت: برای رفع موانع ارائه رستاخیز در شبکه نمایش خانگی گفت‌وگوهایی انجام شده است.

با کمبود ۱۰۰ هزار معلم مواجه هستیم

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت کمبود معلمان در کشور با اشاره به کمبود ۱۰۰ هزار معلم خاطرنشان کرد: با پیش بینی‌های انجام شده امیدواریم در ابتدای مهر کلاسی بدون دبیر نباشد.

استخدام زنانِ تکنسین در اورژانس؛ برای نخستین بار

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به استخدام سه هزار نفر برای اورژانس کشور گفت: برای اواین بار زنان برای تکنسین فوریت‌های پزشکی به کار گرفته می‌شوند. پیش از این پرسنل خانم به عنوان تکنسین در اورژانس نداشته‌ایم و تعداد قابل توجهی خانم به مجموعه تکنسین فوریت‌های پزشکی افزوده می‌شوند که قطعا برای خدمت‌رسانی موثر و مفید خواهد بود.

همچنین هیئت وزیران در جلسه امروز خود  با اختصاص تسهیلات به وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح «اتصال چابهار به شبکه ریلی» موافقت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha