• چهارشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98062713273
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۷ شهریور بخوانید؛

تصمیم گیری برای سفر نیویورک/۳ ابلاغیه رییس قوه قضاییه/ارسال پیام ایران به آمریکا و...

تصمیم گیری برای سفر نیویورک/۳ ابلاغیه رییس قوه قضاییه/ارسال پیام ایران به آمریکا و...

ارسال پیام ایران به آمریکا از طریق سوییس/ دیدار موکب‌داران عراقی با رهبر انقلاب/ آمادگی نیروی هوایی ارتش برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین/ فراخوان برگزاری انتخاب نمایندگان دبیران کل احزاب جهت عضویت در کمیسیون ماده ۱۰/ پاسخ رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به منتقدان لایحه تجارت/ ایران در حال تصمیم‌گیری برای انجام یا عدم انجام سفر به نیویورک/ اعتراض به حکم قصاص پزشک تبریزی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، بیست و هفتم شهریور ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا،‌ معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مرز مهران، از آمادگی نیروی هوایی ارتش برای خدمات رسانی به زائران اربعین خبر داد.

همچنین جمعی از موکب‌داران عراقی که در ایام اربعین حسینی پذیرای زائران اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام هستند، در هجدهمین روز از ماه محرم در حسینیه امام خمینی(ره) به دیدار رهبر انقلاب رفتند. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تکریم و تقدیر از مهمان‌نوازی موکب‌داران عراقی و خادمان راهپیمایی اربعین، ضمن تشکر صمیمانه از رفتار کریمانه ملت بزرگ عراق، راهپیمایی اربعین را موضوعی بی نظیر و جهانی و زمینه ساز گسترش معرفت حسینی و تشکیل تمدن نوین اسلامی خواندند و گفتند: راهپیمایی بزرگ اربعین، آیت عظمای الهی و نشانه اراده پروردگار بر نصرت امت اسلامی است.

دفتر امور سیاسی وزارت کشور، فراخوان برگزاری انتخاب نمایندگان دبیران کل احزاب ملی و استانی جهت عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی منتشر کرد.

رئیس جمهور هم در حکمی آقایان سید محمدصادق خرازی، محمدحسین ایمانی خوشخو و غلامحسین شافعی را به عضویت «شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری» منصوب کرد.

دولت آمریکا در اقدامی خصمانه تاکنون برای اعضای هیات ایران برای سفر به نیویورک ویزایی صادر نکرده است. بنابراین مقامات کشورمان برای انجام سفر به نیویورک به منظور شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در حال تصمیم‌گیری هستند.

لایحه تجارت

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی انتقادات فعالان اقتصادی نسبت به لایحه تجارت گفت که مجلس از پیشنهادات مستدل کارشناسان اقتصادی در خصوص لایحه تجارت استقبال خواهد کرد.

همچنین رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به انتقاد افرادی که می گویند روند رسیدگی به لایحه تجارت در مجلس سرعت زیادی دارد، گفت: لایحه تجارت طولانی ترین روند رسیدگی را داشته است.

***

بر خلاف اظهار تمایل چند باره ترامپ و سایر مقامات آمریکایی برای دیدار با رییس‌جمهور ایران با پیش‌شرط و بدون پیش شرط، این بار رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که تمایلی برای دیدار با رئیس‌جمهور ایران ندارد.رئیس جمهور آمریکا گفته است که قصد ندارد با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در هفته آینده در نیویورک برگزار خواهد شد، دیدار کند.

همچنین در پی حمله رخ داده به آرامکو و ادعای آمریکا علیه ایران درباره این حمله، مقامات آمریکایی گفتند که ترامپ اگرچه به دنبال اقدام تقابلی علیه ایران است اما نمی‌خواهد وارد درگیری نظامی شود.

ایران هم از طریق سفارت سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، پیامی را در ارتباط با موضوع آرامکو و اظهارات مقامات آمریکایی در مورد نقش ایران در این حوادث به آمریکا ارسال کرد.

وزیر خارجه کشورمان هم در واکنش  به اتهامات مقامات آمریکایی به ایران در ارتباط با موضوع آرامکو، اظهار کرد: ما به صراحت گفته‌ایم که ایالات متحده آمریکا به جای این که فرافکنی کند باید به دنبال نگاه کردن به واقعیت‌ها در منطقه باشد. ما احساس می کنیم که دولت آمریکا می‌خواهد به نحوی واقعیت‌های موجود در منطقه را به فراموشی بسپارد. ظریف درباره پیام ایران به کشورهای منطقه نیزگفت: پیام ما به کشورهای منطقه این است که ما خواهان گفت‌وگو، تعامل و رفع سوء تفاهمات از طریق گفت‌وگو و تعامل هستیم و این خواسته ما است.

واکنش وزیر دفاع ژاپن به ادعای دست داشتن ایران در حمله به آرامکو

نخست‌وزیر استرالیا: اقدام علیه ایران در پاسخ به حمله به آرامکو،عجولانه است

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس:حمله یمن به آرامکو پاسخی به جنایات آل‌سعود بود/هوچی‌گری آمریکا برای ایجاد واهمه در شیوخ عرب است

آیت‌الله جنتی: حمله پهپادی یمن پاسخی کوبنده به چند سال تجاوزگری و جنایت عربستان بود

علی شمخانی: سیاست ما کاهش تنش و اجتناب از درگیری است اما برای پاسخ قاطع به هر شرارتی آماده‌ایم

تاکید یک مقام انصارالله بر توافق نظر روحانی، پوتین و اردوغان در رابطه با یمن

وکیل مدافع علیرضا صلحی - پزشک تبریزی که حکم قصاصش به اتهام قتل دو عضو خانواده‌اش در دیوان عالی کشور نقض و در دادگاه بدوی مجددا به قصاص محکوم شده است - گفت: پس از رسیدگی دوباره به پرونده موکلم در شعبه صادر کننده رای بدوی در تبریز و صدور حکم قصاص، در مهلت قانونی به رای صادره اعتراض کردیم.

همچنین رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی از بازداشت عوامل آتش سوزی جنگل‌های ارسباران خبرداد و گفت: ماموریتی جهت بررسی علل و عوامل وقوع آتش سوزی در جنگلهای ارسباران به معاونت پیشگیری استان آذربایجان شرقی و معاون دادستان مرکز استان در امور حقوق عامه محول شده بود که در این رابطه تحقیقات انجام و ۳ نفر بازداشت شدند.

از سوی حجت الاسلام و المسلمین رییسی، رئیس قوه قضاییه بخشنامه"تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی" ، دستورالعمل تشکیل پرونده شخصیت متهم و همچنین بخشنامه"استفاده از ظرفیت ماده ۴۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری در خصوص کاهش جمعیت کیفری" ابلاغ شد.

معاون حقوقی قوه قضاییه اعلام کرد: «آیین نامه داخلی کارگروه اجرایی تفاهم­‌نامه ملی تنقیح قوانین و مقررات»، در راستای ماده ۷ این تفاهم­‌نامه، طی روز­های آینده با امضای معاونان سه قوه، لازم­‌الاجرا می­‌شود.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha