• چهارشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98062713380
  • خبرنگار : 99999

در مراسم یادبود مادر دانشمند ایرانی دربند مطرح شد

آمریکا باید جوابگوی ضایعه فوت مادر دکتر سلیمانی باشد/سکوت دیگر جایز نیست

آمریکا باید جوابگوی ضایعه فوت مادر دکتر سلیمانی باشد/سکوت دیگر جایز نیست

مراسم یادبود مادر دکتر مسعود سلیمانی، دانشمند ایرانی گروگان آمریکایی‌ها در حضور وزیر علوم و رییس دانشگاه تربیت مدرس و نماینده نهاد رهبری در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی فلاح‌رفیع، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری امروز در دانشگاه تربیت مدرس در ابتدای این مراسم، پس از عرض تسلیت به خانواده دکتر سلیمانی و ذکر مقام والای مادر، گفت: دکتر سلیمانی انسانی پاک، متدین، مومن و مخلص هستند که کشور مستکبر آمریکا بدون هیچ جرمی این انسان پاک را قریب به یک سال است که محبوس کرده است. آمریکا در پشت پرده حقوق بشر و آزادی به راحتی جنایت‌هایش را انجام می‌دهد و هیچ ابایی ندارد. آمریکا باید جوابگوی ضایعه فوت مادر گرامی دکتر سلیمانی باشد که وقتی خبر محبوس شدن پسرش را شنید، به کما رفت و سرانجام دار فانی را وداع گفت.

دکتر فلاح‌رفیع با اشاره به اینکه سکوت دیگر جایز نیست، افزود: از وزارت خارجه تقاضا می‌کنم اقدامات لازم جهت رهایی دکتر از بند را انجام دهند.

دکتر محمد تقی احمدی، رییس دانشگاه تربیت مدرس نیز با اشاره به اتهامات واهی دولت آمریکا به دانشمند دربند، گفت: ما به عنوان مسؤولان دانشگاه تربیت مدرس وظیفه داریم از تمام جبهه‌ها مساله دکتر مسعود سلیمانی را پیگیری کنیم و کاملا خوش‌بین هستم که به فضل خداوند، رهایی دکتر سلیمانی شدنی است.

وی افزود: ما نگران دکتر سلیمانی هستیم، او در جایی به سر می‌برد که هم‌بندانش افراد مجرم و نااهل هستند و او در زندان شرایط جسمی و روحی بدی دارد، البته ظاهرا در زندان چند نفر با قرآن خواندن دکتر هم صدا شده‌اند.

دکتر منصوره موحدین، رییس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس نیز در این مراسم به معرفی شخصیت علمی دکتر سلیمانی پرداخت و گفت: ایشان در سال ۱۳۹۷ به رتبه استاد تمام ارتقا پیدا کردند و در شانزده درصد از مقالاتشان همکاری بین‌المللی داشتند و طرح کبد مصنوعی و طرح درمان ضایعات نخاعی و تومورهای مغزی از جمله اقدامات ایشان بود. لازم به ذکر است که ایشان وظیفه معلمی خودش را در زمینه آموزش قرآن در زندان را فراموش نکرده‌اند.

داوود سلیمانی، برادر دانشمند ایرانی در بند آمریکا نیز در مراسم یادبود مادرش، پس از تشکر از ریاست دانشگاه تربیت مدرس، گفت: مهرماه ۱۳۹۷، در پروازی بدون بازگشت برادرم توسط کشوری تنگ نظر به نام آمریکا بازداشت شد؛ امروز در مراسم درگذشت مادری هستیم که به محض شنیدن خبر حبس فرزندش به کما رفت و هفت ماه بعد به خواب ابدی. 

وی یادآور شد: برادرم نمی‌داند هم اکنون مراسم بزرگداشت مادرش است و حتی پدرمان نمی‌داند که فرزندش یازده ماه است که در بند است.

داوود سلیمانی، همچنین در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص آزادی برادرم بیشتر وکیل‌هایی که خودمان گرفتیم، درگیر پرونده هستند که هزینه بالایی دارد و بیشتر هزینه را خودمان پرداخت کردیم و بخشی از هزینه را نیز دانشگاه تقبل کرده است. البته مسؤولین ذی ربط نیز قول مساعدت داده‌اند. برادرم استاد بین‌المللی بودند و منتظر همکاری مجامع بین‌المللی و دانشگاهی در این رابطه هستیم.

همسر دکتر سلیمانی نیز در جمع خبرنگاران گفت: دکتر در زندان حال روحی و جسمی خوبی ندارد و در این یازده ماه بیش از پانزده کیلوگرم وزن کم کرده و حتی داروهایش را هم نمی‌دهند. روزی یک یا دو بار تماس تلفنی داریم و هنوز اطلاع ندارد که مادرش فوت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha