• جمعه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 98062919976
  • خبرنگار : 71467

حساب بانکی یارانه‌بگیران چک می‌شود؟

حساب بانکی یارانه‌بگیران چک می‌شود؟

با شروع قطع یارانه افراد پر درآمد، حساب‌های مالی و بانکی یارانه بگیرانی که حذف شده‌اند بعد از دریافت رضایت از آنها چک خواهد شد.

به گزارش ایسنا، با اعلام رسمی دولت، حذف یارانه‌بگیران پر درآمد از شهریور امسال و طبق تکلیف قانون بودجه مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمدی آغاز شده است؛ به طوری که حدود ۲۰۰ هزار نفر از خانواده‌هایی که در دهک‌های بالا شناسایی شده بودند در  این ماه از لیست سازمان هدفمندی کنار رفتند.

اما اینکه یارانه افراد بر چه مبنایی حذف خواهد شد، در دو دسته تقسیم‌بندی می‌شود که به قبل از حذف یارانه و بعد از آن بر می‌گردد. قبل از اینکه یارانه افراد حذف شود آنها بر مبنای اطلاعاتی که ثبت شده مانند مسافرت‌های خارجی، خودروهای فرد، نوع شغل، کارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجام شده و دارایی‌های مختلف که بر مبنای کد ملی افراد ثبت شده، شناسایی و کنار گذاشته می‌شوند.

اما وقتی که یارانه‌ها حذف شد افراد با توجه به پیامکی که دریافت می‌کنند می‌توانند برای اعتراض مراجعه کنند. در این مرحله وقتی که به پیشخوان دولت مراجعه کنند از آنها در مورد رضایت‌شان برای استعلام حساب بانکی و مالی نیز استعلام می‌شود. بر این اساس، حساب مالی و بانکی یارانه‌بگیران، زمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد که یارانه آنها قطع شده باشد و اگر اعتراض به این موضوع داشته باشند باید حساب بانکی و مالی آنها چک شود.

در این حالت ممکن است تعداد زیادی از افراد یارانه‌بگیر با وجود اینکه خواهان دریافت یارانه در هر ماه باشند به دلیل تمایل نداشتن نسبت به بررسی حساب‌های بانکی و مالی، از این درخواست انصراف دهند.

بررسی حساب‌های بانکی برای قطع یارانه پردرآمدها موضوعی است که از سال‌های گذشته بارها مطرح شده و البته دولت و مسئولان بانکی آن را خط قرمز اعلام کرده بودند. حتی حدود دو سال پیش و هنگام تصویب قانون بودجه نیز بررسی تراکنش‌های مالی افراد در مجلس پیشنهاد شد ولی در نهایت مورد موافقت قرار نگرفت و عملیاتی نشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۹ ۱۷:۱۳

...پدر من کشاورزه یارانه اش قطع شده یه ماشین که بخاطر بیماری مادرم برادرم هدیه بهش داده تا نصفه شبا نیاز به دکتر پیدا میکنیم بتونیم از روستا به دکتر برسیم..جز اون یه زمین خیلی کوچک داره که درآمد سالانه فقط یکبار از کشاورزی میگیره هیچ درامدی هم نداره یارانه ش قطع شده ولی یارانه رییس بانک رییس اداره گاز وخیلی از روسا قطع نشده

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۹ ۱۷:۴۱

بعضی ها حساب اموالشان به نام فرزندان آنهاست از طلافروشی شنیدم که گفت پولها را در حساب فرزندان جابجاکرده ام تا یارانه ام قطع نشود .من گفتم معلم بازنشسته ام 5 سال یارانه ام قطع شده است .گفت پولی به حسابت اومده درشت باشد .گفتم بلی خانه قدیمی را فروختم تاخانه نو یا آپارتمان بخرم و 7 ماه طول کشید و گفت همان پول باعث قطع یارانه ات شده است ودرست هم میگفت.

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۹ ۲۳:۱۳

حالا 45 تومن چیه که دیگه حساب چک کنن ...

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۳۰ ۰۹:۵۵

من حاضرم سه برابر پولی که این مدت بعنوان یارانه گرفتم رو به دولت پس بدم ولی قیمت ها رو به قبل از یارانه دادن برگردونن

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۳۰ ۱۰:۳۹

یارانه حق هر شهروند ایرانی هست از درآمد و منابع خدادادی این کشور که باید به روزرسانی و در حساب هر فرد ایرانی ماهیانه پرداخت شود نه اینکه بعد از گذشت 9 سال هنوز رقم یارانه هیچ افزایشی نداشته ولی قیمت ها نجومی بالا رفته و بدتر از ان هم اینکه مدام صحبت از قطع همین مبلغ ناچیز می شود.بهتر نیست دست اختلاسگران و کسانیکه به بیت المال ملت دست اندازی می کنند قطع شود در هر پست و مقامی

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۳۰ ۱۳:۵۹

سلام این درست نبود کاش یه چک میکردن بعد قطع میکردن منی که دوتا بچه مدرسه دارم شوهر معتاد منبع درآمدی نداشتم فقط یارانه‌بود قطع کردن آخه چرا

avatar
۱۳۹۸-۰۶-۳۰ ۱۷:۵۳

آخه 45 هزار تومان به کار کی میاد که بخواد اعتراض کنه؟؟؟؟ این مبلغ گره یه وعده غذایی یه فقیرم باز نمی کنه لامصب

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۱۷ ۱۶:۱۴

سلام.من دوقلو دارم مستاجرم.درامد من خیلی کم هست چرا یارانه دوقلوهای منو قطع کردید.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۱ ۰۵:۳۸

خدا ازتون نگذره بحق حسین