• دوشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98070100472
  • خبرنگار : 50165

استاندار زنجان تاکید کرد:

لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده درست از فضای مجازی

لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده درست از فضای مجازی

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: استفاده درست از فضای مجازی باید در کشور فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فتح‌الله حقیقی صبح امروز در آیین نواختن زنگ مهر که در هنرستان دخترانه فنی و حرفه‌ای رضوان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: امروز زمان آغاز اندوختن سرمایه‌های معنوی است و باید تلاش کنیم اندوخته‌های خود را افزایش دهیم؛ چراکه بخشی از اخلاق، رفتار و منش انسان‌ها در مدرسه شکل می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: برنامه‌ریزان باید توجه داشته باشند که خانه و مدرسه همدیگر را تکمیل کنند و اگر این‌گونه نباشد، مشکل بزرگی حادث خواهد شد و نیز توجه کنند که فاصله خانه و مدرسه کمتر شده و کودکان با نشاط و شادی در مدرسه حضور یابند.

وی افزود: مدرسه در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموز تاثیر زیادی دارد و باید بین مدرسه و خانه یک ارتباط صحیح وجود داشته باشد تا فاصله بین این دو کمتر و کمتر شود؛ همچنین باید همه دستگاه‌های ذی‌ربط تلاش کنند که چنین اتفاقی شکل گیرد.

حقیقی با اشاره به هجمه‌های دشمن علیه کشور، تصریح کرد: امروز کار دشمن به جایی رسیده که مقصر کوچک‌ترین تحرک در منطقه را کشور ایران می‌داند و این به دلیل جایگاه والای نیروی نظامی ایران در جهان است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت 85 درصد است، یادآور شد: متاسفانه استفاده نادرست جوانان از فضای مجازی سبب بروز برخی مشکلات برای حال و آینده جوانان می‌شود، به همین دلیل باید در رابطه با استفاده درست از فضای مجازی، فرهنگ‌سازی انجام شود.

استاندار زنجان، صبر و پشتکار را یکی از عوامل اصلی موفقیت دانست و عنوان کرد: انسان با صبر و مقاومت می‌تواند به همه اهداف والای خود دست یابد و قله‌های موفقیت را طی کند.

در ادامه این مراسم، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز با تاکید بر مهارت‌آموزی دانش‌آموزان، اظهار کرد: یکی از مهارت‌هایی که دانش‌آموزان باید بیاموزند، سبک زندگی است و از آنجایی‌ که دختران امروز، مدیران داخلی یک خانه در آینده هستند، باید مهارت‌های زندگی را بیاموزند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه از آغاز به کار 14 هزار فرهنگی، 2500 مدرسه و بیش از 9 هزار کلاس درس در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: در سال‌جاری جمعیت دانش‌آموزی استان ۳ درصد رشد داشته است، بیان کرد: امسال ۱۹۹ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز سال‌تحصیلی را آغاز می‌کنند.

ابراهیم رفیعی به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع‌مقدس اشاره کرد و گفت: تقارن هفته دفاع‌مقدس با آغاز سال‌تحصیلی فرصت مناسبی برای آشنایی دانش‌آموزان با جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌های رزمندگان، شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی است.

وی با بیان اینکه مدارس استان باید فضایی برای تمرین و کسب مهارت‌های زندگی باشد، افزود: بر اساس سند تحول بنیادین، مدرسه باید محلی برای تربیت دانش‌آموزانی خلاق و مبتکر با تاکید بر ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: بهره‌گیری از ابتکارات هنری می‌تواند فضای یادگیری را برای دانش‌آموزان و معلمان لذت‌بخش کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha